PDA

View Full Version : Orienteren voor vervangende gitaar (rock)



Dribbel_
29 juli 2009, 22:12
Nouja ik ben eigenlijk een beetje uitgekeken op m'n Ibanez JS1000 dus deze gaat de deur uit omdat ik hem gewoon bijna niet meer aanraak. Maar hiervoor in de plaats wil ik dus een leuke vervanger hebben maar ik zit nog heel erg te twijfelen welke kant ik op wil gaan daarvoor.

Heb hiernaast nog een LTD h-500 en een SG dus liever niet die twee modellen zat te denken aan een les paul maar er zijn waarschijnlijk nog zat meer opties.

De JS gaat weg omdat ik hem eigenlijk te licht vind spelen. Te dunne hals en ben er achter gekomen dat een iets dikkere hals me toch wat beter ligt vooral in combinatie met XJ frets erop (zoals bij m'n ltd)

Maar even wat dingen op een rijtjes dan:
-Geen gitaar met extreme vormen
-Geen EMG's
-Wel humbuckers (rock/punk)
-Budget 700-1000 (ligt er beetje aan wat ik voor die JS kan krijgen)
-Jumbo frets zouden fijn zijn maar geen vereiste
-Niet een te dunne hals
-Vaste brug

Voor de rest geen hele speciale eisen dus als iemand een goeie tip heeft waar ik op kan letten dan graat :dontgeti: :P

Fisherman
29 juli 2009, 22:23
Goedenavond!

Ik zeg: Gibson Les Paul Studio.
Heb er kort een gehad, een winered/gold...prachtig en absoluut een echte Les Paul voor rond de 1000 euro fabrieksnieuw.
Omdat ik dicht bij Doetinchem woon check ik regelmatig Vriese Music Palace, die gasten hebben vaak goeie aanbiedingen. (nee ik krijg hier geen commissie voor :strat:...t is slechts een tip)
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/87341/Gibson-Les-Paul-Studio-Wine-Red-Gold.jpg

Dribbel_
29 juli 2009, 22:39
Ik vind zo'n studio eigenlijk weer net niks zo'n gitaar mist echt de binding.

Owja en 2e hands is ook geen probleem.

Bluze
29 juli 2009, 22:54
Pics van je JS1000? Ik ben op zoek naar een leuke gitaar ;)

Dribbel_
29 juli 2009, 22:56
Pics van je JS1000? Ik ben op zoek naar een leuke gitaar ;)

Ik stuur wel even een PM is niet echt de bedoeling hier om dat via zo'n topic te doen momentje heb er geloof ik nog wat op de computer staan

treblemaster
30 juli 2009, 08:43
Heb je al aan een telecaster gedacht? Geen extreme vormen, genoeg modellen met heerlijk dikke hals en ook modellen met een humbucker. En ideaal als punk/rock gitaar! Zelf heb ik gewoon een single coil in de brug en vind ik dat beter klinken voor punk/rock, maar dit is persoonlijk uiteraard (die heerlijke rauwheid.....).

deefke666
30 juli 2009, 09:02
volgens jouw beschrijving zo een hell raiser van shecter ideaal zijn was het niet voor de emg's die erin zitten....

of inderdaad zoals de vorige spreker zegt een telecaster deluxe

grtz d

Bram+
30 juli 2009, 10:16
De JS gaat weg omdat ik hem eigenlijk te licht vind spelen. Te dunne hals en ben er achter gekomen dat een iets dikkere hals me toch wat beter ligt vooral in combinatie met XJ frets erop (zoals bij m'n ltd)
Hier spelen misschien ook andere factoren mee of het is iets psychologisch, want ESP heeft nou ook geen belachelijk dikke halzen en die van de JS1000 is voor Ibanezmaatstaven juist best dik (20 mm bij de eerste fret), ongeveer overeenkomend met de 60's neck van Gibson.

(belachelijk trouwens dat zoveel merken niet duidelijk zijn over de exacte afmetingen van halzen).

wiegersma
30 juli 2009, 10:37
Duesenberg 49er. Net even anders dan een Les Paul, maar zwaar oké.
http://images.justmusic.de/items/base/129534.jpg

deefke666
30 juli 2009, 10:44
+1 klank is geweldig....
alleen beetje moeilijk om op de hoogste frets te spelen vind ik

cazmodean
30 juli 2009, 10:52
What about: Jackson Dinky PRO series? Duncan pickups. Zit alleen wel een Floyd Rose op dus ik weet niet of je daarop zit te wachten.

deefke666
30 juli 2009, 10:55
toffe gitaar ook weer een goed idee, ik wou die ook in huis halen maar ik kan nie zogoed overweg met die zwevende trem :(
waarschijnlijk door altijd met vaste brug te spelen en dat teveel gewoon geworden...

cazmodean
30 juli 2009, 11:04
waarschijnlijk door altijd met vaste brug te spelen en dat teveel gewoon geworden...

Haha, ja, ik heb zo'n DR7-T een zevensnarige dinky met trem, maar als ik ooit nog eens de standaard DR7 tegen kom, dan haal ik die. Vroeger speelde ik alles met trem voor de solo truukjes, maar tegenwoordig gebruik ik em haast niet meer;)

deefke666
30 juli 2009, 11:12
hehe ik vind t ook super gitaren, misschien word het eens tijd dat ik met zo'm trem een beetje ga oefenen....
die DK2m vind ik echt wel iets hebben... :mmmm:
maar nooit op gespeeld eigenlijk
toch gas gas gas :seriousf:
misschien met de trem zo af te stellen dat hij niet naar achter kan....

Exi
30 juli 2009, 13:06
Of misschien de Tempest Serie van Schecter?
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/d356_schectertempest.html
(met als topmodel de Classic)

Fisherman
30 juli 2009, 17:10
Duesenberg 49er. Net even anders dan een Les Paul, maar zwaar oké.
http://images.justmusic.de/items/base/129534.jpg

Idd een aparte gitaar, heb in Amstelveen bij Soundshop zo'n ding even betast...echt een heel fraaie gitaar zo'n Duesenberg!