PDA

View Full Version : Kool en Elfring



Don Olivier
31 juli 2009, 08:33
Wie bezit er een Kool en Elfring cabinet? Ben benieuwd naar gebruikers ervaringen

Les Paul R8
31 juli 2009, 08:54
Ik heb er inmiddels 2 en ben er super tevreden over. Deze cabs geven de karakteristieken van de speaker goed weer en kleuren daar weinig bij. Ze klinken mooi strak en uitgebalanceerd.

Nellyrocks
31 juli 2009, 08:55
Weer een K&E topic

Is geen lang leven beschoren vrees ik.



Ik heb trouwens geen K&E cab maar als je er eentje over hebt.

Fragedallic
31 juli 2009, 13:01
http://94.100.113.205/649600001-649650000/649629401-649629500/649629459_6_LTqq.jpeg

i'm happy. hij is kwa omvang lager en dieper dan de gemiddelde 2x12 cab.
hij is echter 30 kilo ( v30 versie ) dus til me een breuk naar de muziek zolder.

mooie warme sound komt eruit. tja wat moet je er nog meer over zeggen. check de site voor de specs. en probeer 'm zelf vooral eens uit.
Hij is z'n geld meer dan waard. succes !

Thiez
31 juli 2009, 18:47
Ik heb ook een K&E V30 2x12"
Geweldige sound, ik gebruik hem alleen voor repeteren en optredens. dus hoef er thuis niet mee te zeulen. Ook zit er flightcase omheen bij mij met wielen eronder, versterkercase erop, pedalboard erop en ik rijd het in een keer naar binnen.

dekuif
31 juli 2009, 20:09
Hier ook een zeer tevreden K&E gebruiker ( 2x12 V30 ).

Mooie diepe warme klank, maar inderdaad wel zware kasten.... maar als je het geluid hoort heb je dat er wel voor over!

vinni
31 juli 2009, 21:01
Ik heb er twee....

Twee cabs met 2XV30.

Hoe ze klinken.....gewoon goed.
Niet teveel nadruk op het laag.....goed in balans.
De V30 moet natuurlijk jou smaak zijn en passen bij je versterker.

Maarru......geef me een cab....en ik klink als mezelf....;)

Vinni

Don Olivier
31 juli 2009, 22:23
Ze hebben ook een Alnico Gold optie. Iemand die geprobeerd? Klinkt dat met een Marshall versterker (top)? Of kan je dan beter voor de greenbacks gaan?

Nielsje
31 juli 2009, 22:50
Ze hebben ook een Alnico Gold optie. Iemand die geprobeerd? Klinkt dat met een Marshall versterker (top)? Of kan je dan beter voor de greenbacks gaan?

Dat mag je helemaal zelf uitmaken..
Zelf heb ik wel Marshall(achtigen) gehoord met greenbacks en met Alnico blue's, maar vind blue's beter passen bij de Vox-achtigen, en greenbacks beter bij de marshall achtigen. Maar dat is smaak.

svdijk
1 augustus 2009, 09:26
Ik bezit geen K&E cab, maar heb een keer bij Guitar-King op een 4x12" XXL-cab met V30's gespeeld, met m'n JVM.
Normaal houdt ik niet zo van een kast met alleen V30's, maar dit was het beste cabinet waar ik ooit mee gespeeld heb!!
Ik vond het overweldigend klinken, veel laag, maar wel strak en gedefinieerd, en die iriterende mid-hoog sizzle die V30's altijd hebben (tenminste dat vind ik) was gelukkig niet aanwezig.
Hier kan voor mij geen Mesa-cab Engl-cab of Orange-cab tegenop.

Nadat ik dit gehoord had, heb ik m'n eigen Marshall-cabs wat omgebouwd; V30's en G12T-75's in een X-patroon.
Het haalt het natuurlijk niet met de K&E, maar het is wel een mooie combinatie.
Ze heffen het minder goede van elkaar op, en deze combinatie deed mij het meeste denken aan de K&E met alleen V30's.

peter_heijnen
1 augustus 2009, 10:29
Ik ken beide cabs van Robbert/LPr8 en ik vind ze fantastisch. Vooral de 1x12 vind ik geniaal, maar dat komt vooral omdat voor mij size heel erg matters, hoe kleiner hoe beter! Dat brengt me meteen bij het minpunt dat me -nog- weerhoudt. K&E is zwaar, zeker als ik het vergelijk met mijn GT soul-o-single 1x12 combo van nauwelijks 15 kilo schoon aan de haak.

