PDA

View Full Version : Epiphone G400 SG



Yoshida
29 juli 2009, 14:24
http://somekindofmuffin.files.wordpress.com/2009/04/sg.jpg
Ik heb gisteren deze gitaar besteld, de youtube filmpjes klinken wel goed en ik ben benieuwd wat ik eruit kan halen. Leverancier Rockpalace prijs €299.
Nu ben ik zelf bouwer, en omdat Epiphone een 'B merk made in China' is van Gibson (alsof je een BMW vergelijkt met een Toyota) ben ik benieuwd of het de moeite loont om hiermee te customizen. Dus andere kam, tuners of pickups bijvoorbeeld. Heeft iemand ervaring met deze gitaar?

Ferraririk
29 juli 2009, 14:27
(alsof je een BMW vergelijkt met een Toyota)

Er is helemaal niks mis met toyota, das ook een A merk auto's hoor. sterker nog, ze zijn beter voor de prijs.

Ibanez666
29 juli 2009, 14:29
Er is helemaal niks mis met toyota, das ook een A merk auto's hoor. sterker nog, ze zijn beter voor de prijs.

Neemtie net een van de meest betrouwbare Japanse merken als voorbeeld :)

Neem dan een Dacia of zo :)

kenx
29 juli 2009, 14:34
http://somekindofmuffin.files.wordpress.com/2009/04/sg.jpg
Ik heb gisteren deze gitaar besteld, de youtube filmpjes klinken wel goed en ik ben benieuwd wat ik eruit kan halen. Leverancier Rockpalace prijs €299.
Nu ben ik zelf bouwer, en omdat Epiphone een 'B merk made in China' is van Gibson (alsof je een BMW vergelijkt met een Toyota) ben ik benieuwd of het de moeite loont om hiermee te customizen. Dus andere kam, tuners of pickups bijvoorbeeld. Heeft iemand ervaring met deze gitaar?

Normaal verwijs ik zelden naar de zoekfunctie... Maar voor iemand met 700 posts... En dan nog een topic geopend over de epiphone sg g400 (een van de meest besproken gitaren op dit forum) doe ik dat nu wel.

Gebruik die zoekfunctie! Die is er nl. voor iets...

aaronstonebeat
29 juli 2009, 14:39
Ik heb al 6 jaar een epi g400. Ben er nog altijd heel erg blij mee. Ik heb nooit de neiging gehad er iets aan te veranderen, nergens voor nodig.

Yoshida
29 juli 2009, 14:41
Normaal verwijs ik zelden naar de zoekfunctie... Maar voor iemand met 700 posts... En dan nog een topic geopend over de epiphone sg g400 (een van de meest besproken gitaren op dit forum) doe ik dat nu wel.

Gebruik die zoekfunctie! Die is er nl. voor iets...

OK excuses :) ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon mijn vragen er niet in terugvinden. En omdat ik al aannam dat dit model populair is leek het mij aannemelijk dat ik om respons niet verlegen hoefde te zitten.

Over de vergelijking: BMW is oerdegelijk. Het is luxe, het is duur, het is kwaliteit. Je koopt het als je de kwaliteit weet te waarderen. Een Ferrari koop je omdat het een Ferrari is. Een BMW koop je om de degelijkheid.
Toyota is waar voor je geld. Het is ook kwaliteit, maar met meer oog op massaproductie. Toyota koop je als je een eenvoudige auto wil die goed is gebouwd. Zo kijk ik ook tegen Gibson en Epiphone aan, al kan je ze ook vergelijken met een Mercedes S klasse en een Daihatsu.

Auto's voor wat ze zijn, krijg ik er spijt van als ik een Epiphone SG probeer aan te passen?

EDIT:

Ik heb al 6 jaar een epi g400. Ben er nog altijd heel erg blij mee. Ik heb nooit de neiging gehad er iets aan te veranderen, nergens voor nodig.

thnx dan laat ik het waarschijnlijk bij verchroomde humbucker ringen :D

Ibanez666
29 juli 2009, 14:42
krijg ik er spijt van als ik een Epiphone SG probeer aan te passen?

