PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de Fender '57 hot rod?



Rooker
30 juli 2009, 17:19
Heb er zelf een in candy apple red:strat: en ben er erg over te spreken. Al zou ik liever de singelcoils in midden en nek posittie ruilen voor CS Texas specials voor de SRV/Mark Knoffler sound. De Dimarzio vind ik wel cool, zit een mooie strakke toon in die toch (naar mijn idee) echt wel Fender klinkt. Hij ligt mij heerlijk in de hand en speelt vantastisch:cheerup:, maar ik heb er nog nooit een beoordeling over kunnen vinden.Dussss.... misschien hier iemand??

frander
30 juli 2009, 18:20
Heb zelf een '62 AVRI uitgerust met Texas Specials. Een veel harder geluid, minder smooth. Ja, je houdt van harde blues of niet. Denk aan Cuban Heels, blues uit het oosten, rauw en smerig!

Rooker
30 juli 2009, 18:50
Mooi, ja die is zech maar iets (luxer) met een gezoomd randje langs de slagplaat en bridgecover. Ik kan dat ouderwetse blues gelluid zeker waarderen. Ik zou graag willen dat wanner je de snaar aanraakt dat hij echt knalt. Dus zoals bij SVR:mmmm:. echt een top sound! Maar bij ons in de band moet ik er in principe alles op kunnen spelen, van iron maiden naar eagels en van Flogging molly tot De Dijk zeg maar..... Heb ik dan wel wat aan texas specials of zeg je dan van "ik zou de SCN's erop houden" zijn wat neutraler. 2 domme vragen? 1: AVRI is toch American vintage RE Issued hè?
2 Cuban Heals heb ik nog nooid van gehoort:???:

frander
30 juli 2009, 18:57
Mooi, ja die is zech maar iets (luxer) met een gezoomd randje langs de slagplaat en bridgecover. Ik kan dat ouderwetse blues gelluid zeker waarderen. Ik zou graag willen dat wanner je de snaar aanraakt dat hij echt knalt. Dus zoals bij SVR:mmmm:. echt een top sound! Maar bij ons in de band moet ik er in principe alles op kunnen spelen, van iron maiden naar eagels en van Flogging molly tot De Dijk zeg maar..... Heb ik dan wel wat aan texas specials of zeg je dan van "ik zou de SCN's erop houden" zijn wat neutraler. 2 domme vragen? 1: AVRI is toch American vintage RE Issued hè?
2 Cuban Heals heb ik nog nooid van gehoort:???:

Ik zou zeggen...een andere band beginnen! Nee zonder gein, ik heb geen idee of je al die andere stylen ermee kunt spelen, heb alleen blues ervaring. Wat voor een versterker gebruik je? Ik een Fender Super Reverb uit 1966...dat is dus Stevie...dat knalt. En Cuban Heels (de nederlandse dan) is echt vette blues...uiteraard ook via Texas Specials en een Super Reverb...en zo'n groen doosje natuurlijk!

Sinner1980
30 juli 2009, 22:31
Altijd al eens willen checken zo'n hot rod '57, mooie planken man.
Ik heb mijn avri net verkocht maar dat komt omdat ik gewoon geen Fender man ben...:lp:

Rooker
31 juli 2009, 11:16
Ja.... Ik heb een Behringer V-tone 212, dit is een 100watt transistorversterker. Qua pedaaltjes heb ik in het begin een digitale gehad maar vond dit echt niets. Kan er ook niks van maken Qua sound. Haalde de settings van internet waar mensen dan zijden dat het bijv. de David gilmoure sound was maar daar klopte helemaal niets van. Nu heb ik er een FDR-1, DF-7en nog een digital delay voor. Moet zeggen dat de sound wel verbeterd is maar deze versterker werkt niet zo best met pedalen. het moeilijkste vind ik om het vollume van de pedalen mooi af te stellen. Ben dus al een tijdje ah spare:rockon:

ps . ik wil ook graag zo'n citaat doen maar weet nog niet hoe dat werkt haha.

Kim Wilson
31 juli 2009, 11:31
Met enkel een Super Reverb heb je nog geen instant SRV...

frander
31 juli 2009, 15:00
Dat is waar, er is sowieso geen instant Stevie geluid. Hij speelde zelf ook over verschillende apparaten (Vibroverb/Dumble etc.) En dan nog...het komt uit je vingers!