PDA

View Full Version : Geschikt Cabinet gezocht!



Mr. Dynamite
30 juli 2009, 18:04
Hey mensen,

Ik ben er uit welke top ik ga halen nu alleen nog een cabinet erbij zoeken.
Het moet mooi zwaar klinken en dus mooie palm riffjes trekken, ik zat zelf te denken aan;

een Laney GS412IAN met Celestion seventy eighty speakers
http://www.thomann.de/nl/laney_gs412ian.htm

een Laney GS412LA met Celestion Custom speakers (iemand ervaring hiermee???)
http://www.thomann.de/nl/laney_gs412la_gitarrenbox.htm

Of dan toch een Harley Benton met V30´s erin
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g412a_vintage.htm

Budget licht ongeveer 300/400 euro niet meer dan 400 want dat heb ik gewoon niet.. :(
De Top die erop gaat is overigens een Randall RH50T en de kast moet dus of 4 of 8 ohm zijn, geluid dat ik vooral produceer is Metallica achtig. :ok:
Alle advies/suggesties is/zijn hartelijk welkom ;)

ik groet u :blast:

blademan
30 juli 2009, 18:21
wel eens aan Kool & Elfring gedacht? Ik heb pas hun 212 met V30s erin getest naast o.a. een Brunetti, Bogner, Koch en The Valve kast en ik moet zeggen de Kool & Elfring liet geen spaan heel van al die kasten. Om binnen je budget te blijven is wellicht een 112 iets, die heb ik ook gehoord en klonk ook erg goed!

Mr. Dynamite
30 juli 2009, 18:28
wel eens aan Kool & Elfring gedacht? Ik heb pas hun 212 met V30s erin getest naast o.a. een Brunetti, Bogner, Koch en The Valve kast en ik moet zeggen de Kool & Elfring liet geen spaan heel van al die kasten. Om binnen je budget te blijven is wellicht een 112 iets, die heb ik ook gehoord en klonk ook erg goed!

Wel aan gedacht ja maar is te duur voor mij.. :(

Liquid_Metal
30 juli 2009, 22:21
Wil je per sé een 4x12? En ben je er al uit wat voor speakers je wilt? Voor de metalsounds zou ik persoonlijk voor V30's gaan.
Ik heb zelf dat Harley Benton cabinet, maar dan de 2x12 versie en daar ben ik erg tevreden over. Ik heb weinig kunnen vergelijken maar hij doet wat 'ie moet doen en klinkt goed.
(ik zou zelf graag een Mesa Rectifier 4x12 willen, maar die zijn écht te duur. Dat zouden we samen nog niet eens kunnen kopen :P).

Mr. Dynamite
31 juli 2009, 10:40
Wil je per sé een 4x12? En ben je er al uit wat voor speakers je wilt? Voor de metalsounds zou ik persoonlijk voor V30's gaan.
Ik heb zelf dat Harley Benton cabinet, maar dan de 2x12 versie en daar ben ik erg tevreden over. Ik heb weinig kunnen vergelijken maar hij doet wat 'ie moet doen en klinkt goed.
(ik zou zelf graag een Mesa Rectifier 4x12 willen, maar die zijn écht te duur. Dat zouden we samen nog niet eens kunnen kopen :P).

Ja i prefer een 4x12 omdat ik hier toch de ruimte ervoor heb snap je. Ik had heb het liefste V30's omdat die toch het beste klinken voor mijn muziek smaak. ;)
Over die Harley Benton, hoe zit dat met de kwaliteit? is het wel een beetje degelijk gebouwd?

Dan nog iets, ik kan ook een 2dehands Marshall 1960a kopen van iemand bij ons in de buurt. Ik neem aan dat hier gt12-75's in zitten, deze kasten zijn toch behoorlijk goed voor mijn muziek stijl?

andoni
31 juli 2009, 11:02
Koop een 2x12, of koop 2e hands of trek je budget op.

