PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar kopen, advies !



joris27
31 juli 2009, 17:22
Hallo, ik ben Joris en nieuw hier op het forum.

Ik was vanochtend bij wemusic in Eindhoven (daar ligt tegenwoordig ook de bullit in, vaag, was er nog een tijd terug, die zaten toen op de kleine berg)

Maar goed, nu hebben zij vanaf morgen een week lang een actie zodat je het hele assortiment met 20 procent korting kunt kopen.

Nu heb ik daar een hele mooie Gibson Les Paul gezien (Zakk Wylde), verder een mooie Fender Strat USA, en ook een hele mooie Boel mc6.

Ik wil eigenlijk de komende week een nieuwe gitaar kopen, zeker als er 20 procent vanaf gaat, welke gitaar vinden jullie goed ?

Ik heb nu een Ibanez Gio, maar daar wil ik vanaf, wil wel een soortgelijke gitaar, dus de Boel vond ik wel interessant omdat die ook floyd rose had.

Kijk maar even op speurders

http://www.speurders.nl/plaatjes/muziekinstrumenten/megasale-bij-we-music-eindhoven-20-korting-op-alles-50228621.html?pc=5641&r=10

arcane
31 juli 2009, 17:24
Een les paul , een strat en een Bo~el. Dat zijn wel totaal verschillende gitaren die je daar noemt.
Vertel eerst maar eens wat voor muziek je graag wilt spelen.

joris27
31 juli 2009, 17:25
Ik hou wel van stevige metal, maar ook wel van blues, dus wat zou jij doen ?

Ik heb best wel een brede smaak.

arcane
31 juli 2009, 17:29
Tja, persoonlijk zou ik dan niet voor de strat gaan. Die is natuurlijk uitermate geschikt voor blues, maar niet echt voor het hardere metalwerk. En met een les paul kun je ook prima bluesen. Een bo~el heb ik tot nu toe alleen maar bij metalbands gehoord, dus daar kan ik verder geen oordeel over vellen of er blues mee gespeeld kan worden. (Hoewel ik van mening ben dat in principe met elke gitaar blues gespeeld kan worden, het ligt er maar net aan wat je zelf graag wilt.)

geert1976
1 augustus 2009, 02:20
hmm inderdaad de Fender valt gezien je smaken af, maar ik heb mijn twijfels of een Zack Wylde dan ook een goede keuze is voor blues, gezien die actieve EMG elementen.

Boel gitaren weet ik weinig van af, maar zijn volgens mij wel custom te bestellen dus aan te passen naar je richtlijnen.

Misschien is een Les Paul Standard en goede keuze en dat je daarin wat fellere pups zet, zodat deze metall aan kan maar zich ook kan lenen voor blues, al dan niet met een coil splitter er tussen, dus blues met de pups voluit en splitten als je een lekkere heldere blues wilt spelen.

Midwolda
1 augustus 2009, 09:25
Even wat anders: als je zegt "een hele mooie Gibson Les Paul gezien (Zakk Wylde)" dan krijg ik het idee dat je erg op de looks af gaat.
Niks mis mee, maar de allermooiste gitaar die niet lekker speelt of minder klinkt ben je veel sneller zat dan een lelijke plank die super fijn speelt en hemels klinkt.
Beauty fades away, uglyness grows on you.

LaurentB
1 augustus 2009, 09:56
Dan heb je in elk geval een dubbelspoelig brugelement nodig, als je metal wilt kunnen spelen, dus een gewone Stratocaster valt inderdaad af.

Het is heel simpel: jij speelt zelf al gitaar, dus je gaat fijn allemaal gitaren proberen binnen je budget totdat je er een tegenkomt waarbij je direct merkt: "JA!"

Dat kan van alles zijn, een Les Paul model, een PRS, een of ander metalscheurijzer, misschien wel een Gibson SG. Ik ben jou niet, dus dat kan ik niet beoordelen, wat jij fijn vindt spelen of mooi vindt.

Probeer ermee te zitten, ermee te staan. Sommige mensen vinden het Les Paul model hopeloos onhandig of te zwaar, anderen juist weer niet etc. etc.
En probeer de geluiden ermee te krijgen die jij mooi vindt. Je favoriete metal geluid, maar probeer ook eens of je je bluesy dingen erop kwijt kan.