PDA

View Full Version : Wat te verwachten van een Bluesbreaker clone?



nielsnielsniels
1 augustus 2009, 00:54
Ik heb een Duitse versterker bouwer die heel erg geïntereseerd is om mijn Bandmaster te ruilen voor een van zijn Bluesbreaker-clone versterkers :-)

Hier de site met die amp in kwestie ( even scrollen )
http://www.klone-valveamps.de/angebote.php

Ik heb zelf geen ervaring met 'clones', hoewel ik er erg goede verhalen over hoor op verschillende fora. Ook iemand hier op het forum met een Ceriatone die er tevreden over was. Ik kan ook niks vinden over de maker van deze versterkers - het ziet er wel betrouwbaar uit. Dit is een zonder TMB - met tremolo en buizengelijkrichter kanaal. Verder alleen volume/tone/speed/intensity en 4 inputs.

Prijs lijkt me aardig en soundclips klinken zeker niet verkeerd! Qua sound zoek ik naar Hendrix en Cream, daarbij zou ik pedaaltjes voor reverb, overdrive, distortion etc. gebruiken.

Kan iemand hier nog een nadeel aan zien kleven of ergens waar ik op moet letten? Wat kan ik hier van verwachten? Dus graag jullie input over deze amp :-)

RF
1 augustus 2009, 01:58
hi, volgens mij is een bluesbreaker niet een 18 watter, maar een jtm45. (met tremolo) Zeker wanneer je deze in verband brengt met de sound van Cream -> jtm45 tremolo met KT66 eindbuizen. Hele andere versterker dus die 18 watter, zeker de tremolo versie. (uit de TMB versie lukt het beter om vergelijkbare jtm45/plexie-sounds te halen dan de tremolo-versie vind ik)

Desalniettemin zijn het fijne amps als je er van houdt en met een goede 18 watter-cloon is niets mis. De meeste 18 watters reageren wel lekker op pedaaltjes, maar missen soms wat punch om door de bandmix heen te prikken. Zo vind ik de TMB versies beter af te stellen dan de tremolo versies, ook omdat de TMB's vaak een mastervolume hebben. Goed testen dus voordat je hem koopt!