PDA

View Full Version : Metallica's Orion Featuring 4 Guitars and a Guitar Ghost!



Divine
29 juli 2009, 01:53
Hey GN'ers,

Voor eigen fun en meteen ook voor de gitaarnetbattle heb ik een cover opgenomen.

(Tekst is in het engels omdat ik ook op amerikaanse fora post)

Hey!

I recorded a guitar cover of the interlude of Metallica's Orion. It is not a 100% copy since I did some subtle variations and added or left out some stuff. As for the solo, I listened to Kirk Hammet's version and then improvised the solo in my own style in one take. Also, somewhere in the video a guitar solo ghost appears for a split second. Who could it be...?

Check it out at (PLEASE Watch in HQ!):
http://www.youtube.com/watch?v=Y-iIsO7bUZE

Note: There are some synchronisation issues (between audio and video)

Laat me weten wat jullie ervan vinden!

Divine

arcane
29 juli 2009, 12:29
Ik vind het wel lekker klinken:)

Divine
29 juli 2009, 15:04
Thanks arcane!

Thundermane
29 juli 2009, 15:29
Klinkt heel netjes!
Ben je tevreden over je PRS gitaar?
Ben zelf namelijk aan het overwegen of mijn eerstvolgende gitaar ook niet een PRS moet zijn. ^^

Misty
29 juli 2009, 16:05
Klinkt heel netjes!
Ben je tevreden over je PRS gitaar?
Ben zelf namelijk aan het overwegen of mijn eerstvolgende gitaar ook niet een PRS moet zijn. ^^

heb zelf een imitatie en ik kan niet spelen
maar volgens mij koop je geluid ,
dus hoe duurder hoe beter
hoef niet altijd het geval te zijn ,
maar luister is ff naar dit

Paul Reed Smith vs Fender Stratocaster.
The PRS is one of their cheapest models - SE Custom ---
the Strat is a American HSS Deluxe QMT - one of the most expensive.
I still prefer the Strat but at a third of
the price the PRS is an excellent guitar.
vind niet onaardig klinken alle2
http://www.youtube.com/watch?v=hTJq06whrRI

Divine
29 juli 2009, 18:25
Klinkt heel netjes!
Ben je tevreden over je PRS gitaar?
Ben zelf namelijk aan het overwegen of mijn eerstvolgende gitaar ook niet een PRS moet zijn. ^^

Thanks Thundermane!

Ja ik ben er erg tevreden over, zeker gezien de prijs. Wat wel zo is bij de SE (en veel andere import gitaren) modellen is dat de kwaliteit per exemplaar kan verschillen. Probeer dus vooral eerst uit voordat je koopt.

Thundermane
30 juli 2009, 00:34
Thanks Thundermane!

Ja ik ben er erg tevreden over, zeker gezien de prijs. Wat wel zo is bij de SE (en veel andere import gitaren) modellen is dat de kwaliteit per exemplaar kan verschillen. Probeer dus vooral eerst uit voordat je koopt.

Ok dan, bedankt voor de tip!
Zelf test ik sowieso eerst wat ik koop. Mijn huidige main axe had ik destijds uitgekozen door eerst de halve winkel aan elektrische gitaren te bespelen.

Luke-wannabe
30 juli 2009, 01:16
Die Tele heeft véruit de beste sound. Met afstand! Zal ook wel aan mijn persoonlijke smaak liggen, maar die jacksons vallen imo echt in het niet bij die gitaar.

Thundermane
30 juli 2009, 11:45
Die Tele heeft véruit de beste sound. Met afstand! Zal ook wel aan mijn persoonlijke smaak liggen, maar die jacksons vallen imo echt in het niet bij die gitaar.

Ben ik het wel mee eens. De Jackson en Charvel vond ik eigenlijk heel erg ijl klinken. En misschien zelfs een beetje saai.
De telecaster had echt een lekker agressief karakter.
Zelf vond ik de PRS ook lekker klinken. PRS, naar mijn idee, klinkt vaak niet superagressief... Best subtiel eigenlijk.

Divine
31 juli 2009, 00:06
Hey mannen,

In het stuk waar ik mijn Jackson en Charvel gebruik, gebruik ik een 'brave' sound met de gain op 9 a 10 uur (!) en een compressor ertussen. Hier heb ik voor gekozen, omdat het origineel ook ongeveer zo klinkt naar mijn idee.

In de solo switch ik van sound, Compressor eruit, andere EQ en een OD pedaal voor meer drive. Pickup van de Tele die ik hier gebruik is de Chopper T. Zou ik de Charvel en Jackson gebruiken op deze sound, dan zouden we een eerlijke vergelijking kunnen maken.

De PRS in het begin gebruikt overigens de zelfde sound als tijdens de solo. Ik gebruik hier de neck pickup. Inderdaad de PRS klinkt niet agressief, maar wat warmer en ronder.