PDA

View Full Version : Leuk budget elementje voor Tele!!



Dutch66
31 juli 2009, 14:39
Snarenvrienden,

Ik bestelde onlangs bij guitarpartsonline.com een brug (humbucker) elementje voor een tele. Omdat de naam "Dragonfire Telerail" in mijn ogen al niet veel goeds voorspelde, verwachte ik er ook niet te veel van. Het elementje zou meer als "gatvulling" in een (Squier) Tele dienen.

Gisteren ontving ik dan een lullig wit doosje, met daarop inderdaad een zeer boos kijkende draak, en het element(je) daar gewoon los in, maar ja wat verwacht je voor USD24,-- omgerekend nog geen 18 Euries....

http://www.guitarpartsonline.com/popup_image.php?pID=618&image=0

Natuurlijk word er niets aan montage materiaal meegeleverd, en ook enige (aansluit) instructies ontbreken, ondanks dat een coiltap dan weer wel mogelijk is.

Na het nodige geknutsel paste e.e.a. inderdaad in de gitaar, en toen ik ook de horde van het solderen van bijna onmogelijk dunne draadjes genomen had, was het tijd om deze draak is wat vuur te laten spuwen....

En toen gebeurde het..., ineens had ik een muisstille Tele met veel meer gain, maar met behoud van karakter. Ik was echt verbaast en dus gauw het plaatje er weer afgeschroefd om de coiltap te proberen. En ja hoor, dan heb je dus weer een "gewone" Tele met het typische SC geluidje!

Vanmorgen was m'n snarenmaatje hier met z'n (Mex) Tele en z'n peperdure Hot Rails van Seymour Duncan. "En zit die malle draak al in je plank?" Toen we de boel hadden aangesloten en ik meneer even fijn trakteerde op het resultaat werd het even stil, ja heel stil kan ik je zeggen....

Eerlijk is eerlijk, natuurlijk kun je e.e.a. niet met elkaar vergelijken, en zijn hotrails gewoon waanzinnige elementen. Alleen al aan de verpakking kun je zien dat je met een kwaliteitsproduct te maken hebt. Maar ja, voor de brug alleen ben je dan wel al 89 Euries kwijt.

Natuurlijk is de klank van een element heel subjectief, en zijn er (gelukkig) zoveel verschillende gitaristen als smaken, maar voor die prijs kan ik deze "draakjes" van harte aanbevelen.

Nielsje
31 juli 2009, 14:41
Nou ja, als jij er blij van wordt, dan is het goed natuurlijk.
Wel leuk, want qua prijs valt het mooi in de range van de GFS elementen, en die zijn soms heel leuk, en soms ook minder.

Gefeliciteerd!

Kim Wilson
31 juli 2009, 15:12
Klinkt goed.

Nu heb ik een nieuwe Baja, met die onnozele uit-faseschakelaar in de volumeknop. Dat gebruik ik nooit. Zou ik die coiltap in die schakelaar kunnen verwerken, dat ik hem met een druk op de knop op single kan zetten?

Hendriks
31 juli 2009, 15:19
Moet kunnen , elementen op de traditionele manieren aansluiten en de switch doormeten en als coilsplit schakelaar gebruiken , staat vast wel ergens een schema .

Nielsje
31 juli 2009, 15:21
ligt er maar net aan wat voor schakelaar dat is, en wat voor schakelaar je nodig hebt voor die coiltap.