PDA

View Full Version : Op welk gitaar magazine moet ik mij aboneren ?



bagheera
31 juli 2009, 12:41
Beste forum gitaristen,

ik zou me graag abonneren op een gitaar magazine.
Nu ga ik af en toe gitarist kopen in de winkel en dat vind ik wel een leuk boekje.
Maar zijn er nog andere magazines die de moeite waard zijn.

Ik zoek vooral boekjes met de laatste nieuwtjes, revieuws , mooie foto's misschien een paar intervieuws.
Een maandbald.

Voor het moment staat gitarist op nummer 1 maar zijn er andere die ik eens moet proberen.

Welke boekjes lezen jullie.

laat maar weten

greets

interessander
31 juli 2009, 12:44
Ik weet niet hoe goed je duits is maar Gitarre und Bass is wel een goed en informatief blad, en niet zo duur als de engelse en amerikaanse bladen. De gitarist heb ik niks mee.

bagheera
31 juli 2009, 13:28
Gitarre und Bass is idd een heel goed blad maar zo goed als dat blad is, zo slecht is mijn duits maar misschien kan ik het eens proberen.

kenx
31 juli 2009, 13:40
MeetMusic.... Heel goed maandblad, en in bijna alle muziekwinkels gratis te verkrijgen. www.meetmusic.com

soup
31 juli 2009, 13:45
guitar world (USA)

en zeker niet Total Guitar (UK), goed boekje maar er staan te veel berichten over metal in dat ik er ziek van wordt.Dat ze eens over goede muziek schrijven en tabs geven.

FruscianteFan
31 juli 2009, 14:07
Ik heb lang een abonnement gehad op Gitarist, maar begon me te ergeren aan hoe ze alle nieuwe producten de hemel in prijzen.

Voorbeeldje: in het artikel over de Boss ME-50 (naar aanleiding waarvan ik die heb aangeschaft) stond zoiets als "je kunt weliswaar maar drie patches tegelijk bereiken, en niet met de voet schakelen tussen banken, maar drie geluiden per nummer is toch altijd wel genoeg".

bagheera
31 juli 2009, 15:14
guitar world (USA)

en zeker niet Total Guitar (UK), goed boekje maar er staan te veel berichten over metal in dat ik er ziek van wordt.Dat ze eens over goede muziek schrijven en tabs geven.

Ik ben net even op de site van guitar world gaan kijken, zelfs daar veel informatie.
MIsschien is dit een kanshebber


Ik heb lang een abonnement gehad op Gitarist, maar begon me te ergeren aan hoe ze alle nieuwe producten de hemel in prijzen.

Voorbeeldje: in het artikel over de Boss ME-50 (naar aanleiding waarvan ik die heb aangeschaft) stond zoiets als "je kunt weliswaar maar drie patches tegelijk bereiken, en niet met de voet schakelen tussen banken, maar drie geluiden per nummer is toch altijd wel genoeg".

Gitarist is idd nogal positief, weinig kritiek en uiteindelijk ook niet altijd de tests waar ik op zit te wachten.
Dat laatste veranderd natuurlijk ook met de tijd want dan wil ik meer weten over effecten dan weer meer over amps dan weer dit dan weer dat dus dit is niet echt een goed criterium

bagheera
31 juli 2009, 15:21
guitar world (USA)

en zeker niet Total Guitar (UK), goed boekje maar er staan te veel berichten over metal in dat ik er ziek van wordt.Dat ze eens over goede muziek schrijven en tabs geven.

Ik ben net even op de site van guitar world gaan kijken, zelfs daar veel informatie.
MIsschien is dit een kanshebber


Ik heb lang een abonnement gehad op Gitarist, maar begon me te ergeren aan hoe ze alle nieuwe producten de hemel in prijzen.

Voorbeeldje: in het artikel over de Boss ME-50 (naar aanleiding waarvan ik die heb aangeschaft) stond zoiets als "je kunt weliswaar maar drie patches tegelijk bereiken, en niet met de voet schakelen tussen banken, maar drie geluiden per nummer is toch altijd wel genoeg".

Gitarist is idd nogal positief, weinig kritiek en uiteindelijk ook niet altijd de tests waar ik op zit te wachten.
Dat laatste veranderd natuurlijk ook met de tijd want dan wil ik meer weten over effecten dan weer meer over amps dan weer dit dan weer dat dus dit is niet echt een goed criterium

Rinze
31 juli 2009, 16:02
Gitarre & Bass is van de papieren bladen imo het beste zowel qua prijs/kwaliteits-verhouding (erg dik en toch maar 5,20) en ook qua tests en artikelen.

