PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar! Fender Malmsteen Signature Strat



Nielsje
30 juli 2009, 23:23
Woei!

Een nieuwe dag, een nieuwe gitaar. Ik had hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2103925&postcount=1282) al gezegd dat, omdat ik van mezelf vond dat ik een grote jongen was wegens m'n akkefietje met de kaakchirurg, ik mezelf een nieuwe gitaar cadeau zou doen.
Nou bij deze:

Het is een Fender Yngwie Malmsteen Strat geworden uit 2006 (SZ6 serial). In viesgeel, met rosewood toets. Dimarzio stacked humbuckers, medium jumbo's, koperen topkam en natuurlijk een scalloped toets.
De gitaar is gebruikt, en heeft een paar kleine butsjes in de body, maar is verder (op een afstelbeurt na), als nieuw.

De vorige eigenaar hield (net als Malmsteen) van een hoge actie, een zwevende brug en daar moet nog even wat aan gebeuren. De gitaar speelt overigens wel rete strak, loopt nergens aan en klinkt akoestisch verdomd goed! De pups zijn niet mijn ding, clean is wel okay, maar gezien de akoestische klank kan dat duidelijk beter! Wellicht van de week eens mijn Custom '54s erin schroeven, lijkt me veel beter voor de gitaar.

De scalloped toets is wel even wennen, maar dat gaat best goed! Wel raar dat je vingers de toets helemaal niet meer raken, maar met de medium jumbo's speelt 'ie wel als een tierelier.

Of de gitaar een blijvertje is, moet de komende weken blijken. Na één middag weet ik het op dit moment nog niet. Gelukkig is het wél een US strat waarbij ik wel te spreken ben over de afwerking. Prima frets en natuurlijke klank. Dat is wel eens anders geweest. De Dimarzio's zijn natuurlijk onder invloed van Malmsteen d'r in gedrukt, en zou ik wellicht vervangen door een setje 69's.

Het is een goeie gitaar, maar of 'ie ook bij mij past zullen we zien.
Foto's heb ik nog niet, dus eentje van't internet.

http://www.stratcollector.com/scn/models/images/malmsteensigstrat.jpg

Mitch
30 juli 2009, 23:30
't Is wel weer een strat natuurlijk.

Nielsje
30 juli 2009, 23:34
Uiteraard!
En natuurlijk heb ik nog foto's hier waarop jij bent te zien met zo'n onding ;-)


Maar stiekem heb je wel gelijk...
Iemand? Kopen?

JeroenSchaaf
30 juli 2009, 23:39
Gefeliciteerd !:D

Bluze
30 juli 2009, 23:44
BRUUT!!!!

en nu een filmpje waar je "Arpeggio's From Hell" speelt:

http://www.youtube.com/watch?v=aS_IYe5JTZ4

nogmaals gefeliciteerd met deze ONWIJS BRUTE gitaar!

undertaker321
31 juli 2009, 00:50
gefeliciteerd, en hoe speelt dat nou met die scalloped neck ??




BRUUT!!!!
en nu een filmpje waar je "Arpeggio's From Hell" speelt:


Far Beyond The Sun is beter IMO

robzilla
31 juli 2009, 01:44
Gefeliciteerd man! Ben benieuwd hoe die over een maandje bevalt..

Orpheo
31 juli 2009, 01:50
gefeliciteerd, en hoe speelt dat nou met die scalloped neck ??





Far Beyond The Sun is beter IMO

het speelt snel. heel, heel snel. ik was opeens supersnel met een scalloped toets (ook een malmsteen strat btw!). ik vind de malmsteen strat de enige eigenlijk die voor mij interessant is; ik vind die pups juist te gek! niet dat softe gedoe :soinnocent::rockon::blast: maar wel stratty genoeg om een lekker stratkarakter eruit te pompen, wanneer dat nodig/gewenst is.

undertaker321
31 juli 2009, 02:15
maar door een scalloped neck ga je in theorie toch langzamer spelen ??

in ieder geval veel plezier ermee maar ik denk dat dat wel gaat lukken

Orpheo
31 juli 2009, 02:38
maar door een scalloped neck ga je in theorie toch langzamer spelen ??

in ieder geval veel plezier ermee maar ik denk dat dat wel gaat lukken

hoe kom je daaaar nou bij?! veel sneller juist!!! minder weerstand met de toets. hoe hoger de frets, hoe sneller je kunt spelen.

undertaker321
31 juli 2009, 02:47
heb ik ook maar ergens gelezen.:chicken:

Di Stefano
31 juli 2009, 02:49
het speelt snel. heel, heel snel. ik was opeens supersnel met een scalloped toets (ook een malmsteen strat btw!). ik vind de malmsteen strat de enige eigenlijk die voor mij interessant is; ik vind die pups juist te gek! niet dat softe gedoe :soinnocent::rockon::blast: maar wel stratty genoeg om een lekker stratkarakter eruit te pompen, wanneer dat nodig/gewenst is.

