PDA

View Full Version : Snap dit schema niet



Brent Ray Vaughan
30 juli 2009, 11:19
Ik wil mijn Aria Diamond 1802 T eindelijk toch eens opknappen. Eindelijk nieuwe elementen op de kop kunnen tikken en dergelijke. Omdat het eigenlijk een voorloper is van de Epiphone ET 270 heb ik via de Gibson klantendienst (erg vriendelijk btw) dit schema weten te bemachtigen.

Jammer genoeg kan ik hier niks mee ... maw ik snap er de ballen van.

Zou iemand dit in een normaal schemaatje kunnen zetten? Gitaar heeft 2 pots, 3way switch en een slide switch.

Hier de link naar het schemahttp://www.keepandshare.com/doc/view.php?id=1281869&da=y

snaarplukker
30 juli 2009, 11:39
De 3-way slide-switch is een schakelaar wat je er apart tussen kan zetten of aan een push/pull-potmeter kan hebben. De functie in dat schema is de mogelijkheid je signaal wel of niet via die condensator te laten lopen. Ik vermoed dat het om een toneblender gaat.
Als je nog meer dingen daaraan niet snapt, dan hoor ik het weer.

Gaat het om hummbuckers of singlecoils pickup's?

Brent Ray Vaughan
30 juli 2009, 12:32
@ snaarplukker: bedankt voor je reactie.

de slide switch is een 2 way. Toon de gitaar nog half werkend was, heb ik gemerkt dat je in een bepaalde stand de hoge tonen wat weghaalt; voor mij erg leuk.

Hetgene wat ik niet aan dit schema snap is de aansluiting aan de potentiometers en dergelijke. Dat haal ik hier echt niet uit. En logisch nadenken op dit gebied... tja die gave heb ik dus echt niet.

Alvast bedankt om mee te denken!

Orpheo
30 juli 2009, 12:55
tis eigenlijk heel simpel. uit de slideswitch komt een signaaltje. dat gaat in het linkerpootje van de volume pot. het middenpootje is de uitgang naar de output jack. het rechterpootje gaat naar aarde.

de tonepot, eigenlijk idem. rechterpootje gaat naar aarde. in het midden zit een kant van de condensator. de andere kant gaat naar aarde. het linkerpootje, daaraan zit een draadje, en dat soldeer je naar het middenpootje van de volume pot.

eigenlijk supersimpel.

kijk voor de gein maar hier, hoe ze 't hier solderen:

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_1v_1t_3w

met natuurlijk als verschil dat er bij jou nog een slidertje tussenzit.

Brent Ray Vaughan
30 juli 2009, 13:18
Dat moest ik weten!
Enorm bedankt orpheo en snarenplukker!