Online kun je je bijvoorbeeld ook gratis abonneren op Premier Guitar (http://www.premierguitar.com/). Elke maand een gratis digitaal blad met veel info.

bagheera
31 juli 2009, 16:04
Gitarre & Bass is van de papieren bladen imo het beste zowel qua prijs/kwaliteits-verhouding (erg dik en toch maar 5,20) en ook qua tests en artikelen.

Online kun je je bijvoorbeeld ook gratis abonneren op Premier Guitar (http://www.premierguitar.com/). Elke maand een gratis digitaal blad met veel info.

Bedankt voor de tip man super
ga ik nu vlug even doen.
Me abonneren bedoel ik he

p604p603
31 juli 2009, 18:29
Gitaar Plus is ook een leuk blad. Een no nonsens blad. Geen glossy tijdschrift maar leuke artikelen.

kenx
31 juli 2009, 18:31
Gitaar Plus is ook een leuk blad. Een no nonsens blad. Geen glossy tijdschrift maar leuke artikelen.

Idem voor meetmusic, die ik al eerder genoemd had, maar waar ik als enige geen reactie op heb gehad...

BamBuFan1
31 juli 2009, 18:35
Ik weet niet hoe goed je duits is maar Gitarre und Bass is wel een goed en informatief blad, en niet zo duur als de engelse en amerikaanse bladen.

Helemaal mee eens. Veruit de beste prijs/prestatieverhouding van alle gitaarbladen.

Bram+
31 juli 2009, 18:39
Donald Duck!

Maar serieus, Ik koop vooral losse bladen, m.n. omdat er soms maanden zijn dat er gewoon niks interessants in staat. Ik rouleer een beetje tussen Guitar World, Total Guitar en Guitar & Bass Magazine (de engelse dus). Die laatste heeft doorgaans wel m'n voorkeur omdat het vooral over spullen gaat en niet zoveel over bands die ik doorgaans toch niet zo interessant vind. Mijn advies is in ieder geval om eerst nog eens wat te proberen.

bagheera
31 juli 2009, 18:53
Gitaar Plus is ook een leuk blad. Een no nonsens blad. Geen glossy tijdschrift maar leuke artikelen.

ben net even naar de gitaarwinkel om de hoek gelopen.
Heb er eentje meegebracht.
Goed boekje maar jammer van het dejay gedoe dat zegt me namelijk niets
maar je moet betalen om je te abonneren waarom geven ze het dan gratis weg.

@ Bram vind je gitarre und bass dan ook in het engels en is dat het zelfde boekje ?

Bram+
31 juli 2009, 18:57
@ Bram vind je gitarre und bass dan ook in het engels en is dat het zelfde boekje ?
Het is niet hetzelfde zover ik weet. Ziet er sowieso heel anders uit en Guitar & Bass Magazine is ook wel overduidelijk 'Brits' qua inhoud.

Rinze
31 juli 2009, 19:10
Het is niet hetzelfde zover ik weet. Ziet er sowieso heel anders uit en Guitar & Bass Magazine is ook wel overduidelijk 'Brits' qua inhoud.

En veel dunner en in verhouding veel duurder.

Makor1966
31 juli 2009, 19:12
...maar je moet betalen om je te abonneren waarom geven ze het dan gratis weg.

portokosten..

SuperCrazyGuitarManiac
31 juli 2009, 19:16
Even ander vraagje tussendoor :cheerup: Waar halen jullie de Total Guitar? aangezien ik dat ding nergens heb kunnen vinden en het toch wel een chill blad vind :hippie: (Ja ik weet het, ik ben een enorme n00b :sssh:)
Ik vind zelf de TG beter dan de gitarist :dontgeti: In de gitarist vind ik over het algemeen dat ze nogal lullen over vanallerlei bands en spullen waar ik 1. niets van weet en 2. niets van wíl weten...

scgm

Bram+
31 juli 2009, 19:21
En veel dunner en in verhouding veel duurder.
én Duits!

Ik vind Engels gewoon makkelijker lezen, dat zou voor mij een argument zijn om voor een Engels blad te kiezen.