400 euro voor een nieuwe 4x12 is een zeer slecht idee. Die cabs die je in je eerste opnoemt moet je met een wijde boog omheen lopen, liefst met de vingers in de oren.

Een Marshall 1960 is zo slecht nog niet als je een niet te heldere versterker hebt. In ieder geval beter dan die low-budget dingen.

Ik zou persoonlijk met dat budget 2e hands kopen en zeker geen goede 2x12 uitsluiten, een goede 2x12 klinkt in veel gevallen voller dan een barslechte 4x12. Groter is niet altijd beter, tenzij je indruk wil maken bij pubers.

AART
31 juli 2009, 12:12
Koop een 2x12, of koop 2e hands of trek je budget op.

400 euro voor een nieuwe 4x12 is een zeer slecht idee. Die cabs die je in je eerste opnoemt moet je met een wijde boog omheen lopen, liefst met de vingers in de oren.

Een Marshall 1960 is zo slecht nog niet als je een niet te heldere versterker hebt. In ieder geval beter dan die low-budget dingen.

Ik zou persoonlijk met dat budget 2e hands kopen en zeker geen goede 2x12 uitsluiten, een goede 2x12 klinkt in veel gevallen voller dan een barslechte 4x12. Groter is niet altijd beter, tenzij je indruk wil maken bij pubers.

+1

Tweedehands 4x12 cab of beter nog 2x12 voor dat budget.

Koch 4x12's kan je soms al vinden voor dat geld, alhoewel de dagen over lijken dat die heel goedkoop over de toonbank gingen.

iWishmaster
31 juli 2009, 12:37
Het is maar wat je wilt. Ik heb zelf een 1x12" bogner met V30's naast een 2x12" marshall met G12-75's, een (oude) 4x12" marshall met G12-65's en een Marshall 4x12" met V30's gehad. Het kleine bogner kastje won het qua punch, warmte en strakheid met gemak van alle 3 de Marshall kasten. Overigens was de oude kast wel verreweg de beste van de Marshalls.

Mr. Dynamite
31 juli 2009, 12:47
Maar die Harley Benton, is dat nog een beetje te doen dan qua degelijkheid? Het is wel heeuul goed koop voor een 4x12 met v30's erin.

iWishmaster
31 juli 2009, 13:03
Geen idee, nooit gehoord. Maar een 4x12" harley benton met V30's is even duur als 4 losse V30's. Het hout krijg je er gratis bij; ik zou er niet teveel van verwachten dus. Aan de andere kant: meer bang for the buck krijg je nergens ...

Liquid_Metal
31 juli 2009, 17:53
Ik heb de HB nooit ergens 1:1 mee kunnen vergelijken, maar ik vind hem goed genoeg klinken. Hard kan 'ie ook en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik heb 'm vanaf ongeveer september.

Mr. Dynamite
31 juli 2009, 17:55
Ik bedoelde eigenlijk meer qua bouw, niet dat je het gevoel heb dat hij elk moment uit elkaar kan flikkeren :sneaky:

Maare mensen, iedereen bedankt voor de bijdrage. ik ga vanavond kijken naar een marshall 1960a met case en waarschijnlijk mee nemen :sssh:

Liquid_Metal
1 augustus 2009, 10:48
Qua bouw heb ik nog nergens last mee gehad. Maar ik heb bij elk willekeurig stuk gear het gevoel dat het total loss is als ik het laat vallen. Maar het ziet er vrij stevig uit en is ook behoorlijk zwaar (geen 30 kg van de K&E, maar toch).

marter544
1 augustus 2009, 16:03
Benton 2*12 V30 is prima te doen.. Niet zo mooi als een Engl 2*12, maar zeker niet slecht, en ik heb er nu aardig wat gigs mee gedaan, en hij valt nog steeds niet uit elkaar, dus ach. Ik speel er zelf voornamelijk old-school thrash metal mee.