PDA

View Full Version : Telecaster Thinline



p604p603
30 juli 2009, 20:43
Ik heb een Fender Telecaster Thinline 1975 met de 2 Fender humbuckers gekocht met een niet originele pickguard. Op de brug na is de gitaar helemaal verder origineel. Wie heeft er tips. Zoek ook nog een originele brug.

Dweezman
30 juli 2009, 20:50
Fijne gitaar!

Maareh: zonder foto's helpt niemand je hier, natuurlijk ;-)

p604p603
30 juli 2009, 20:52
Hierbij een voorbeeld http://cgi.ebay.nl/Fender-Telecaster-Thinline-1972-not-reissue_W0QQitemZ170300326133QQcmdZViewItemQQptZGu itar?hash=item27a6b0c0f5&_trksid=p3286.c0.m14

Luke-wannabe
30 juli 2009, 20:57
Cool! Maar zet anders een advertentie op gitaarmarkt. Dit is eigenlijk niet de bedoeling hier.

p604p603
30 juli 2009, 21:01
Dat weet ik maar ik wil eigenlijk tips bij wie ik eens zou kunnen informeren. Origineel valt niet mee om te vinden. Zelfs niet op ebay.

kenx
30 juli 2009, 21:29
Dat weet ik maar ik wil eigenlijk tips bij wie ik eens zou kunnen informeren. Origineel valt niet mee om te vinden. Zelfs niet op ebay.

Ga gewoon eens bij de lokale gitaarwinkel (niet boer, dit is een hatelijk woord, en wordt héél veel gebruikt door de rest van de forummers) en vraag daar eens of 'ie niemand weet waar je bij kan langsgaan/bestellen.

Grtz

Ps: inderdaad, zoals eerder gezegd, een ad. online zetten...

Orgasmocaster
30 juli 2009, 23:29
Probeer anders eens de slagplaatboer...
of de onderdelenboer..

ik begrijp eigenlijk niet wat je vraag is.. zoek je eem brug of een slagplaat?

pickguardheaven en WD maken veel replacement slagplaten. WD heeft laatst nog een copie voor een oude ripperbass voor mij gemaakt..

probeer stewmac of allparts voor de brug

FruscianteFan
30 juli 2009, 23:45
Ga gewoon eens bij de lokale gitaarwinkel (niet boer, dit is een hatelijk woord, en wordt héél veel gebruikt door de rest van de forummers) en vraag daar eens of 'ie niemand weet waar je bij kan langsgaan/bestellen.

Grtz

Ps: inderdaad, zoals eerder gezegd, een ad. online zetten...
Misschien in België, maar in Nederland is dat geen hatelijk woord. Misschien in context van 'lompe boer', maar met gitaarboer is niets mis.

kenx
31 juli 2009, 00:05
Misschien in België, maar in Nederland is dat geen hatelijk woord. Misschien in context van 'lompe boer', maar met gitaarboer is niets mis.

Nee hoor, was niet bedoeld op de manier dat jij het las. Er moest eigenlijk nog een ':D' achter... Ik vind dat een hatelijk woord namelijk, omdat ik het hier zo vaak lees xD Meer niet...

tweng
31 juli 2009, 00:54
Ik heb ook zo'n gitaar, mijne is uit 74.
Voor mij de beste gitaar die ik ooit gehad heb.
Die gaat hier nooit meer weg, zoveel is zeker !!!

De brug is eigenlijk een vaste stratbrug, dus zonder tremolo. Die moet niet zo moeilijk te vinden zijn...

En een pickguard, idd aanbieders genoeg !!

Ace 1.15.19
31 juli 2009, 01:14
Nee hoor, was niet bedoeld op de manier dat jij het las. Er moest eigenlijk nog een ':D' achter... Ik vind dat een hatelijk woord namelijk, omdat ik het hier zo vaak lees xD Meer niet...
Don't you ever, EVER, forget the smiley again! :angry:



>> Watch it: :D <<

kenx
31 juli 2009, 10:24
Don't you ever, EVER, forget the smiley again! :angry:



>> Watch it: :D <<

oké sorry...:dontgeti::(


.
.
.
.
.

:D

snaarplukker
31 juli 2009, 11:08
Nee hoor, was niet bedoeld op de manier dat jij het las. Er moest eigenlijk nog een ':D' achter... Ik vind dat een hatelijk woord namelijk, omdat ik het hier zo vaak lees xD Meer niet...
Er zijn er hier die nog uit de tijd stammen dat er een melkboer, kolenboer en ijsboer aan de deur kwam. Affijn, de gitaarboer komt niet aan de deur, evenals Super de Boer.;)

p604p603
31 juli 2009, 18:16
Orgasmocaster bedankt vooor de tips.

Ik heb pickguardheaven gemaild en ga ook WD voor een pickguard mailen

Allparts heeft de brug niet. Tegenwoordig zijn de bruggen smaller dan in de jaren 70. Dus dat wordt doorzoeken. Ik zou ook met jaren 70 zadels al heel blij zijn. Een onderplaat is niet zo'n probleem.

Als iemand nog tips heeft of nog mooier iemand die een originele pickguard en brug weet te liggen zou dit mijn weekend top maken. Alle tips zijn welkom

Antoon
31 juli 2009, 21:19
De Thinline II brug is niet hetzelfde als de 70ties Strat hard tail brug. Ze verschillen iets qua maten. Ebay gebruiker "Tuneomatic" zou er een kunnen hebben. Ebay US is de enige plek waar je dit soort onderdelen origineel kan vinden. Zo om de 1 a 2 maanden komt er zo'n gitaar langs die gesloopt wordt voor de onderdelen. Gewoon even wachten op het goede moment.

Luke-wannabe
31 juli 2009, 23:00
Zonde is dat eigenlijk...

kenx
31 juli 2009, 23:28
Er zijn er hier die nog uit de tijd stammen dat er een melkboer, kolenboer en ijsboer aan de deur kwam. Affijn, de gitaarboer komt niet aan de deur, evenals Super de Boer.;)

lol, hier kwamen die ook allemaal aan de deur hoor :D in ons belgenlandje

Hendriks
31 juli 2009, 23:45
Zonde is dat eigenlijk...

Zie je veel op ebay , de Strathosphere en dat soort winkels , ze kopen masaal Fenders op ,schroeven ze uit elkaar en verkopen alles los, levert meer op schijnbaar.

Luke-wannabe
1 augustus 2009, 01:10
Zie je veel op ebay , de Strathosphere en dat soort winkels , ze kopen masaal Fenders op ,schroeven ze uit elkaar en verkopen alles los, levert meer op schijnbaar.
Ja ik weet het, maar vind het toch zonde..

Hendriks
1 augustus 2009, 13:02
Ja ik weet het, maar vind het toch zonde..

Het is een doodds zonde , maar er is nu wel een hagelnieuwe tele bodie naar mij onderweg voor een prikkie.

p604p603
1 augustus 2009, 13:02
Als er nou maar iemand binnenkort is die een telecaster thinline 1974 uit elkaar schroeft dan ben ik een gelukkig man.