PDA

View Full Version : Ethos overdrive, iemand?



hugo123
31 juli 2009, 15:40
Is iemand heir bekent met een Ethos overdrive, ik dit clipje: http://www.youtube.com/watch?v=FViYrv3cEcs&feature=channel en ik vond de sound toch wel erg lekker! Trouwens ik kan de demo's van burgerman666 (Brett Kingman) erg aanraden!

nielsnielsniels
31 juli 2009, 15:54
Wauw, Klinkt echt heel goed :mmmm: , maar dat komt deels door de perfecte opnamekwaliteit.


Al die knopjes beloven heel wat diversiteit. Hoeveel mag zo een ding kosten?

Pepe
31 juli 2009, 16:00
Ik heb um gehad, jaartje geleden na een jaar op de lijst gestaan te hebben. Leuk ding maar niet veel beter in wat het moet doen dan mijn Zendrive. Wel zwaarder, duurder en ingewikkelder dus hop, exit.

Ohja, hij bleek alleen op 12v te werken en ik gebruik 9 of 18 dus dat was ook geen onbelangrijke reden.

nielsnielsniels
31 juli 2009, 16:02
Net op de site gelezen dat ze $400 kosten. Met shipping costs en tax, is het wel een erg duur pedaaltje. Doe mij dan maar Menatone!

hugo123
31 juli 2009, 16:55
Hij werkt op alles tussen 9-18 volt, hoor!

Pepe
31 juli 2009, 17:13
Hij werkt op alles tussen 9-18 volt, hoor!

Ja, dat las ik in het comment bij de vid. Dat was niet wat de maker mij mailde.

hugo123
31 juli 2009, 17:16
Ooh, oke!;)

hugo123
6 augustus 2009, 22:27
Ik heb trouwens nog een vraag, met de ingebouwde simulatie kun je de ethos meteen aan een poweramp aansluiten. Kan ik hem ook aan de poweramp van mijn combo aansluiten dus gewoon in de return van de effectsloop stoppen. Maar als ik dat doe hoe wordt dan het volume geregeld, aangezien het volume per kanaal wordt geregeld en hij dus volgens mij geen mastervolume heeft.

Roel#1
6 augustus 2009, 22:50
Als je mastervolume nog invloed heeft na de ingang van de effectsloop is dat 'm.
Verder kun je allen het volume regelen op het pedaal zelf.

Ik heb een DamageControl Demonizer aangesloten gehad op de ingang van de eindtrap van mijn Marshall 3315 (150Watt)... Ineens lagen er wat schilderijtjes op de vloer hier.



Opletten dus.
En succes.

Pepe
6 augustus 2009, 22:51
Koop de GuitarPlayer van deze maand zou ik zeggen, daar wordt hij aan de tand gevoeld.

JeroenSchaaf
6 augustus 2009, 23:06
Lijkt mij een zeer gaaf pedaal! kwam hem laatst al eens tegen op Youtube!

vinni
8 augustus 2009, 11:13
Dat clipje klinkt inderdaad wel erg goed.
Was die Ethos niet bedoeld als een Dumble preamp?

Vinni

Mitch
8 augustus 2009, 11:48
In goede Amerikaanse traditie is dit inderdaad de zoveelste Dumble wannabe. Maar wel één met een berg interessante features.

...rock...
25 december 2009, 02:03
fantastisch spul, ik ken veel mensen die erbij zweren!

Voor de overdrive kant, kom je zeker ook in de buurt met een zendrive, alleen heb je bij de zen geen boost functie... en me het clean kanaal van de zendrive kan je je strat (andere..) wat warmer en wat meer jazzy doen klinken... Ik ga hem bestellen in ieder geval!

Je hebt trouwens 2 versies de TLE en de Classic, De TLE staat voor tighter low end en is meer voor strats (single coils) bedoeld en de Classic voor de Les pauls, Voor 50 dollar extra krijg je er een switch op om te switche tussen TLE en Classic...

guitaraddict
25 december 2009, 11:44
http://www.youtube.com/watch?v=WKMhMl_taxo

Mijn advies is : luister ook eens naar wat andere clips zo krijg je een gefundeerder idee van de klank . Vergeet niet dat toon vnl. in iemand's vingers zit imho.

Ik vind hem in de bovenstaande clip ook goed klinken maar de 1e clip bevalt mij veel beter. ( verschil in gitaren misschien ook ?)

davidtiemens
7 oktober 2010, 20:54
beetje laat misschien ;)

Ik heb er een. ben erg tevreden. ik laat m'n GT trio in de kast staan. klank komt idd uit je vingers en dat is juist waar de ethos geweldig op reageert. ik krijg de echte dumble klank er niet uit maar daar heb ik ook nog niet naar gezocht. ik stop hem rechtstreeks in een eindtrap, werk super.

jarigitari
7 oktober 2010, 21:57
Ik heb hem een aantal maanden geleden besteld. Ik hoop dat ie in November mijn kant op komt.
Lijkt me een zeer inspirerend pedaal.

leguy
7 oktober 2010, 22:12
heb hem al een 2 tal jaar en ben zeer tevreden over dit effekt ik gebruik hem om een poweramp aan te sturen en inderdaad je strat klinkt op het cleane kanaal veel warmer en jazzyer alleen is het in het begin even zoeken naar
de voor jou beste klank afstelling ,have fun with this thing.:strat: