PDA

View Full Version : Burns Bison 62



geert1976
30 juli 2009, 01:17
tja vanavond gekocht, over smaak valt te twisten, er is weinig over deze gitaar te vinden het betreft een Burns Bison 62 re-issue, verkoop adressen, bijna niet te vinden.

Als ik diverse sites moet geloven zou dit een Fender Killer zijn:makeup:
klein manco? ja, er zit een draaiknop op voor A-B stand en op stand B ruist en kraakt die ik heb aan die draaiknop een los zwart draad bungelen, hoort die op de volumepot of zo?, tis een wir war van draden onder de kap, elementen geven hoge output trouwens.

een paar pics:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-18.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/002-20.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-16.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/004-17.jpg

Orpheo
30 juli 2009, 01:22
prrr trisonic elementjes!!! meesterlijke pickups. ik vind burns sowieso een merk met een hoog mojo gehalte :D

geert1976
30 juli 2009, 01:23
prrr trisonic elementjes!!! meesterlijke pickups. ik vind burns sowieso een merk met een hoog mojo gehalte :D

juist en wat zijn nu trisonic elementen?, ik heb die benoeming meer voorbij zien komen maar snap er geen biet van:???:

nog op te merken dat het een forse gitaar is die ook wel iets weegt

JeroenSchaaf
30 juli 2009, 01:28
die elementen die er nu inzitten zijn trisonic's

geert1976
30 juli 2009, 01:29
die elementen die er nu inzitten zijn trisonic's

dat weet ik, mar wat is er nu zo bijzonder aan en wat is de werking van deze elementen?

JeroenSchaaf
30 juli 2009, 01:30
Bijzonder weet ik niet, wel weet ik dat ze ook in de Brian May gitaar zitten, en dat toch niet verkeerd klinkt :D

Orpheo
30 juli 2009, 01:44
-dik draad (42AWG, 41 AWG volgens sommige bronnen)
-6 alnicoV polepieces
-draad is daar direct omheen gewikkeld, dus zonder tussenkomst van een plastic bobbin
-geen spacers
-metalen kap
-enorm hot gewonden (even veel dc's als een ouwe paf!!)
-3x gewaxpot in een speciale was die blijkbaar heel agressief reageert.


dat maakt ze bijzonder ;)

snaarplukker
30 juli 2009, 09:31
tja vanavond gekocht, over smaak valt te twisten, er is weinig over deze gitaar te vinden het betreft een Burns Bison 62 re-issue, verkoop adressen, bijna niet te vinden.

Ze hebben nog steeds een eigen site (http://www.burnsguitars.com/bison62.php), en misschien zijn verkoopadressen verkrijgbaar bij de dealer die in Luxemburg zit.
Netherlands
Company Name: Sutherland Trading Ltd
Contact Name: Keith Twine
Phone: +44 (0) 29 20 887333
Fax: +44 (0) 29 20 851056
Email: keith.twine@sutherlandtrading.com

En misschien wel dichterbij:
Belgium
Company Name: Key music stores
Contact Name: Francky Dedeyne
Address: Ankerstraat 81 9100 SInt-niklaas
Phone: 0032 3 766 63 93
Email: info@keymusic.com

Midwolda
30 juli 2009, 10:14
Prachtige gitaar zeg, felies! Ik mag dat wel hoor, zulke aparte looks.
Weet je al wel bouwjaar, houtsoorten, etc? Ben benieuwd hoe zoiets nou klinkt?
(oh... wel even heel erg poetsen hoor... zwart & vingers, vermoeiend he... ;) )

geert1976
30 juli 2009, 10:25
Prachtige gitaar zeg, felies! Ik mag dat wel hoor, zulke aparte looks.
Weet je al wel bouwjaar, houtsoorten, etc? Ben benieuwd hoe zoiets nou klinkt?
(oh... wel even heel erg poetsen hoor... zwart & vingers, vermoeiend he... ;) )

ja zeg dat wel, maar nog belangrijker: ik moet een dradenschema van de gitaar hebben, wie o wie??:( ik heb een los draad op de A-B schakelaar, de zwarte draad zit wel vast aan de A-B schakelaar, maar waar moet ik hem op solderen??, andere zwarte draad gaat naar de volumepot, maar deze?:???: en ik kan niet zien waar die heeft vastgezeten.

