PDA

View Full Version : nieuwe MXR EQ werkt niet



}{Metalmaster}{
30 juli 2009, 18:51
Hallo mensen,

Deep troubles. Mijn Behringer EQ700 was een tijd terug naar de maan gegaan. Nu heb ik mijn nieuwe pedaal binnen van de Musicstore.de, prachtig ding. Heb hem al eens bij feedback uitgetest. WAT EEN VERSCHIL! HALLELUJA! maarja, nu komt het:

Ik blij want mijn pakketje was binnen...nu ging ik hem gelijk aansluiten, en alles leek normaal te werken. lampjes branden normaal etc. Nu is er iets aan de hand. Ik had hem eerst in de line-out van mijn vox aangesloten. Nu hoorde ik eigenlijk geen verschil. vervolgens denk ik, wat raar? werkt versterker>eq>versterker>gitaar niet meer? nja.. dan maar eens versterker>eq>gitaar proberen. werkt ook niet. Geen tot zeer weinig verschil. Alleen bij de gain en volume hoor ik wat verschil.

Graag hulp, ik snap er nu niks meer van.

Greetz Wieger

The Lo Lands
30 juli 2009, 19:17
Wat vervelend! Batterij is nieuw of gebruik even een externe voeding! Check even zonder het pedaal, alles werkt normaal? Daarna pedaal ertussen en check again! Merk je enig signaalverlies met het pedaal in standby mode? Zit er een level op de MXR EQ? Anders even langs een techneut...

}{Metalmaster}{
30 juli 2009, 19:35
Wat vervelend! Batterij is nieuw of gebruik even een externe voeding! Check even zonder het pedaal, alles werkt normaal? Daarna pedaal ertussen en check again! Merk je enig signaalverlies met het pedaal in standby mode? Zit er een level op de MXR EQ? Anders even langs een techneut...

yup, behoorlijk balen.

Er kan geen 9v battarij in, er gaat een adapter in, die heb ik erbij gekregen. Ik had het pedaal gechecked zonder aan te sluiten. lampjes doen het. Ik heb het pedaal in de line out gehad en in de gewone zooi.. is goed... ik heb ook kabels gechecked, nu is 1 kabel naar de maan.. die doet het nog half, die heb ik er ook NIET tussen gehad, geen verschil... Er zit een level en gain op. alles geprobeerd, geen verschil.

The Lo Lands
30 juli 2009, 19:58
De switch zou defect kunnen zijn maar ik denk dat als je alles gecheckt hebt en het nog steeds niet werkt je even langs een techneut zal moeten gaan. En anders terugsturen, je hebt nog garantie! En gitaar naar pedaal en dan naar input van je versterker werkt ook niet!? Line out zou line level kunnen zijn en misschien werkt het pedaal alleen op instrument level?!?

}{Metalmaster}{
30 juli 2009, 20:01
De switch zou defect kunnen zijn maar ik denk dat als je alles gecheckt hebt en het nog steeds niet werkt je even langs een techneut zal moeten gaan. En anders terugsturen, je hebt nog garantie! En gitaar naar pedaal en dan naar input van je versterker werkt ook niet!? Line out zou line level kunnen zijn en misschien werkt het pedaal alleen op instrument level?!?

NEEEEEEE:(!!! Slecht nieuws... ik heb mijn gitaar aan mijn computer aangesloten.. met de eq er tussen. hierop werkt hij weldegelijk... waar ligt het dus aan? Mijn versterker :( grotere troubles... damn, dat ding kost veel geld.. zon vox ad120 vt en ze worden niet meer produceerd :(

The Lo Lands
30 juli 2009, 20:25
Dit zou je toch al geconstateerd kunnen hebben zonder het pedaal en met alleen je gitaar in je versterker geplugt?! Dat wordt dus de versterker naar de techneut brengen! Sterkte, en 'gelukkig' is je EQ pedaal dus verder in orde :supercool:

J-sus Rulez
30 juli 2009, 20:31
Voor zover ik het begrijp heb je je EQ aangesloten op een output van je amp... maar waar gaat het dan verder naartoe? Sluit je deze output aan op een P.A systeem ofzo?

}{Metalmaster}{
30 juli 2009, 20:48
Voor zover ik het begrijp heb je je EQ aangesloten op een output van je amp... maar waar gaat het dan verder naartoe? Sluit je deze output aan op een P.A systeem ofzo?

whoops, sorry.. met line-out bedoel ik de send/return loop. daar zat mijn eq in. Maar geen van allen werkt op mn versterker. computer wel. dit wordt nog wat.. zit al zo krap in het geld:( hopelijk makkelijk te maken dat maar... greetz Wieger

thanks for the help

J-sus Rulez
30 juli 2009, 21:04
Voor zover ik weet wordt een EQ toch voor de versterker geplaatst, dus Gitaar---EQ----Ingang versterker... maar dit lukte ook niet ?

}{Metalmaster}{
30 juli 2009, 21:58
Voor zover ik weet wordt een EQ toch voor de versterker geplaatst, dus Gitaar---EQ----Ingang versterker... maar dit lukte ook niet ?

De loop is er voor gemaakt om er een EQ tussen te plaatsen. Maar inderdaad, ook gitaar>eq>ingang versterker geeft geen resultaat.

Ik snap er niks van... wat zou er dan mis zijn met mijn versterker?

}{Metalmaster}{
30 juli 2009, 22:42
Sorry van de dubbelpost, maar ander nieuws:


HET IS OPGELOST:D:D!!! heel simpel.. heel slecht, maar de kabel was kapot:P maakte net te weinig contact, vandaar:)!

ik ben blij! dit ding is echt brutal!

later!

Sinner
30 juli 2009, 22:45
Zo wat ben ik blij dat ik dit topic heb doorgelezen :dontgeti: