PDA

View Full Version : scherm voor speakers??



ellisvertellis
31 juli 2009, 01:41
Hoi!

Waarom zet men soms een scherm van plexiglas voor een cabinet??

http://www.youtube.com/watch?v=ZKBC7rc_BYA&feature=related


Ellis

Chiel
31 juli 2009, 02:28
Voornamelijk om overspraak op andere mics op het podium te voorkomen (Joe speelt echt loeihard!). Ook wordt er wel eens een ambiance mic geplaatst (staat niet recht voor de speaker maar er wat vanaf). Hiermee kan de geluidsman dan een lekker mixje maken. Bijkomend voordeel is ook dat je toch heel wat 'Hoempfff' op het podium hebt, zonder dat het meteen ook schel is (Joe speelt altijd met monitors).

ellisvertellis
31 juli 2009, 10:31
Da's niet meteen iets om voor thuis aan te schaffen, tenzij je continu opnames maakt, dan? Zijn er regels wat betreft de afstand van het scherm t.o.v. de speakers? Zo'n stuk plexi kan niet zo moeilijk zijn om aan te geraken, lijkt mij...

Is er hier iemand die dat gebruikt?

Bedankt alvast Chiel!!

Chris Winsemius
31 juli 2009, 11:19
Schermen: om het volume te beperken, er zijn volgens mij ook wat mensen op GN die dat doen.

JeroenSchaaf
31 juli 2009, 11:22
Joe speelt knetterhard, en door de plexi schermen word het publiek op de eerst 3 rijen niet doof.

Wil het zelf ook nog eens proberen, kijken hoe het klinkt.

ook heeft hij de 4x12 cabineten op een Auralex plaat staan, voor betere bas weergave.

frander
31 juli 2009, 16:50
Jesse Davey, gitarist van The Hoax (vette blues met gas erop!) had er ook altijd een nodig. En dan nog werd je horendol! Prachtig! Fender op 10. Wat een sound!

nielsnielsniels
31 juli 2009, 17:05
Die staan er om het 'plexi' geluid te krijgen huhuhuhuhuhuhuhu :soinnocent:

the sure thing
31 juli 2009, 22:59
Die staan er om het 'plexi' geluid te krijgen huhuhuhuhuhuhuhu :soinnocent:LOL (en 10 tekens)

ellisvertellis
4 augustus 2009, 11:57
Bedankt voor de comments trouwens! Wie weet vind ik wel ergens zo'n stuk, kan ik mn Fender ook op 10 zetten :cheerup::cheerup::cheerup:

Groetjes,

Ellis

frander
4 augustus 2009, 18:10
Volgens mijn buren werkt dat niet....Super Reverb klinkt heerlijk op 7!