PDA

View Full Version : prijzen herstellers?



roggethomas@hotmail.com
31 juli 2009, 23:05
hallo,

omdat ik tot nu toe zelf aan mijn amps sleutel ben ik nog nooit naar een hersteller gegaan. Maar wat zijn zo de prijzen die die herstellers aanrekenen in Belgie. Als iemand al langs geweest is bij iemand kan hij misschien dan de prijs vermelden die hij betaald heeft en wat hij dan juist gedaan heeft.

Thomas

ponq
1 augustus 2009, 20:25
dat is wel een heel algemene vraag...

ik gok dat je met een concrete vraag (namelijk, welke herstelacties bedoel je) meer nuttige antwoorden gaat krijgen.

soup
1 augustus 2009, 22:57
bij mij was het een 90 euro, ik had een irritante zoem/brom en die is verholpen

valt echt goed mee hoor

caliban
2 augustus 2009, 00:06
bij mij was het een 90 euro, ik had een irritante zoem/brom en die is verholpen

valt echt goed mee hoor

Valt mee, maar ik kan me niet voorstellen dat er meer dan anderhalf uur werk aan is geweest. Het zijn dikwijls veel voorkomende problemen, die dus onmiddellijk kunnen opgespoord worden, waardoor ze daar al geen tijd aan verliezen. Natuurlijk zijn het mensen met heel wat ervaring (in principe), dus daar betaal je wat aan per uur.

soup
2 augustus 2009, 13:56
Hij zei dat het op 1,5 uur inderdaad klaar was.

Maar nu is hij tenminste terug in orde en zouden er geen verdere problemen moeten zijn dus ben ik tevreden.

caliban
2 augustus 2009, 15:54
dus ben ik tevreden.

Groot gelijk, maar als student is 90 euro veel geld. De hersteller telt waarschijnlijk 40 euro per uur (oké belastingen op betalen en noem maar op, maar toch dik verdiend).

soup
2 augustus 2009, 16:04
Ik heb een keuze gemaakt en voor een buizen versterker gekozen dan moet je de rest ook maar aan kunnen.

Chris Winsemius
2 augustus 2009, 16:14
Groot gelijk, maar als student is 90 euro veel geld. De hersteller telt waarschijnlijk 40 euro per uur (oké belastingen op betalen en noem maar op, maar toch dik verdiend).

Niet helemaal..... (helaas, ha ha ;) )

Praktische elke "hersteller" maakt ook (veel) uren die niet gefaktureerd kunnen worden, ga er maar vanuit dat minimaal 1 derde van de totale werktijd niet direkt te faktureren is aan de klant/afnemer.

Daarnaast zijn er ook investeringen als:
- scholing/ervaring
- voorraad
- algemene bedrijfskosten
- pensioensopbouw
- kapitaal voor groei

caliban
2 augustus 2009, 16:19
Niet helemaal..... (helaas, ha ha ;) )

Praktische elke "hersteller" maakt ook (veel) uren die niet gefaktureerd kunnen worden, ga er maar vanuit dat minimaal 1 derde van de totale werktijd niet direkt te faktureren is aan de klant/afnemer.

Daarnaast zijn er ook investeringen als:
- scholing/ervaring
- voorraad
- algemene bedrijfskosten
- pensioensopbouw
- kapitaal voor groei

Geloof ik hoor :), ik bekijk het vanuit het standpunt van een arme student. Mijn vader en stiefmoeder zijn zelfstandigen, dus ik ken het verhaal wel, ik wil niet weten wat mijn vader moet betalen voor diergeneeskundige congressen, waar hij dan dingen leert die pas na heel lang rendabel worden. En ik geloof dat het er voor versterker technici gelijkaardig aan toegaat.
En niet elke algemene technicus kan lampenamps herstellen, dus het is een 'zeldzaam' beroep, normaal dat het dan wel iets mag kosten.

En je gaat nog altijd beter direct naar een hersteller dan langs een winkel, want jongens, daar heb ik verschrikkelijke ervaringen mee. Duurt lang, kost misschien niet meer, en je moet drie keer terug gaan waarna het nog niet eens gemaakt is.

bert k
2 augustus 2009, 17:08
.

En je gaat nog altijd beter direct naar een hersteller dan langs een winkel, want jongens, daar heb ik verschrikkelijke ervaringen mee. Duurt lang, kost misschien niet meer, en je moet drie keer terug gaan waarna het nog niet eens gemaakt is.
Nou, dat is zeker waar! Want waar denk je dat die winkel het heenbrengt? Naar die hersteller waar je net zo goed zelf heen kunt gaan, maar de winkel wil ook nog wat verdienen, dus kost het meer en duurt het langer.

caliban
2 augustus 2009, 19:41
Nou, dat is zeker waar! Want waar denk je dat die winkel het heenbrengt? Naar die hersteller waar je net zo goed zelf heen kunt gaan, maar de winkel wil ook nog wat verdienen, dus kost het meer en duurt het langer.

De winkel heeft vaak wel een hersteller die de spullen bij hen komt halen. En economisch gezien is het voor een hersteller ook handig dat de winkel spullen voor hem 'verzamelt' om te herstellen. Hij moet zelf geen reclame meer maken bijvoorbeeld. In principe zou de hersteller in dit geval minder geld moeten vragen dat een losstaande hersteller, en de winkel met die prijsverschil gaan lopen (om zo aan de zogezegde marktprijs te komen, die in alle gevallen gelijk zou moeten zijn), maar geen idee of deze theorie enigszins opgaat.

nico verduin
2 augustus 2009, 19:47
De winkel heeft vaak wel een hersteller die de spullen bij hen komt halen. En economisch gezien is het voor een hersteller ook handig dat de winkel spullen voor hem 'verzamelt' om te herstellen. Hij moet zelf geen reclame meer maken bijvoorbeeld. In principe zou de hersteller in dit geval minder geld moeten vragen dat een losstaande hersteller, en de winkel met die prijsverschil gaan lopen (om zo aan de zogezegde marktprijs te komen, die in alle gevallen gelijk zou moeten zijn), maar geen idee of deze theorie enigszins opgaat.Nou niet echt.....:seriousf::seriousf::seriousf:om ff theoretisch door te neuzelen... vervoerskosten... tijd die verloren gaat om de spullen te halen c.q. te brengen....Risico dat de winkel onjuiste info doorgeeft. Rechtstreeks kontakt tussen klant en hersteller is altijd beter.
Reclame in ons wereldje is beperkt...De mond tot mond reclame levert meer op dan advertentie campagnes. En dat laatste is toch vrij kostbaar.

caliban
2 augustus 2009, 20:05
Reclame in ons wereldje is beperkt...

Reclame was een slecht voorbeeld, ik zocht gewoon achter iets om de theorie te laten kloppen. Blijkbaar slaat die dus nergens op.