PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Edition Blue 30 of Attax40?



HenkieKnip
30 juli 2009, 10:26
Hai allemaal,

Ook na veel forumgeblader kom ik er niet uit..

Ik ben op zoek naar een versterker waarmee ik meekan met de repetitities van een top40-coverband. Dus het moeten een beetje allround amps zijn, eventueel aanstuurbaar dmv pedaaltje. Ik heb afgelopen repetities gedaan met een geleende Roland Cube 30 en die voldeed qua volume in ieder geval (bezetting: drummer, toetsenist, bassist, solo- en slaggitarist).

Nu kan ik via Internet komen aan een H&K edition blue 30 en een Attax40. Over de blue is nog wel wat te vinden (oa topic van Speeddemon), maar over de Attax40 kan ik niks tevoorschijn toveren. Iemand ervaring/tips met deze amps en of ze inderdaad wel geschikt zijn voor hetgeen ik ze voor wil gebruiken?

Alvast bedankt,

Grt. Rob

Nielsje
30 juli 2009, 10:43
Geen idee... heb ooit wel eens een Attax bespeeld, maar werd er niet vrolijk van (attax 100, kan dat?). Plat geluid, alleen clean was bruikbaar. Wél goed veelzijdig. Waarom zou je je beperken tot louter H&K bakken? Wat is je budget?

caliban
30 juli 2009, 11:06
Zonder budget kan je weinig zeggen, maar stel dat je niet zo veel te spenderen hebt, kan je zelf ook gewoon een cube kopen.

HenkieKnip
30 juli 2009, 11:13
Oke, bedankt alvast voor de reacties.

Vanwege de zo lang gekoesterde aanschaf van een nieuwe gitaar is het budget inderdaad beperkt tot 150 tot 200 euro. Had er niet op gerekend dat ik zo snel al met een band zou repeteren, dus was niet op deze aanschaf voorbereid, vandaar.

Ik heb inderdaad de cube30x ook zeker in gedachte, maar deze twee H&K's kwam ik tegen op marktplaats en leken me wel interessant. Maar kon er zo weinig echte gebruikerservaringen over vinden, vandaar mijn post.

Gr. Rob

guitarnijboer
30 juli 2009, 14:08
TIP:

Ik zag onlangs een 2de hands peavey Encore versterker op Markt Plaats staan voor ik geloof 250,-. Dit is een simpele 65 watt buizenversterker (zowel voor als eind) met reverb. Lijkt me veel leuker dan iedere H&K. Beetje rondkijken kan nooit kwaad...

edit: Link toegevoegd: http://link.marktplaats.nl/263173828 (geen spam niet mijn versterker, gewoon een tip)

arcane
30 juli 2009, 14:19
Ik heb zelf een Attax 100 combo, een oudere, nog met blauwe stof i.p.v. tolex.
Hiermee heb ik in het verleden ook mee in bandverband gespeeld. Ik vind het een goede versterker, en niet alleen op de cleane stand.
Ik ben destijds wel overgestapt op andere amps voor de bands, aangezien deze amp meer geschikt was voor rock dan industriële black metal ;)
Tegenwoordig gebruik ik de Attax alleen nog voor thuis.

ben vanhoof
30 juli 2009, 17:43
Ik heb een attax 100 combo gehad, het clean kanaal was idd goed. Crunch ook best bruikbaar, maar het high gain kanaal stelde niets veel voor. Maar met op crunch een boostpedaaltje moet high gain wel lukken.

Mr. Dynamite
30 juli 2009, 18:10
U hebt PM ;)

marter544
1 augustus 2009, 16:07
Ik zou ook eens kijken naar een randall rg75... Tis transistor, et staat bekend als metal, maar voor het geld zijn het echt goede bakken. Ook 2 verschillende gains waarvan je de voicing ook tussen vintage en modern kan schakelen. Daarnaast een clean met boost, en et klinkt gewoon goed.

Daarnaast misschien een 2e hands valvelking, of peavey windsor. Maar wat ik zou doen, spaar nog even door, tot je een budget van plus minus 500 euro hebt, dan heb je echt veel meer keuze en een versterker waar je meer plezier van hebt.