Een paar goede pups is nooit verkeerd

budje
29 juli 2009, 14:45
customizen om het customizen is wel een beetje verkeerd (alhoewel chromen ringen best mooi zijn!) maar probeer m nou eerst eens een paar maanden uit en kijk dan eens of je het nodig vind om er aan te knutselen.

HaroldA
29 juli 2009, 14:46
krijg ik er spijt van als ik een Epiphone SG probeer aan te passen?

Probeer eens iets aan die lelijke headstock te doen! :stop:

Voor de rest zou ik er alleen maar iets aan doen als iets je niet bevalt.

pimmedoris
29 juli 2009, 15:06
Ik heb bij mijn G400 de pickups verwisseld. De originele vond ik echt niet al te best. Maar qua bespeelbaarheid vind ik hem nog steeds echt goed. Ik moet wel zeggen dat ik nooit op een Gibson SG heb gespeeld, die zal vast wel beter zijn, maar toch.

En dan een klein beetje offtopic: Een BMW is net zoveel massa-productie als Toyota. Sterker nog BMW (en bijna alle autofabrikanten) gebruikt de door Toyota ontwikkelde productiemethode, nl. het 'Toyota Production System' ofwel Lean Manufacturing.
Ik ben het met je eens dat BMW zich meer op luxe richt, en ze zijn (te?) duur. Maar kwaliteit? mwa niet altijd...
Maar goed daar gaat het topic niet om ;)

aaronstonebeat
29 juli 2009, 15:16
Ik heb wel eens vaker een Gibson SG bespeeld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die niet beter vond dan de Epiphone, zowel qua bespeelbaarheid als qua klank en afwerking. Ook was de onbalans van de Gibson nog erger dan die van de Epi.

Yoshida
29 juli 2009, 15:33
En dan een klein beetje offtopic: Een BMW is net zoveel massa-productie als Toyota. Sterker nog BMW (en bijna alle autofabrikanten) gebruikt de door Toyota ontwikkelde productiemethode, nl. het 'Toyota Production System' ofwel Lean Manufacturing.

lol en dan heeft Toyota het wiel niet eens zelf uitgevonden; het kwaliteitswiel van Denim welteverstaan. Hierop zijn ook verschillende IT processtandaarden gebaseerd (zoals bijv. ITIL waarin ik certificaten heb).

Ik zeg wel eens dat een Gibson sticker 1000 Euro kost... maar goed ik kan niet wachten om mijn Epi om te hangen :)

arcane
29 juli 2009, 15:34
Dat er toch zoveel zijn die last hebben van onbalans. Ik heb al 13 jaar een SG400 en heb daar echt nog nooit last van gehad. Gewoon een suède band gebruiken, die is lekker ruw, dan blijft de gitaar prima hangen.:ok:

soup
29 juli 2009, 15:44
OK excuses :) ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon mijn vragen er niet in terugvinden. En omdat ik al aannam dat dit model populair is leek het mij aannemelijk dat ik om respons niet verlegen hoefde te zitten.

Over de vergelijking: BMW is oerdegelijk. Het is luxe, het is duur, het is kwaliteit. Je koopt het als je de kwaliteit weet te waarderen. Een Ferrari koop je omdat het een Ferrari is. Een BMW koop je om de degelijkheid.
Toyota is waar voor je geld. Het is ook kwaliteit, maar met meer oog op massaproductie. Toyota koop je als je een eenvoudige auto wil die goed is gebouwd. Zo kijk ik ook tegen Gibson en Epiphone aan, al kan je ze ook vergelijken met een Mercedes S klasse en een Daihatsu.

Auto's voor wat ze zijn, krijg ik er spijt van als ik een Epiphone SG probeer aan te passen?

