PDA

View Full Version : Volume oplossing?



Patchanka
29 maart 2003, 17:01
Tijdens het gitaarspelen heb ik vaak volumewisselingen als ik van element wissel of van effect. Ik gteloof dat dit meestal wordt opgelost met een volumepedaal. (Verbeter me als ik het fout heb...)

Nou vroeg ik me af: bestaat er ook een apparaatje waarmee je een volumevast output signaal kan krijgen? Dus dat je het vaststelt op een aantal db en dat ie het automatisch corrigeert als het daarvan afwijkt?

jpb
29 maart 2003, 17:50
- Kan aan verschil in hoogte van je elementen liggen, of type elementen (hoge vs lage impedantie)
- Humbuckers klinken van nature harder dan single coils, daar kan het ook aan liggen.
- Sommige effecten zonder vol. (bv wah) klinken iets zachter wanneer je ze intrapt; daarvoor kun je wat componenten (laten) vervangen zodat 'ie even hard of iets harder klinkt wanneer hij aan staat.
- Gebruik van vol. pedaal lijkt me te ingewikkeld. Volume-knop van het hardste element iets terugdraaien is beter.

jpb
29 maart 2003, 17:51
Of clean-boost pedaal ertussen zetten, vooral wanneer je veel effecten hebt.

Negative K3 fan
29 maart 2003, 18:05
Of een compressor helemaal achteraan je fx loop hebben, altijd hetzelfde volume.

pimmetje
29 maart 2003, 19:55
Ik denk idd dat ff naar de afstelling van je elementen kijken 't eerste is wat je kan doen. Dat kan heel erg veel schelen.

Moretel had op z'n site nog 'ns een paar artikelen hierover geplaatst... met de zoekfunctie hier op 't forum moet je daar wel komen.

De compressor zou ik mee wachten om 2 redenen:
1. een goede compressor is vrij prijzig.
2. ook al is hij nog zo goed, de kans is er dat hij wat dynamiek uit je geluid haalt. Vooral bij 't zachter aanslaan.

Ic3gl0vE
29 maart 2003, 21:30
Op 2003-03-29 18:05, schreef Negative K3 fan:
Of een compressor helemaal achteraan je fx loop hebben, altijd hetzelfde volume.


oftewel geen dynamiek zei je?

Negative K3 fan
29 maart 2003, 21:37
Op 2003-03-29 21:30, schreef Ic3gl0vE:


Op 2003-03-29 18:05, schreef Negative K3 fan:
Of een compressor helemaal achteraan je fx loop hebben, altijd hetzelfde volume.


oftewel geen dynamiek zei je?


Mijn post was half sarcastisch, want toen ik zelf een compressor achterin mn loop had gezet werd het geluid helemaal kut. Maar dat is niet altijd zo volgens mij.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-03-29 21:38 ]</font>

Ic3gl0vE
29 maart 2003, 21:38
oh...
Ja de compressor in de boss gt3 hadden ze beter ruismaker kunnen noemen want dat ding maakt teveel herrie om nuttig te zijn.

Al heb ik sowieso nooit behoefte gehad aan een compressor