PDA

View Full Version : marshall jackhammer



bozwolf
29 juli 2009, 08:50
Misschien een ietwat domme vraag !
Ik ben beginnend gitarist en heb een Fender Stratocaster met versterker Fender Princeton (allebei van 1979). Als ik de jackhammer aansluit is het dan normaal dat ik de volumeregeling op versterker en gitaar lager moet zetten ? Bij aanzetten van de jackhammer verhoogt het volume anders aanzienlijk en is niet te harden !

Don Capo
29 juli 2009, 08:54
Welkom op het forum, ik zet je vraag even in het daarvoor bestemde subforum, dan krijg je sneller antwoord.

JeroenSchaaf
29 juli 2009, 09:01
Zit er geen volume knop op de Jackhammer? Draai die zo terug dat je clean en overdrive op het zelfde volume zitten! :)

almarvk
29 juli 2009, 09:07
Deze gaat naar effecten (sorry Don! ;) )

Roel#1
29 juli 2009, 09:13
Het tweede knopje van links heeft onderaan een soort "ringetje" die je kunt verdraaien.
Tegen de klok in (analoge klok,natuurlijk) gaat 'ie zachter, met de wijzers van de klok mee, je raad het al, gaat 'ie harder.


http://i243.photobucket.com/albums/ff78/Moob_Le_Kie/jackhammer.jpg

Verder: de twee knopjes ernaast hebben ook zo'n ringetje en probeer eens wat daar de mogelijkheden van zijn.

iWishmaster
29 juli 2009, 09:15
Het is een beetje verwarrend bij dat pedaal. De volumeknop en gainknop zijn dezelfde knop, waarbij je de onderste helft kunt draaien voor volume en de bovenste voor de gain. Draai de gain omhoog en het volume omlaag, dan zou je distortion zonder volumeboost moeten krijgen.

bozwolf
29 juli 2009, 11:05
Zit er geen volume knop op de Jackhammer? Draai die zo terug dat je clean en overdrive op het zelfde volume zitten! :)

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp, ik ga het vanavond eens proberen i