PDA

View Full Version : Post hier je geweldige zelfbedachte basslines (of hoe die di



Rhinus
29 maart 2003, 16:11
Ja, iedereen typt altijd over wat nu mooie basstukjes zijn, maar hebben jullie ooit zelf geweldige basslines bedacht? Ik nog niet. Maar iemand van jullie wel? Zo ja, post ze dan hier en laat 't ons horen (op MP3 of als GP3) of lezen (als tab).

Ik ben namelijk benieuwd of jullie ook zelf wat leuke dingen kunnen bedenken :smile:.

bassopotmus
29 maart 2003, 16:28
rhinus..daar heb je het forum sounds voor..Dus als mensen nog wat hebben posten ze dat meestal daar, ik schrijf nu wat en zal het in cool edit op een beatje zetten en als mp3 ergens uploaden, mischien de server van Anty?

AntY
29 maart 2003, 17:43
sure, np. maar hier op t bassforum mag alles wat met bass te maken heb, het moet niet op sounds maar gewoon hier vind ik! want de meeste bas mensen lezen alleen het bassforum en niet sounds elek gitaren en randapparatuur!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2003-03-29 17:44 ]</font>

bassopotmus
29 maart 2003, 17:58
Sure...daar heb je zekers gelijk in..onder het motto: grooves for those who groove..

Rhinus
29 maart 2003, 23:05
Precies, dus kom maar op met wat spul!

skabouter
30 maart 2003, 17:32
ik zou graag iets posten. heb een hele leuke nieuwe bassline voor een nummer. maar ik ga niet alles overtypen in tap..........

is daar niet een handige manier voor ?

bassopotmus
30 maart 2003, 17:37
fuck tab..recorden man!

Rhinus
30 maart 2003, 20:39
Guitar Pro?

bassopotmus
30 maart 2003, 20:47
ik gebruik cool edit, alles kan je ermee instellen en plakken, knippen, loopen, whatever, kijk ff op kazaa

skabouter
30 maart 2003, 20:51
ik kan wel recorden. maar ik heb geen site, dus dan kan ik het alleen mailen naar iemand die dat wil :smile:

en ik kijk wel ff naar dat programmatje. maar ik denk niet dat ik dat doe. ik hou niet van taps.

bassopotmus
30 maart 2003, 22:05
owkee..ik vond laatst(3min geleden) nog een fucked up slap jammetje..naja Anty zal het op de server zetten en kunnen jullie gaan genieten van het gewelidige slap werk van jahwel the Bassopotmus..uhum.
was iets van me eerste bas lijnen die ik schreef, dus...dat verklaart het, have fun!

AntY
30 maart 2003, 22:40
http://home.uva.nl/gitaarforum

bassopotmus
31 maart 2003, 12:29
aah thanks Anty...zo mensen het heet "basssolojam" en kom maar op met het commetaar, hahha

skabouter
31 maart 2003, 12:37
shit man, zit nu ff op school, kan het niet luisteren.

maar als ik thuis kom is dat het eerste wat ik doe ! ben benieuwd !

BB
31 maart 2003, 12:47
Op 2003-03-31 12:29, schreef bassopotmus:
aah thanks Anty...zo mensen het heet "basssolojam" en kom maar op met het commetaar, hahha


Beetje boring .. no offence

koen_V
31 maart 2003, 12:47
Ik vind het best wel een cool lickje, alleen komt het wat rommelig over...
Maar ik ben er niet echt bij vandaag...wij hebben examens en dan mogen wij namiddag naar huis om te studeren.
Nu ging ik nog eventjes naar het toilet in school en hebben die leerkrachten mij toch opgesloten zeker, dus heb ik maar de sleutel van de brandweer genomen, zo een glasje moeten inkloppen..
ik weet dat het off-topic is maar ik ril nog steeds, stel u voor een hele nacht in school blijven, heel mijn leven flitste voorbij :smile:

skabouter
31 maart 2003, 13:00
hmmmmm, raak nu toch wel erg nieuwsgierig

bassopotmus
31 maart 2003, 16:29
No offence taken, als je zoiets op een bass forum platst krijg je reacties, hopelijk goede , tuurlijk ook slechte..Ik weet dat ik geen bassgod ben, so what I have fun...

Hey wat pompen jullie eruit? Laat horen dan? :wink:

Rhinus
31 maart 2003, 18:37
Ik heb een MP3 spelertje en daarmee kan ik wel eens wat opnemen en hier posten. Ik heb er al ooit wat mee opgenomen, maar omdat ik dan opneem als MP3 tje met 32kb/sec is de kwaliteit wel erg ruk. Tel d'r bij op dat ik niet zo super bass voor iemand die 3 maanden basst en je weet ongeveer wat je krijgt. Een muzakje van mij :grin:. Maar oke, ik zal 't eens opnemen en posten.

Easy Rider
31 maart 2003, 20:33
Zo bassopotmus!
Nou, het heeft wel potentieel, het zou alleen ff wat strakker gespeeld moeten worden.

Ik kan op zich ook wel eens wat opnemen maar ik heb geen manier om het te posten, oftewel geen website.