Even ander vraagje tussendoor :cheerup: Waar halen jullie de Total Guitar? aangezien ik dat ding nergens heb kunnen vinden en het toch wel een chill blad vind :hippie: (Ja ik weet het, ik ben een enorme n00b :sssh:)

Bij de verschillende Ako's waar ik langs kom (drie of zo op CS, eentje op Schiphol, etc.).

soup
31 juli 2009, 19:22
Even ander vraagje tussendoor :cheerup: Waar halen jullie de Total Guitar? aangezien ik dat ding nergens heb kunnen vinden en het toch wel een chill blad vind :hippie: (Ja ik weet het, ik ben een enorme n00b :sssh:)
Ik vind zelf de TG beter dan de gitarist :dontgeti: In de gitarist vind ik over het algemeen dat ze nogal lullen over vanallerlei bands en spullen waar ik 1. niets van weet en 2. niets van wíl weten...

scgm
misschien ook even zeggen waar je woont

Bram+
31 juli 2009, 19:26
't Harde staat onder z'n naam, dat is een plekje tussen Utrecht en Zwolle waar eens per jaar alle mensen die naar Lowlands gaan uitstappen en een paar dagen later vice versa :D Ook iets van een legerbasis daar of zo. Geen Ako blijkbaar.

soup
31 juli 2009, 19:28
't Harde staat onder z'n naam, dat is een plekje tussen Utrecht en Zwolle waar eens per jaar alle mensen die naar Lowlands gaan uitstappen en een paar dagen later vice versa :D Ook iets van een legerbasis daar of zo. Geen Ako blijkbaar.
Ja ik heb er geen weet van. Moest er nu utrecht staan oke. :supercool:

SuperCrazyGuitarManiac
31 juli 2009, 20:18
't Harde staat onder z'n naam, dat is een plekje tussen Utrecht en Zwolle waar eens per jaar alle mensen die naar Lowlands gaan uitstappen en een paar dagen later vice versa :D Ook iets van een legerbasis daar of zo. Geen Ako blijkbaar.

Lol :seriousf: Jaartje lowlands sla ik over :ok: ik vond het maar een flut line-up...
En idd, daar is geen Ako

ondertussen is het hier geen plekje meer maar een criminele achterbuurt :supercool:

scgm

beruk
31 juli 2009, 20:58
Tja ,dan moet je een eind reizen voor je blaadjes.
Mijn voorkeur:
Guitar player (USA) aardige interviews, redelijk objectieve reviews. Leuke lesjes.
Guitar techniques, gericht op gitaarspelen. Héél veel afwisselend studiemateriaal (met cd) goed uitgelegd. Weinig interviews, vrijwel geen reviews.

Martijn-w
31 juli 2009, 23:24
Idem voor meetmusic, die ik al eerder genoemd had, maar waar ik als enige geen reactie op heb gehad...

MeetMusic vind ik ook zeker voor een gratis blad best goed. Die nam ik altijd mee toen ik nog studeerde, want dat blad lag op school.

De gitarist heb ik nu een paar keer gekregen en gekocht, maar ik vind er altijd maar weinig info in staan eigenlijk. Die interviews met "bekende" gitaristen vind ik niet boeiend.

wiegersma
1 augustus 2009, 09:50
Guitar World, da's met die playboy-dames! :cheerup:
Ik koop zelf altijd van de nederlandse bladen de Gitarist en heb een abonnement op de Music Maker. De reviews die in Gitarist komen te staan, staan vaak ook in de GitaarPlus.
Total Guitar vind ik weinig goede artikelen hebben, maar ze hebben wel veel muziek waar je lekker mee kunt jammen. Hoewel na ze een aantal jaar zichzelf weer gaan herhalen met de backingtracks.

whammy67
1 augustus 2009, 10:31
Eind 80, begin 90 voor het internet waren de gitaar magazines de enige 'overzeese kennisbron' voor mij. Ik heb ladingen Guitar for the Practicing Musician, guitar worls, guitar player, total guitar en guitar techniques gekocht.

Guitar for the Practicing Musician had veel transcripties met uitleg over de gespeelde stukken en effect settings. Dit tijdschrift bestaat niet meer.
Guitar World had in het begin 1 transcriptie per nummer, later (nu nog steeds) 5.
Guitar player had meer interviews met gitaristen.
Total guitar had/heeft altijd een Cd'tje met veel backing tracks en lessen, maar vallen nu wel in herhaling met hun backing tracks.
Guitar techniques heeft veel lessen en een transcriptie.

Veel is nu op internet te vinden, dus ik koop sporadisch een blaadje als er wat interessants in staat. Tegenwoordig eigenlijk alleen maar Gitarist (NL), gitarre & basse (veel info), Guitar techniques (goede lessen en transcriptie).
Het is maar waar je interesse naar uit gaat. Wil je veel gear info dan zou ik gaan voor gitarre & basse. Wil je veel weten over gitaristen, dan is guitar player meer voor de hand. Wil je veel lessen op elk niveau dan wellicht is Guitar techniques wat. De gitarist leest gewoon lekker weg met aardige artikelen en lessen.

Spitfire
1 augustus 2009, 14:11
Ik ben helemaal fan van de Engelse Guitarist. Een van de weinige bladen die ik echt duidelijk vind schrijven in de reviews en waar ik precies begrijp wat ze bedoelen.