PDA

View Full Version : Help weer een nieuwe gitaar, rock



lekss
30 juli 2009, 11:56
Sorry weer een welke gitaar moet ik kiezen topic. Ja ik heb ook gezocht!
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe gitaar.
zo rond de 500-700, of goedkoper ;)

Ik speel rock (acdc, guns n roses tot peterpan speedrock, datsuns, hellacopters, foo fighters, incubus), metal (megadeth, metallica tot foute drop-d nu-metal), een jam sessie blues moet ook kunnen.

Belangrijk:
- moet een fijne hals hebben. (ik :lovelove: ibanez rg hals)
- liefst volle body (les paul style)
- Geen actieve pickups dus

Gibson les paul is te duur, en ik vind de hals wat dik
Epiphones vind ik niets

Na lang zoeken en nadenken kwam ik op de:

ESP LTD EC-401VF
http://www.espguitars.com/guitars_ec.html

Goede hardware, lekkere hals.
rond de 650 euro


Alternatief PRS SE Singlecut voor 500 euro
- Hij is goedkoop(er)
- Dikkere hals, moet ik dan maar mee leven.
- misschien niet echt voor metal/rock
- ik gooi er een andere pickup in en ik ben klaar?

Ja ik bespeel, test de gitaren ook uit.. tot op heden nog geen LTD EC gevonden.
Oja de 401VF is de nieuwste 2009 versie komt uit indonesie, de oudere 400VF (is hetzelfde verder) komt uit Korea.
Naar mijn mening kan ik dan beter een oude 400VF opzoeken.

Ok gooi het er maar in!!
Wat vinden jullie?

Thundermane
30 juli 2009, 12:01
PRS en LTD lijken me allebei een goede keuze.
Ik denk zelfs dat de pickups die al zitten in zo'n PRS singlecut prima zijn.
En tsja, seymour duncans klinken natuurlijk sowieso lekker. ^^
Oh wat je wel moet bedenken is dat een LTD Eclipse geen Ibanez hals heeft. Zelf vind ik beide halzen lekker op hun eigen manier.
Maar een dunne Ibanez hals vind ik meer voor technische muziek met veel string skipping, maar voor de rest vind ik de hals bij een Eclipse ook erg fijn, daarmee bedoel ik eigenlijk, dat de hals van de Eclipse meer punten van me krijgt. :p

6-string
30 juli 2009, 12:13
Met de PRS heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat de LTD echt een dijk van een gitaar is voor dat geld. Was laatst zelfs nog aan het twijfelen om m'n epi lp custom in te ruilen voor zo'n LTD, maar is er uiteindelijk niet van gekomen.

lekss
30 juli 2009, 12:15
Ok! Ik dacht dat ze ongeveer wel hetzelfde waren. (ibanez hals en LTD)
Ik woon vlakbij feedback rotterdam. Maar weet niet zeker of ze daar een ltd hebben hangen. Ga hem zeker even proberen.

JeanPaul du Vinnie
30 juli 2009, 12:24
Ik heb nog zo'n 400VF gehad... nog altijd spijt van dat ik die weggedaan heb. Als je er eentje vindt, zeker kopen. Ik denk wel niet dat het verschil met de 401 erg groot is hoor, zelfs al zijn ze in verschillende landen gemaakt.

geert1976
30 juli 2009, 13:03
Ik heb zelf een PRS SE Singlecut gehad, humbuckers vond ik vrij low output.
de PRS speelde wel erg lekker en de hals ligt lekker in de hand en ik vond de hals zeker niet dik.

Voor rock en pop, blues leent de PRS zich heel erg goed, maar het is geen metallgitaar, dan zal je eerst andere humbuckers moeten plaatsen

kwaliteit en afwerking is bij de PRS wel erg hoog, als je een nieuwe kunt kopen voor E 500,00 gelijk doen, dat is de gitaar dubbel en dwars waard

warhoofd
30 juli 2009, 17:46
SCHECTER!!!!! :punk:

kijk zeker een keer naar schecter gitaren super kwalitijd voor super prijs :D

pimmedoris
30 juli 2009, 17:51
Hebben Schecters niet een nogal forse hals?

deefke666
30 juli 2009, 17:54
ja die hals is wel redelijk fors, maar dat went wel vlug hoor....
bij mij toch, en ik kwam van een ibanez hals.....

roelercoaster
30 juli 2009, 18:00
Ik heb een LTD EC-400 AT, en ik kan je zeggen, die hals is schitterend!
Je kan er heel veel kanten mee uit, en op de hals kun je ook best arpeggio's doen als je wil hoor.

blademan
30 juli 2009, 18:29
Fret-King gitaren. Zeer de moeite waard!! Gibson achtig, met 2 HBs, 3 p90s of wat je maar wilt!!