Nah, ik ga wel eens effe kijken wat ik kan regelen. Wel spannend... Ik heb nog nooit echt mijn stuff voorgelegd aan andere bassisten... wel gitaristen, drummers, etc. maar dat telt toch niet echt vind ik.

EZ

AntY
31 maart 2003, 21:05
iedereen die iets wil opnemen kan t posten
we hebben een 5 MB yahoo account, ik heb webspace zat, en met t forum hebben we ook een lycos ftp die soms werkt geloof ik :smile:

bassopotmus
31 maart 2003, 21:37
How..natuurlijk had ook geen begeleidig en mij eigen timing sucks als je bezig bent wat snaren ervan langs te geven..maar thanks fot the feeb back, we gasan nog lekker door met beter worden!

Easy Rider
31 maart 2003, 22:11
Heej, vette shit Anty!

Zodra ik eens een MP3 heb gefabriceerd moet ik dan gewoon contact met jou opnemen ofzo??

EZ

AntY
31 maart 2003, 22:16
als t niet zo groot is kan je t mailen naar basforumfiles@yahoo.com

als t groter is moet je t maar ff zeggen dan kan je t mailen naar een ander adres of sturen met MSN.

Easy Rider
31 maart 2003, 23:35
Hey, ik ff gauw zitten pielen en ik heb een MP3tje gemaakt! Het is 603kb.
Kan ik het nou gewoon naar dat yahoo-adres mailen en dan kan iedereen erbij???

EZ

AntY
31 maart 2003, 23:45
ja

Easy Rider
31 maart 2003, 23:50
Nou ik heb hem gemeeld, hij heet 'Vette funky jam.mp3'
Check 'em at:
link op verzoek verwijderd
(many tnx to Anty!)

Ik heb het effe gauw bedacht en ingespeeld net dus het is niet helemaal netjes...
Het zal mij benieuwen wat jullie er van vinden...
Oh, en ik kan niet alleen maar slappen, hoor...

Spannend! :grin:

EZ

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Easy Rider op 2003-04-01 00:12 ]</font>

AntY
31 maart 2003, 23:54
kijk strax op home.uva.nl/gitaarforum, daar zal je je lijntje terugvinden.

ik schrijf geen lijntjes, ik trek ze!

AntY
31 maart 2003, 23:55
ik heb je het verkeerde adres verteld het goede moet zijn basforumfiles@yahoo.CO.UK !

mn eigen email bij yahoo is .com , had ik maar nooit gezegd dat ik in engeland woonde!

Easy Rider
1 april 2003, 00:01
Ok, nu dus wel het goeie adres! :grin:

EZ

AntY
1 april 2003, 00:02
ok dan ik heb m op uvaweb gezet

vette jam!

Easy Rider
1 april 2003, 00:04
Tnx Anty!

Ik zal even een linkje maken in een eerdere post.

EZ

skabouter
1 april 2003, 08:57
sorry bassotblabla....ik vind hem ook een beetje saai.

die van dikkie vind ik erg mooi

en anty, zou je voor mij alsjeblieft ook iets online kunnnen zetten ? ik heb ook een grooveje. als het niet teveel moeite is :smile:

dikkie dik
1 april 2003, 17:18
Op 2003-04-01 08:57, schreef skabouter:
sorry bassotblabla....ik vind hem ook een beetje saai.

die van dikkie vind ik erg mooi

en anty, zou je voor mij alsjeblieft ook iets online kunnnen zetten ? ik heb ook een grooveje. als het niet teveel moeite is &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">



dank :smile:

bassopotmus
1 april 2003, 17:30
NObody loves me...vettige lijn mr. Easy

skabouter
1 april 2003, 17:38
dikkie, wat voor gear heb je ?? je bass klinkt zeer vet

en leuke site heb je ook, trouwens :smile:

was jij niet 15 ??? :grin:

Easy Rider
2 april 2003, 00:38
Thanks bassopotmus!

Ik wou 'm iets beter hebben maar ja, het was effe gauw en m'n snaren zijn al maanden aan vervanging toe.
Het is niet echt wat ik elke dag speel, maar ik speelde veel Peppers de laatste tijd dus zo'n slap lijntje kwam bij me op...

En skabouter heeft het over die van dikkie dik, waar staat die dan? Wil ik ook wel horen.

EZ

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Easy Rider op 2003-04-02 00:43 ]</font>

bassopotmus
2 april 2003, 09:48
Trouwens Aesy, ik leer nu "scam" das ook zon meesterlijke slap!

skabouter
2 april 2003, 22:55
mijne komt eraan, hoor jongens. moe morgen ff opnieuw opnemen, hijs nu ruk. en dan ff aan anty geven, en dan kunnen horen wat ik ervan bak :smile:

wat is die anty toch een goede kerel !

hulde aan anty ! :smile:

aLeX
3 april 2003, 12:39
ff een vraagje hor...hoe nemen jullie die grooves nou precies op. Ik heb het een paar keer geprobeerd met z'on microfoontje dat je gratis bij je geluidskaart krijgt, maar dat klinkt behoorlijk k*t. Jullie sluiten waarschijnlijk je gear aan op je geluidskaart...mijn vraag is hoe doe je dat ?

basswasp
3 april 2003, 12:57
Line Out --> Line In

denk ik...