Maar het geluid van die 1x12 spookt dus nog regelmatig door mijn hoofd, ik ben bang dat er eerdaags toch wel een 1x12 K&E onder mijn GT'tje staat. :)

Tristan
1 augustus 2009, 11:12
Ze hebben ook een Alnico Gold optie. Iemand die geprobeerd? Klinkt dat met een Marshall versterker (top)? Of kan je dan beter voor de greenbacks gaan?

Verschrikkelijke combi, Alnico Blue of Alnico Gold met Marshall, tenminste met een echte Plexi/JCM800/20 watter, die speakers ademen ook totaal niet in een closed back cab, horen echt in een open back...

Chris Winsemius
1 augustus 2009, 11:49
Ze hebben ook een Alnico Gold optie. Iemand die geprobeerd? Klinkt dat met een Marshall versterker (top)? Of kan je dan beter voor de greenbacks gaan?

Geen lekkere combi imho....

M20s of V30/T75 gaat wel lekker.

Chiel
1 augustus 2009, 12:00
Heb m'n Hook gechecked op een K&E 2x12 V30's, maar dit was niet een overtuigende winnaar t.o.v. mijn eigen PL Clubcab met Governers. Wat meer kleurender geluid, wat met leads wel lekker was maar met clean juist weer niet zo. Bovendien weegt hij bijna het dubbele, wat ook een extra puntje van kritiek was. Uiteindelijk toch een smaakkwestie. Verder niets dan lof over deze cabs. Moet zeer zeker op je testlijst staan als je op zoek bent naar een nieuwe cab.

Don Olivier
1 augustus 2009, 13:03
Verschrikkelijke combi, Alnico Blue of Alnico Gold met Marshall, tenminste met een echte Plexi/JCM800/20 watter, die speakers ademen ook totaal niet in een closed back cab, horen echt in een open back...


En als je gewoon de achterkant van een K&E eraf schroeft? Klinkt het dan wel?
Of is de combinatie van alnico speakers met een marshall gewoon slecht?

Probleem met M20's is dat ze een 50 watter of zelfs 100 watter niet zo lang zullen overleven vrees ik....

Over die V30 / T75 combinatie....: merk je geen volume verschil dan?

svdijk
1 augustus 2009, 13:14
Over die V30 / T75 combinatie....: merk je geen volume verschil dan?

Er is wel wat volumeverschil, de T75's zijn 97dB, en de V30's 100dB.
Toch valt dit niet op ze samen in één kast zitten.
Het verschil is wel duidelijk wanneer ze appart in een cab zitten.

Don Olivier
1 augustus 2009, 13:16
Er is wel wat volumeverschil, de T75's zijn 97dB, en de V30's 100dB.
Toch valt dit niet op ze samen in één kast zitten.
Het verschil is wel duidelijk wanneer ze appart in een cab zitten.

Hoeveel watt zijn de speakers afzonderlijk? De V30 is toch een 60 watt speaker als ik me niet vergis?

Tristan
1 augustus 2009, 14:26
En als je gewoon de achterkant van een K&E eraf schroeft? Klinkt het dan wel?
Of is de combinatie van alnico speakers met een marshall gewoon slecht?

Probleem met M20's is dat ze een 50 watter of zelfs 100 watter niet zo lang zullen overleven vrees ik....

Over die V30 / T75 combinatie....: merk je geen volume verschil dan?

Met een 50 watt head moet het op zich wel gaan, heb ik wel vaker gedaan, maar 100 watt is wel teveel...
Marshall hoort i.m.o. toch echt wel met een closed back cab, een 4x12 met M20's zou ook kunnen...
Een eenkanaals JCM800 2203/2204 werkt ook wel met Vintage 30's, of oude G12-65's, wel een andere sound maar ook wel lekker...

Chris Winsemius
1 augustus 2009, 14:34
Hoewel ik het niet kan garanderen is het mij nog niet gelukt om twee M20s met 'n 50 Watter of vier M20s met 'n 100 Watter te vernielen. Vroeger zaten ze ook standaard in Marshall cabs of bijvoorbeeld twee in post '65 BluesBreakers van 40-50 Watt....

Bij de V30/T75 vullen de speakers elkaar mooi aan imho, geen van beiden overheerst.

Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van die V30s of T75s in andere kasten maar in 'n K&E cab vind ik het gewoon goed.

Lexvandoef
1 augustus 2009, 14:39
Een eenkanaals JCM800 2203/2204 werkt ook wel met Vintage 30's, of oude G12-65's, wel een andere sound maar ook wel lekker...

Ik vind ze met V30 nogal schellig die 2203/4's, ik gebruik zelf '65's, lekker smeuiig :).