PDA

View Full Version : FCB1010 UnO Firmware



Liquid_Metal
30 juli 2009, 16:38
Hole heeft het me al meerdere keren gezegd en eigenlijk lijkt het me wel wat om naar de UnO firmware over te stappen. Ik gebruik nu de bovenste 5 switches van de FCB al om CC's te versturen (effecten en OD aan/uit te zetten) maar het werkt niet helemaal ideaal. Met deze mod waarschijnlijk wel en 16 euro kan er best nog vanaf.
Maar is de FCB makkelijk terug te brengen naar de originele firmware als ik er een nieuwe EPROM op zet? Want voor verkoop is dat misschien wel makkelijker...

Eigenlijk wil ik toch een Voodoo GCP aanschaffen. Daar is op korte termijn geen geld voor, maar dat hoeft niet superlang te duren. Maar daar zou dan een expressiepedaal bij moeten en dat heb ik ook niet. Ik moet Yek's topic nog goed doorlezen, maar ik denk dat ik er twee ga gebruiken. Eentje voor volume en eentje voor de rest. Of dat ook daadwerkelijk nodig is ga ik de komende tijd ervaren, door met de nieuwe G-Major te spelen. Dan kan ik besluiten of ik ook andere effecten met expressiepedaal wil aansturen.
Ik denk dat het makkelijkst voor mij zou zijn om een tapthrough pedaal te hebben: normaal versturen van CC7 (volume) en door intrappen versturen van CC8 (de rest). Dit zal vast bestaan dus ik ga het topic eens doorlezen. Mocht iemand nou al zo'n model weten, laat maar horen :).

Mijn vraag is voornamelijk: heeft iemand eigen ervaring met de UnO firmware en zou het de aanschaf voor mij waard zijn? 5 knoppen voor CC's is vooralsnog nét genoeg, maar ik ga er zeker meer nodig hebben (wat is nodig.. :cooler:) dus persoonlijk denk ik dat een GCP+exp.pedaal de beste (en coolste) optie voor me is. Want ik heb best wel gas op de GCP xD.