Sinner1980
30 juli 2009, 22:30
Ik zou zeggen: gewoon testen maar stiekem vind ik de Eclipse het mooist, al koos ik voor een explorer, maar das een heel ander verhaal.
My vote is for LTD Eclipse (en dan ff kijken of je zo'n deluxe op de kop kan tikken, in vintage black, mooi hoor);)

Azaruc
30 juli 2009, 23:23
Ik heb zelf een PRS SE Singlecut staan. Bevalt goed, vooral voor bluesy sounds en rock is het een prima gitaar. Metal zou ik niet weten, dat speel ik zelf niet. De stock pu's zijn ook prima.

Alleen.. die 500 euro, dat is voor een tweedehands neem ik aan? Anders mag je mij even doorgeven bij welke winkel je er voor 500 euro een kunt vinden :)

geert1976
31 juli 2009, 00:26
Ik heb zelf een PRS SE Singlecut staan. Bevalt goed, vooral voor bluesy sounds en rock is het een prima gitaar. Metal zou ik niet weten, dat speel ik zelf niet. De stock pu's zijn ook prima.

Alleen.. die 500 euro, dat is voor een tweedehands neem ik aan? Anders mag je mij even doorgeven bij welke winkel je er voor 500 euro een kunt vinden :)

In almelo worden ze nu inderdaad voor iets meer dan E 500,00 nieuw verkocht, bij de plaatselijke gitaarboer.

Nee de PRS is geen metallbeest, mar de stijlen die de TS speelt is hij erg geschikt voor

rijsberman
31 juli 2009, 01:15
Ik heb zelf een PRS SE Singlecut staan. Bevalt goed, vooral voor bluesy sounds en rock is het een prima gitaar. Metal zou ik niet weten, dat speel ik zelf niet. De stock pu's zijn ook prima.

Alleen.. die 500 euro, dat is voor een tweedehands neem ik aan? Anders mag je mij even doorgeven bij welke winkel je er voor 500 euro een kunt vinden :)

Hiero: http://www.thomann.de/nl/prs_se_one_ts.htm

wel met slechts 1 soapbar pickup (da's wat Paul een P90 noemt)

Azaruc
31 juli 2009, 09:45
Hiero: http://www.thomann.de/nl/prs_se_one_ts.htm

wel met slechts 1 soapbar pickup (da's wat Paul een P90 noemt)

Dat is niet de prs se singlecut, maar de prs se one. Ik ging ervan uit dat TS echt de SE Singlecut bedoelde: http://www.thomann.de/nl/prs_se_single_cut_tsb.htm

lekss
31 juli 2009, 09:59
PRS SE Standard Electric
http://www.dv247.com/invt/39857/
323 euro

http://www.dv247.com/invt/65788/
PRS SE Singlecut Electric Guitar, Gray Black
428 euro

zoek maar op prs se


Prima shop.. komt mijn orange cab. ook vandaan. Ze reageren snel.. netjes track & trace code van UPS.

Azaruc
31 juli 2009, 11:10
ah, import :)

Voor dat geld is het helemaal een top gitaar vind ik!

marter544
31 juli 2009, 16:23
Heb zelf ook naar een PRS se gekeken, maar ben uiteindelijk toch voor een schecter gegaan.. Vond ik zelf een fijnere en betere gitaar, maar dat zal ook een stukje smaak zijn. Hoe de PRS destijds klonk weet ik niet zo niet meer, wel weet ik dat ik em niet zo solide aan vond voelen, en vond de algehele feel niet zo best, niet mijn ding iig. Deze gitaar heb ik toen gekocht, en is op het moment in 101 uitvoeringen te krijgen, bolt-on, setneck, duncans, emg etc. de mijne is met duncans en setneck:

http://i47.photobucket.com/albums/f182/marter544/P1010533.jpg


Klinkt erg mooi vol en gebalanceerd, van brullend laag (les paul on steroids) tot sprankelend hoog, en met de coilsplit kun je ook een erg mooie clean krijgen, beter dan een normale les paul imo. De hals is wel een handje vol, maar zeker niet langzaam.

lekss
31 juli 2009, 22:12
eh marter544. Mooi ding!
die zet ik ook op mijn lijstje om te testen :)