op stand B gaat de gitaar ruisen als je de snaren aanraakt, op stand A doet die dit niet

Dweezman
30 juli 2009, 10:31
hij past prima in je interieur!

j3r03n
30 juli 2009, 10:50
Mooi ding! Typische Burns looks, daar hou ik wel van. Ik ben best wel benieuwd hoe zoiets nu klinkt :soinnocent:

Over de gitaar zelf weet ik helaas niks :makeup:

snaarplukker
30 juli 2009, 12:08
ja zeg dat wel, maar nog belangrijker: ik moet een dradenschema van de gitaar hebben, wie o wie??:( ik heb een los draad op de A-B schakelaar, de zwarte draad zit wel vast aan de A-B schakelaar, maar waar moet ik hem op solderen??, andere zwarte draad gaat naar de volumepot, maar deze?:???: en ik kan niet zien waar die heeft vastgezeten.

op stand B gaat de gitaar ruisen als je de snaren aanraakt, op stand A doet die dit niet

Nou, bekijk deze shema (http://www.trevormidgley.com/BurnsGuitars/SGBison.html), wellicht dat je daar uit kan komen.;)

geert1976
30 juli 2009, 12:30
Nou, bekijk deze shema (http://www.trevormidgley.com/BurnsGuitars/SGBison.html), wellicht dat je daar uit kan komen.;)

als ik het goed heb gezien, dan moet 1 zwart draag van de 2-way switch naar de potmeter en de andere moet naar de 4 way switch (beiden massa):rockon::rockon:

dankje wel snaarplukker!:cheerup::cheerup:

vulvasonic
30 juli 2009, 12:42
Ik heb ze altijd spuuglelijk gevonden, zooooo lelijk dat ik ze steeds mooier ben gaan vinden.
En ze horen thuis in het rijtje van de grote gitaarmerken. Ik ken gasten die erbij zweren en een enorme collectie aan Burns gitaren hebben en die daarmee geen enkele behoefte hebben om iets anders aan te schaffen. Nee, ik ken ze niet persoonlijk...... :seriousf:

Neem nou Poepgat. Geen idee hoe hij in het echt heet, maar ik vond hem lijken op een poepgat, vandaar dat ik altijd zo genoemd heb. Ik heb het in ieder geval over de gitarist van Blondie. Die vent speelde alleen maar op Burns, waar hij een enorme collectie van had.

Ik vind ze cool! :cooler:

Keesz
30 juli 2009, 14:41
binnekort te zien op marktplaats!

geert1976
30 juli 2009, 19:17
binnekort te zien op marktplaats!

wellicht, problemen mee, of verveel je je


Maar goed, on topic voor de mensen die het wel willen weten.. hij is gerepareerd, euvel?, een draadje teveel....

na de zwarte draad van de 2 way switch aan de 4 way switch gesoldeerd te hebben ging de gitaar weer brommen zodra ik de midden element aanzette.

nog eens de tekening bekeken en wat blijkt?

vanaf de 2 way switch is er een draad gesoldeerd naar de tremolow veren en dit werkt juist averechts, dit draad staat ook NIET afgebeeld op de tekening die snaarplukker in dit topic heeft gezet, draad doorgeknipt en de ruis is weg (en ja, de A-B schakelaar om de middelste element te activeren werkt goed).

