PDA

View Full Version : delay suggestie



SloeGin
29 juli 2009, 06:39
Ik ben nog op zoek naar een delay pedal.
Ik dacht aan de Boss DD-3. Ik speel zowel bluesrock als metal.
Gaat deze goed samen met men andere pedalen nml. (Boss SD-1, MXR Stereo Chorus, Dime CFH wah )
of kijk ik ook eens beter naar andere merken?

Tnx

deefke666
29 juli 2009, 07:29
ik speel ongeveer dezelfde stijl als jij....
ik gebruik ook de DD-3, heel simpele delay die doet wat hij moet doen voor mij.....als je geen te lange delay wil en je hebt geen tap tempo nodig.....

grtz d

bastiaanvanbeek
29 juli 2009, 07:57
de dd-3 is er zeker geschikt voor. het ligt er meer aan wat je met je delay pedaaltje wil gaan doen. je hebt van boss verschillende delay pedaaltjes die verschillende functies hebben:

http://www.bossus.com/gear/productlist.php?ParentId=255

je hebt ontzettend veel verschillende delays van verschillende merken (vaak komen ze op hetzelfde neer), maar de boss delay blijft naar mijn mening toch wel een goed pedaal om mee te beginnen omdat de qualiteit goed is, en hij is niet al te duur, zeker 2e hands niet.

crapton
29 juli 2009, 17:41
Je kan ook de EHX #1 Echo nemen. Goed digitaal pedaaltje, degelijk, niet duur.

Delay tot 2 sec, ook een soort hold functie door de feedback maximaal te zetten.

Voeding zit erbij, maar werkt met elke 9V voeding. Ik heb zo'n schakelende voeding van Thomann met splitter kabel, werkt perfect, 4 effecten erop.

belfrink
29 juli 2009, 18:01
Boss DD3/6 lijkt me een goede keus :)

reneding
29 juli 2009, 19:20
binnenkort komen de ehx memory boy en memory toy uit, analoge delay maar dan betaalbaar.
weet niet precies wanneer ze uitkomen maar lang zal het niet meer duren

robert-gitarist
29 juli 2009, 20:05
Voor dat mensen 10.000 merken delay's en type's gaan opnoemen, wat voro soort delay zoek je? Lang, kort?Analoge of digitaal of maakt dat niets uit? budget? etc...evt. een voorbeeld?
Ik speel ook vele soorten muziek (van pop tot hard rock/metal) en ik gebruik een oude Boss DM-3 analoge Delay en een DD-6 van Boss. De DD-6 gebruik ik voor lange delay tijden etc en de oude delay voor oudere stijlen en meer als echo/reverb.

SloeGin
29 juli 2009, 21:10
Wel ik speel o.a. Joe Bonamassa en hij gebruikt ook een Boss DD-3.

Voor de rest qua metal: Metallica, Ozzy,Megadeth. Ik speel ook Guns 'n Roses stuff. Is de Boss DD-3 daar ook voor geschikt?

Qua prijs hoop ik wel 2de hands te kopen. Dus <100 euro.

robert-gitarist
29 juli 2009, 21:17
Ah met een DD-3 zit je eigelijk altijd wel goed verder :) Ik heb de voorloper, de DD-2 en daar ben ik ook uiterst te vreden over (infeite de zelfde Delay als de DD-3).

FruscianteFan
29 juli 2009, 22:13
Ah met een DD-3 zit je eigelijk altijd wel goed verder :) Ik heb de voorloper, de DD-2 en daar ben ik ook uiterst te vreden over (infeite de zelfde Delay als de DD-3).
Maar 3 posts geleden had je het nog alleen maar over je DM-3 en DD-6?

Erikt
29 juli 2009, 22:57
Haha inderdaad Robert! Mogelijk heeft hij last van opvliegingen. Of wispelturigheid. Of misschien wel de mexicaanse griep :O

Ik vind zelf de Carl Martin Red Repeat wel lekker. Speel zelf veel blues, pop en lichte rock. En de delay heeft een lekkere sound daarvoor. Nieuw voor 100 euro, tweedehands voor 60 ongeveer.

robert-gitarist
29 juli 2009, 23:34
Maar 3 posts geleden had je het nog alleen maar over je DM-3 en DD-6?

Klopt, die twee staan min of meer vast op mijn mainboard. Alleen wil de DM-3 nog wel eens plaats maken voor een Boss DD-2 die ik ook nog heb. Alleen gebruik ik die bijna alleen maar voor RATM nummers e.d.

:soinnocent:

robert-gitarist
29 juli 2009, 23:35
Haha inderdaad Robert! Mogelijk heeft hij last van opvliegingen. Of wispelturigheid. Of misschien wel de mexicaanse griep :O

Nee hoor. :chicken::soinnocent:

Kellet
29 juli 2009, 23:42
MXR Carbon Copy Analog Delay.

Mooiste delay voor een niet te groot prijsie, als je het mij vraagt.

MSNL
30 juli 2009, 09:56
TC Electronic Nova Repeater
digitaal, maar heel veel mogelijkheden voor een lage prijs (149 euro)