EDIT:


thnx dan laat ik het waarschijnlijk bij verchroomde humbucker ringen :D

Met welke BMW rij je? De huidige kwaliteit is niet meer zoals vroeger , je lult er echt op los. :)

Ferraririk
29 juli 2009, 15:53
Toyota pick-ups zijn niet stuk te krijgen, vraag maar aan top gear!
En eenvoudig zijn ze niet echt, die toyota's, al heel luxe, en dan heb ik het nog nieteens over hun luxemerk lexus, wat BMW op elk front denk ik wel overmeesterd,

over de SG ik denk dat je er wel goed meezit, en op den duur, mocht je het echt willen, kunnen nieuwe elementen erin wel

Yoshida
29 juli 2009, 16:52
Met welke BMW rij je?
Geen, mocht ik willen. Een kameraad van me rijdt 'n 318. Die had ik voor ogen.


De huidige kwaliteit is niet meer zoals vroeger , je lult er echt op los. :)

Ja, en ik kan erg goed doen alsof ik daar goed in ben. :D

Ferraririk
29 juli 2009, 16:55
Psssssst, yoshida, je hyves profiel met bouwfoto's is niet toegankelijk voor iedereen, Psssssst

aaronstonebeat
29 juli 2009, 17:26
Dat er toch zoveel zijn die last hebben van onbalans. Ik heb al 13 jaar een SG400 en heb daar echt nog nooit last van gehad. Gewoon een suède band gebruiken, die is lekker ruw, dan blijft de gitaar prima hangen.:ok:

Dat is een goede oplossing, maar het neemt niet weg dat een sg een slecht gebalanceerde gitaar is.

HaroldA
29 juli 2009, 17:30
Dat is een goede oplossing, maar het neemt niet weg dat een sg een slecht gebalanceerde gitaar is.

Dat kan ik bevestigen!

soup
29 juli 2009, 17:33
Wat bedoelen jullie met slecht, als je hem dus om hebt dat zijn nek naar beneden gaat hangen?

En wat maakt het dan nog uit, je houdt hem 96% van de tijd vast.:grouphug:

aaronstonebeat
29 juli 2009, 17:48
Wat bedoelen jullie met slecht, als je hem dus om hebt dat zijn nek naar beneden gaat hangen?

En wat maakt het dan nog uit, je houdt hem 96% van de tijd vast.:grouphug:

Dat bedoelen we. Er is ook best mee te leven; het blijft één van mijn favorieten, heb er eindeloos vaak mee opgetreden.

Maar ik hou niet van leren straps (te warm) en het blijft lastig als ik bij ontvangst van eventueel applaus beide armen omhoog steek. Dat zit dan in die 4% maar toch.

soup
29 juli 2009, 18:02
Dat bedoelen we. Er is ook best mee te leven; het blijft één van mijn favorieten, heb er eindeloos vaak mee opgetreden.

Maar ik hou niet van leren straps (te warm) en het blijft lastig als ik bij ontvangst van eventueel applaus beide armen omhoog steek. Dat zit dan in die 4% maar toch.
haha oke :D

Uit welk materiaal is jouw gitaarband dan?

aaronstonebeat
29 juli 2009, 18:14
Nylon, dat voelt lekker licht en luchtig.

nickofzo
29 juli 2009, 18:39
uit Korea! ;)

Yoshida
31 juli 2009, 00:04
OK hij's binnen, topzwaar klopt maar totale gewicht is slechts 2.8kg. Het moedigt wel aan om je gitaar wat expressiever te gebruiken.

Geluid: klinkt goed, minder bas response door de dunne snaren en de lichte body, misschien wel des te beter zodat ik mijn Ibanez Toneblaster ook een keer zonder koptelefoon kan gebruiken. Echter absoluut niet schel dankzij de humbuckers en warme mahonie sound.

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben gehad als de fretboard was doorgetrokken totaan de nekpickup. Schept ook weer 2 a 3 centimeter extra ruimte bij de brug en vermindert het topzware effect. Maar al met al zeker geen slechte gitaar. Voor €300 kan ik hem slechter bouwen. ;)