Ik heb de tekening nog eens goed bekeken en het lijkt erop dat de slagplaat met zijn electronica een gesloten systeem is die de je niet moet onderbreken...

maar enfin, gefixt, nu het afbouwen nog....

geert1976
31 juli 2009, 00:11
hij past prima in je interieur!

oh, zo oudbollig is het niet, of doel je op mijn engelse porcelijn:seriousf:

Najera
31 juli 2009, 02:33
Ik heb ze altijd spuuglelijk gevonden, zooooo lelijk dat ik ze steeds mooier ben gaan vinden.
En ze horen thuis in het rijtje van de grote gitaarmerken. Ik ken gasten die erbij zweren en een enorme collectie aan Burns gitaren hebben en die daarmee geen enkele behoefte hebben om iets anders aan te schaffen. Nee, ik ken ze niet persoonlijk...... :seriousf:

Neem nou Poepgat. Geen idee hoe hij in het echt heet, maar ik vond hem lijken op een poepgat, vandaar dat ik altijd zo genoemd heb. Ik heb het in ieder geval over de gitarist van Blondie. Die vent speelde alleen maar op Burns, waar hij een enorme collectie van had.

Ik vind ze cool! :cooler:

Je bedoelt Chris Stein. Als je op youtube zoekt naar live uitvoeringen van Maria van Blondie zul je daar een grijze dude met een burns bizon aantreffen die de solo's doet. De andere gast (dinges carbonara) speelt over prs custom22's. Chris was ooit getrouwd met Debbie Harry, trouwens.

Pepe
31 juli 2009, 02:47
Burns is natuurlijk vooral de gitaar van de shadows, met name een originele bison is flink lappen. Ik vond de jazz-split met die wilddog knop wel een fijn ding, snelle dunne nek. Maar die tremelo... 51 losse onderdeeltjes.. als die uit elkaar lag...

Meneer Jim Burns is de engelse versie van Bill Lawrence, mad professor. Geniale ideeen maar misschien dan wel niet excentriek maar dan toch zeker enorm eigenwijs.
Je hebt die Burns toch niet geruild tegen die spirit he?

geert1976
31 juli 2009, 10:30
Burns is natuurlijk vooral de gitaar van de shadows, met name een originele bison is flink lappen. Ik vond de jazz-split met die wilddog knop wel een fijn ding, snelle dunne nek. Maar die tremelo... 51 losse onderdeeltjes.. als die uit elkaar lag...

Meneer Jim Burns is de engelse versie van Bill Lawrence, mad professor. Geniale ideeen maar misschien dan wel niet excentriek maar dan toch zeker enorm eigenwijs.
Je hebt die Burns toch niet geruild tegen die spirit he?

beslist niet, De Spirit is er nog, die ruil ik alleen maar tegen een andere Gibson of een goede prijs.

De Burns stond gewoon op MP, met defect, welke ik dus gerepareerd heb, overigens heeft mijn Burns een soort van Strat trem.

het mankement bestond uit een draadje teveel, er was een aarde draad gelegd vanaf de tremveren naar A-B switch, dus zodra je de middelste element inschakelde met de A-B switch, werkte jezelf als aarde, met als gevolg gepiep, ruis en gekraak, nu werkt die weer als vanouds en heb er gisteren nieuwe snaren opgezet en geintoneerd.

de aarde draad werkte dus juist averechts en kwam ook niet voor op het schema die snaarplukker in dit topic had geplaatst.

Jay75
31 juli 2009, 21:36
Heel vet ding!
Heb nog nooit een Burns gehad, wel bijna ooit zo'n oude Bison gekocht en ooit bijna een Marvin signature, maar het is er nooit van gekomen.

Ik zit midden in een verhuizing dus ik kijk niet iedere dag meer op MP, jammer hehe.

Was deze duur? PM mag als je dat niet wilt vertellen

Ik vind m te gek!!

geert1976
1 augustus 2009, 01:55
Nee niet echt duur (heb je PM gestuurd)

Is wel een jay gitaar denk ik, gedraagt zich een beetje als een strat, maar met veel meer geluidsmogelijkheden en meer punch en een Gibson achtige hals, heb hier en daar gelezen dat de Bison ook wel de Fender Killer wordt genoemd:makeup:

Riky
1 augustus 2009, 13:03
Bijzonder weet ik niet, wel weet ik dat ze ook in de Brian May gitaar zitten, en dat toch niet verkeerd klinkt :D

verget niet dat brain may ze anders gewired heeft.

Gave gitaar! Vind burns echt een gaaf merk!