Zelf neem ik ook op met een microfoon, maar dan met een goeie ipv van zo'n gratis ding... Het kan wel :smile:

Easy Rider
3 april 2003, 13:53
Yes, bassopotmus, das idd een vette slap! :grin:
Toch wel een van m'n favoriete basslines. Vooral die moddervette sound is echt geweldig.

Opnemen doe ik gewoon met de line out van m'n multi-effectenbank. Die heeft stereo output wat wel fijn is voor opnemen. En dan met wat gekabelerij idd naar de line in van m'n compu. Volgens mij moet de line-out van je amp (als je geen FX hebt) ook werken. Maar bij mij is dat XLR en daar heb ik geen adapter voor dus ik heb het zelf nooit geprobeerd.

Oh en ik heb dikkie's line ook gevonden!
Lekker slap werk, dikkie! (begrijp dit niet verkeerd)

EZ

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Easy Rider op 2003-04-03 19:22 ]</font>

bassopotmus
3 april 2003, 16:41
Jah zit met zelfde, de XLR is toch meer voor professioneel gebruik ivm mengtafels en DI.
Kan ook niets vinden om via dat naar me pc te gaan..
gebruikt er niemand een DI voor opnemen?

Ik klooi nog steeds wat aan met een micje.

basswasp
3 april 2003, 17:30
Even terug naar het onderwerp: ik heb nu ook wat geupload :grin:
Die Slapgroove is wel wat 'boomy' geworden, maar misschien is 't alleen omdat ik hem door mini-pc-speakertjes beluister...

Voor Bassopotmus heb ik ook meteen maar even een demo van de Dynamic Wah gemaakt :smile:

Easy Rider
3 april 2003, 19:27
Ok basswasp maar hoe heten die files dan en waar staan ze??

EZ

basswasp
4 april 2003, 16:09
Ze staan in de Yahoo mailbox onder een duidelijk naam :smile:

AntY
4 april 2003, 17:09
nu niet meer, de account zat 99% vol :smile:

jams van easy rider, basswasp en foto's van de bas van X (wie was t oo kweer) zijn nu te bewonderen op http://home.uva.nl/gitaarforum

basswasp
4 april 2003, 18:04
Heeeeeee!! Dankjewel!! :smile: :smile:

guitarfxboxwah.mp3 is trouwens ook nog van mij, wil je daar ook nog mijn naam voor zetten? :smile:

AntY
4 april 2003, 18:06
ok - heb alle mp3s gelijk maar even in een apart mapje gegooid

basswasp
4 april 2003, 18:11
ah... 'k kon ineens niet meer downloaden en 't volgende moment zag dat er een nieuw mapje bijstond :smile: Bedankt zo!

Easy Rider
4 april 2003, 22:24
Yeeeeeeeeehawww basswasp!! :grin:
You get down there and funk it up!
Die envelope filters klinken ook heel vet trouwens. Het envelope filter op m'n ME-8B is echt ruk vergeleken met dit soort soundzzzz!
De Boss Dynamic Wah zet ik op m'n lijstje van env.filters die ik nog moet proberen.

Die jam van basbeest is ook de shit trouwens.

EZ

basswasp
5 april 2003, 08:38
Heej dankje : )
Die Boss envelope filter heeft trouwens wel een vrij digitaal geluid en omdat mijn bas passief met een extra lage output, moet ik wel de sensitivity vol open zetten. Dat resulteert dan weer in een iel, schel, pieperig geluid, daarom moet ik de manual (startfrequentie van de wah) helemaal terug zetten... maar toch klinkt ie zo best aardig, op een op andere manier heeft de microfoon ook nog een stukje van het digitale geluid weggehaald : )

Die jam van basbeest vind ik nog steeds de beste die ertussen staat, daar kan echt geen slapgerag tegenop. Goed werk! :smile:
Maar toen ik dat luisterde werd ik ook wel nieuwsgierig naar jouw invloeden en welke drumcomputer daar meespeelt... :smile:

bassopotmus
5 april 2003, 11:16
And the funkyness goes on and on and on....

skabouter
6 april 2003, 14:43
zeer puik, die van basbeest !! goed werk :smile:

mijne komen eraan, hoop ik. ik heb 2 dingen naar anty gestuurd. ik hoop dat ie het erop kan zetten

1 is een ska-bassloopje dat ik heb verzonnen op een paar ska accoorden.

de ander is een vette slapgroove

khoop dat jullie het wat vinden ! :smile:

AntY
6 april 2003, 17:42
ok
voor kabouters jams zie

http://home.uva.nl/gitaarforum/1%20MAP%20JAMS/

Easy Rider
6 april 2003, 17:53
Heeeeej skabouter!
Je groovje klinkt best leuk.
Beter vindt ik echter je ska-lijntje! Dat rolt lekker door. Mocht nog wel ietsje sneller, gewoon voor lekkerrrrr! :grin:
Ska blijft leuke muziek, errug dansbaar vooral. Ken je the Bouncers toevallig?

EZ