PDA

View Full Version : midi switcher?



sell
30 juli 2009, 20:59
Hallo,

Ik heb een engl 530 en gforce. Deze wil ik beide kunnen switchen met mijn fc200.

Ik wil bijvoorbeeld:
1-patch maken met clean van de 530 en een reverb, compressor, delay
2-patch scheur van de 530 met delay
3-lead kanaal van de 530 met bijvoorbeeld een wha

Ik overweeg ook een extra preamp te kopen bijvoorbeeld de jmp1

Is een midi switcher voor mij de oplossing zo ja welke?

Iemand nog tips?

Marcel

Liquid_Metal
30 juli 2009, 21:31
Yep dat kun je schakelen met een MIDI-switcher. Bv de Engl Z11. Die heeft volgens mij 6 loops dus kan ook nog een andere amp aansturen.
Je zou ook een Behringer FCB1010 kunnen aanschaffen want die heeft twee relays. Ik ben erg blij dat 'ie dat heeft want zo kan ik contour schakelen (channel komt uit de G-Major).

p.s.: ik overweeg mijn FCB weg te doen voor aanschaf van een GCP. Als je interesse hebt moet je het maar ff laten weten.

Chiel
31 juli 2009, 02:05
Is een midi switcher voor mij de oplossing zo ja welke?

Iemand nog tips?

Marcel
De Voodoolab GCX is een erg fijne switcher, alleen is de aansturing ervan stukken lastiger met een FC200. Een tegenhanger hiervan is de nieuwe versie van de Rocktron Patchmate. Deze heet nu geloof ik de LOOP8. Ze kunnen beide hetzelfde alleen is de LOOP8 eenvoudiger in gebruik en biedt deze wat meer flexibiliteit. Ze hebben beide 8 loops die je kunt gebruiken als loop of als switch. In jou geval zou ik de LOOP8 overwegen.

Overigens is de RG-16 van RJM ook een erg mooi apparaat. 8 loops en daarnaast 8 switch outlets. Maar wellicht nu nog een beetje overkill. Maar goed, bij gitaristen weet je dat maar nooit :).

sell
31 juli 2009, 10:49
heeft er iemand nog tips waar ik een beetje voordelig een switch kan kopen. De nobels ms4 heeft wat te weinig opties. en op marktplaats zie ik zo ook niets. iemand?

Nocki
31 juli 2009, 10:52
De z11 zie je vrij vaak langs komen. Het is een fijn en goedkoop ding.
Er zijn zeker andere die ik je kan noemen maar de Z11 is toch de meest voorkomende...

vinni
31 juli 2009, 21:20
heeft er iemand nog tips waar ik een beetje voordelig een switch kan kopen. De nobels ms4 heeft wat te weinig opties. en op marktplaats zie ik zo ook niets. iemand?

Te weinig opties? :???:

Het is toch voor de E530? Dan is die MS-4 meer dan genoeg.

De Gforce en JMP schakelen met midi.
Je moet nog wel een A/B switch voor je preamps hebben. Liefst natuurlijk ook met midi....b.v. een Lehle SgoS.

Vergeet niet dat als je twee preamps hebt.....je dit ook weer moet routen naar een poweramp. Tenzij je natuurlijk voor elke preamp een eigen poweramp en cab hebt. 1 cab voor twee poweamps kan ook met de Tonebone Headbone. Met de slingshot feature aangesloten op de MS-4 (héé....) kan je deze dan ook voor met midi schakelen.

Enne....dan hebben het niet eens gehad over effecten schakelen voor en tussen de preamps....hahahaha.....

Vinni

Liquid_Metal
31 juli 2009, 21:56
@vinni: als beide amps een bypass hebben (de E530 heeft dat zeker) dan kun je ze toch ook serieel aansluiten? Kost je misschien wel meer relays, maar minder spul, namelijk een router.

De GCX lijkt me ook wel wat, maar dat is voor je huidige setup véél te overdreven. Zoiets zou ik alleen overwegen als je denkt dat je pedaaltjes wil gaan schakelen.

vinni
31 juli 2009, 22:38
Dat kan ook.....Was effe vergeten dat de E530 dat heeft.
(Ik heb'm zelf ook een tijdje gehad.)

Dat scheelt.....maar je hebt nog steeds de twee outputs van je preamps.

Voor de sturing van de E530 is en blijft een MS4 voldoende.
Als je de defeat functie en contour gebruikt en via midi wil switchen dan
heb je dus alle vier de relays nodig op de MS-4.....dus inclusief channelswitching. Wordt wel ff uitzoeken.

Vinni

sell
2 augustus 2009, 15:51
Ik was er even een paar dagen tussenuit...

Even voor de duidelijkheid, mijn stack.

Engl 840/50 eindversterker.
engl E530 preamp
Marshall JMP1
tc electronic gforce met een roland fc200 midi controller.

Is een nobels ms4 voldoende of heb ik meer nodig?

Liquid_Metal
2 augustus 2009, 16:40
De Nobels heeft 4 kanalen en je preamp heeft 4 kanalen. Aangezien je verder niets hoeft te schakelen lijkt het me duidelijk...

sell
2 augustus 2009, 16:47
Ok geweldig, dan kan ik die dus bestellen.

Nu nog even uitvogelen hoe ik 2 preamps op die versterker krijg.

Op mijn eindversterker zitten 2 ingangen. Links en rechts... Alleen heb ik een mono cab. Dus kan ik alleen de linker of rechterkant gebruiken. Kan ik beide preamps met een y kabel op mijn eindversterker aansluiten?

Liquid_Metal
2 augustus 2009, 16:57
Lijkt me geen wijs plan. Je zult een mixer aan moeten schaffen zodat je kunt swappen tussen de twee preamps.
Kijk voor precies jouw vraag maar in dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=124861) topic.

sell
2 augustus 2009, 20:06
MMM dat word denk eik een midi x 4 loop van Glab want mijn gforce moet natuurlijk ook tussen de loop van de jmp1 en de E540.

of zie ik dat verkeert?

sell
2 augustus 2009, 21:12
Ik heb nog even rondgekeken, Maar met de voodoo lab gcx kan ik toch mijn E530 midi schakelen en de twee preamps loopen? Dus 1 apparaat die beide kan?

Liquid_Metal
2 augustus 2009, 21:32
Ja inderdaad, met de GCX kun je beide. En je zou er (later) ook pedaaltjes in kunnen hangen.

sell
2 augustus 2009, 22:16
Ok dan. Het word dus een voodoo lab ;)