Ik weet niet juist wat je bedoelt met "softie gedoe" maar de HS-3 pickups in de Malmsteen strat zijn low output met iets minder hoog dan een standaard Fender single coil. Maar nog steeds een typische single coil sound.

edit: vergeten dat er ook YJM pickup in zitten, maar deze zijn nagenoeg hetzelfde als de HS-3. Gewoon meer gefinetuned naar de wensen van Malmsteen.

Orpheo
31 juli 2009, 03:02
Ik weet niet juist wat je bedoelt met "softie gedoe" maar de HS-3 pickups in de Malmsteen strat zijn low output met iets minder hoog dan een standaard Fender single coil. Maar nog steeds een typische single coil sound.

edit: vergeten dat er ook YJM pickup in zitten, maar deze zijn nagenoeg hetzelfde als de HS-3. Gewoon meer gefinetuned naar de wensen van Malmsteen.

sarcasme, kerel ;)

maar de YJM zijn stiller, en hebben een tikkie meer mids, en laat ik dat nu net te gek vinden ;)

Orgasmocaster
31 juli 2009, 03:19
Heel mooi! gefeliciteerd!
heb je deze uit friesland gehaald?

Kim Wilson
31 juli 2009, 08:31
Mooi ding Niels! Gefeliciteerd! :ok:

Di Stefano
31 juli 2009, 12:58
sarcasme, kerel ;)

maar de YJM zijn stiller, en hebben een tikkie meer mids, en laat ik dat nu net te gek vinden ;)

Het is dat sommige/vele mensen denken dat het high output metalpickups zijn, was ze dus eigenlijk niet zijn:)

Nielsje
31 juli 2009, 19:43
gefeliciteerd, en hoe speelt dat nou met die scalloped neck ??

Toch wel wennen. Maar niet verkeerd, alleen met een capo is het op het moment nog ff huilen. Zal aan de afstelling liggen.


Gefeliciteerd man! Ben benieuwd hoe die over een maandje bevalt..

Zo, ik ook wel..
Mocht het nou toch niets zijn, dan gaat 'ie vanzelf wel weer weg. Zag al een Leuke PRS CE-24 voor 1100 euro..


Heel mooi! gefeliciteerd!
heb je deze uit friesland gehaald?

Nope, ergens uit Zuid-Holland.


Mooi ding Niels! Gefeliciteerd! :ok:

Tnx! Iets voor jou wellicht? :D

vulvasonic
31 juli 2009, 23:15
Keimooi!
Gefeliciteerd ermee!!! :cheerup:

Nu alleen nog even die handtekening er af schuren (als er IEMAND is waar ik een hekel aan heb..... :seriousf: ).

Verder helemaal niks mis mee. Veel plezier en speulze!!! :blast:

Nielsje
2 augustus 2009, 18:17
Zo, even een paar foto's geschoten, en bijgevoegd.
Verder heb ik de tremolo wat beter afgesteld, pups afgesteld, en het is toch stiekem wel een fijne gitaar. De elementen zijn niet helemaal lekker stratty, maar humbucking is wel zéér fijne eigenschap.

Ik mis toch wel de 5 standen schakelaar, dus wellicht dat ik die er nog in knal.
Verder speelt dat scalloped best fijn. Niet dat ik op die manier m'n noten opdruk, maar het speelt op een bepaalde manier lekker soepel.
Het werkt overigens minder goed met capo's en 'moeilijke' akkoorden, maar dat kan ook een gebrek van mijn zijde zijn.

http://img31.imageshack.us/img31/632/imgp4276.jpg

http://img4.imageshack.us/img4/8946/imgp4277u.jpg

TimoSomers
2 augustus 2009, 18:24
Ongelooflijk vette gitaar!
Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Nielsje
7 augustus 2009, 17:23
Ongelooflijk vette gitaar!
Hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Excuus voor de late reactie, ik heb je even een PM gestuurd.
Ik wen er steeds meer aan, hij speelt rete strak, maar hij wint het toch niet van mijn japanner met Custom 54's pups, denk ik..

edit: Sterf! Ik kan m'n vorige post niet meer aanpassen (beetje kromme zin). Nu ga ik in het modtopic alle mods afzeiken, want dat is hip!