PDA

View Full Version : Epiphone Emperor II Joe Pass



Ukeloeder
31 juli 2009, 12:49
Ik kan er op www van alles over vinden, behalve dat kleine stukje info dat ik nog nodig heb. Heeft iemand ervaring met deze gitaar in een rock'n'roll band-setting? Ik weet dat hij (vooral) als Jazz-gitaar gezien wordt, klinkt clean dan ook fantastisch, smooth as silk zeg maar. Ik zou 'm echter zeker 50% van de tijd met een flinke rand gain gebruiken. Geen hi-gain obviously, maar wel een onsje meer dan het bekende 'randje', echte crunch dus.
Aan/Afrader?
http://www.gearaudition.com/admin-images/guitars/epiphone-joe-pass-emperor-ii.jpg

episua
31 juli 2009, 13:27
Dat kan zeker wel, hij heeft alleen wat meer last van (gecontroleerde) feedback. Maar daar leer je snel genoeg mee omgaan. Ik zag laatst een Rock&roll/rockabilly bandje met zo'n joe pass en dat klonk fantastisch. Ze klinken wat warmer/wolliger dan bv een std gretsch 6120 maar voor Scotty Moore achtige rock&roll dingen is dat fantastisch. En natuurlijk Ted Nugent niet te vergeten op z'n dikke gibson bak.

insp.clouseau
1 augustus 2009, 17:57
Hi dude,

moet je op zoek gaan naar een dergelijk ding,
de mijne ( zo'n blonde uit 2007) mag weg.
Heb de centen nodig vr mijn droomgitaar, een 1980 Gibbie LP.

geef maar een seinetje als t je interesseerd he

grtz

Ukeloeder
1 augustus 2009, 19:34
Dat kan zeker wel, hij heeft alleen wat meer last van (gecontroleerde) feedback. Maar daar leer je snel genoeg mee omgaan. Ik zag laatst een Rock&roll/rockabilly bandje met zo'n joe pass en dat klonk fantastisch. Ze klinken wat warmer/wolliger dan bv een std gretsch 6120 maar voor Scotty Moore achtige rock&roll dingen is dat fantastisch. En natuurlijk Ted Nugent niet te vergeten op z'n dikke gibson bak.

Bedankt voor je reactie, je hebt PM trouwens.


Hi dude,

moet je op zoek gaan naar een dergelijk ding,
de mijne ( zo'n blonde uit 2007) mag weg.
Heb de centen nodig vr mijn droomgitaar, een 1980 Gibbie LP.

geef maar een seinetje als t je interesseerd he

grtz

Ook bedankt, ik zou je wel kunnen PM'en maar ik vermoed dat het hier niet om een lefty gaat :makeup:

hezz
2 augustus 2009, 16:23
Is zeer goed te doen hoor! Wat je wellicht nog zou kunnen doen om het nog wat meer te controleren is de F-holes aftapen of onder de F-holes opvullen met schuim o.i.d.

Eko
2 augustus 2009, 20:05
Ik heb een tijd een Joe Pass gehad. Er zit verschil tussen de elementen op de eerste serie ( begin `90`s) en de latere modellen qua electronica. De oude klonken wat warmer en hadden veel minder last van fluiten er ruisen. Ze zijn zeer goed toepasbaar voor zaken als jazz ( uiteraard) en blues. Dat laatste mag met een flink randje geen probleem opleveren mits je inderdaad de gaten taped.

joskedentweede
2 augustus 2009, 21:06
Laat dat nu net een gitaar was die ik toegestopt kreeg in de winkel toen ik vroeg voor een betaalbare (iets goedkopere) hollowbody voor rock te spelen!
Die dingen spelen echt goed, ik had wel wat last met de grootte, maar dat was ook omdat ik zat en gewoon ben van op een telecaster te spelen.
Laat me zeggen dat deze gitaren zeker tegen een stootje overdrive kan omgaan! Je mag natuurlijk niet overdrijven, maar rock 'n roll moet zeker kunnen!
Ik zou hem zo gekocht hebben, moest ik in een betere financiële situatie zitten..

munkie
3 augustus 2009, 16:47
Ik heb er ooit 1 gehad, was er niet kapot van. Heel dun bovenblad dus hij ging bij hoger (clean!) volume meteen feedbacken. Voor R&R beter een thinline of semi-solid (ES335) type kopen. Liefst iets Gretsch achtigs met een Bigsby :punk:

EuroCinema
3 augustus 2009, 17:11
Ik heb met verschillende full-hollows (niet deze) opgetreden en als je een monitor voor je hebt staan, is feedback een issue vanaf het kleinste randje. Daar kun je natuurlijk maatregelen tegen nemen, zoals hierboven beschreven. Dat kan dan wel weer ten koste gaan van het clean karakter, vermoed ik.

De humbuckers in dit soort gitaren zijn meestal ook wel wat tammer dan wat je in een rockgitaar tegenkomt, dus die zou je wellicht ook moeten vervangen door iets met meer output om te rocken. Gaat ook weer invloed hebben op de cleane sound.
Ten slotte: persoonlijk vind ik bends op zo'n houten kam niet prettig voelen, dus een tune-o-matic erop zou ik zeker doen als je er op gaat rocken. Is misschien wel een afwijking van mij hoor. Maar goed: alles bij elkaar best veel mitsen en maren. Iets met een middenbalk zou eerder mijn voorkeur hebben als je "the best of both worlds" zoekt.