PDA

View Full Version : welk effect gebruik je bij beat it?



070_RHCP_070
28 juli 2009, 23:31
Hallo,

Ik had een vraagje.. welke effectjer moet je gebruiken bij beat it van MJ?? Ik heb zelf alleen een Crnch Box van MI Audio maar die is te heavy vind ik..

help :)

-=JEROEN=-
28 juli 2009, 23:59
Hee gozert, das lang gelede, hoe ist?

070_RHCP_070
29 juli 2009, 00:00
Hee gozert, das lang gelede, hoe ist?

Ja gaat wel goed met jou?? zeker lang geleden.. ;)

-=JEROEN=-
29 juli 2009, 00:52
Ja, gaat wel lekker. Veel geleerd de laatste tijd.

pimmetje
29 juli 2009, 08:05
Deze gaat naar effecten.

Bram+
29 juli 2009, 08:28
Bedoel je de solo of het riffje? Je kan voor de riff die crunch box ook heel mild afstellen natuurlijk, en een beetje reverb gebruiken.

070_RHCP_070
29 juli 2009, 08:47
Beide :) want de solo klinkt natuurlijk weer anders.. daar heb je veel gain bij nodig etc.. heb ik gewoon meerdere pedaaltjes nodig of.. :???:

Bram+
29 juli 2009, 08:55
Ja, twee verschillende setups en twee verschillende gitaristen, de slaggitaar en bas zijn ingespeeld door iemand anders (Steve Lukather) :D Voor de solo zou ik inderdaad veel meer gain gebruiken, maar wederom geen speciaal effect.

070_RHCP_070
29 juli 2009, 09:01
Ja, twee verschillende setups en twee verschillende gitaristen, de slaggitaar en bas zijn ingespeeld door iemand anders (Steve Lukather) :D Voor de solo zou ik inderdaad veel meer gain gebruiken, maar wederom geen speciaal effect.

ok ik wist dat er 2 gitaristen zijn.. :P maar als ik hem wil spelen kan ik dat toch maar met 1 gitaar :P heb namelijk maar 2 armen :P:P hahah ;) heb ik dan 2 pedaaltjes nodig? :)

Bram+
29 juli 2009, 09:06
Het zou inderdaad handig zijn als je op een of andere manier zou kunnen switchen. Twee pedaaltjes is een optie, in sommige gevallen zit er een switch op je amps en nog een optie is om de boel af te stellen op de solo en voor de riffs je volumeknop terug te draaien om zo een cleaner geluid te krijgen.

Nellyrocks
29 juli 2009, 10:51
Ja, twee verschillende setups en twee verschillende gitaristen, de slaggitaar en bas zijn ingespeeld door iemand anders (Steve Lukather) :D Voor de solo zou ik inderdaad veel meer gain gebruiken, maar wederom geen speciaal effect.

De solo is uiteindelijk ook ingespeeld door Steve Lukather. VH heeft het in eerste instantie gedaan maar Quincy Jones vond dat toch te heavy. Lukather heeft die solo vervolgens een op een overgespeeld.

Steve Lukather: "Quincy Jones and Michael took a skeleton version of Beat it up to Eddie Van Halen's place as they wanted him to solo over the verse section. However, he played over a section that had more chord changes. So to fit his solo to where it went in the song, they had to cut the tape which took a lot of time to synchronise together."
"After they had managed this, Jeff Porcaro and me were called in to bind Eddie's solo and some haphazard percussion which was a major headache. Initially, we rocked it out as Eddie had played a good solo but Quincy thought it too tough. So I had to reduce the distorted guitar sound and this is what was released. It was a huge R&B/rock success for us all really and helped pave the way for the bands of today that fuse these styles."

bron (http://www.stevelukather.net/Session.aspx?id=33)

Bram+
29 juli 2009, 11:50
Dat staat daar helemaal niet, hij heeft het over zijn eigen gitaarpartijen (de slagpartij) die QJ in eerste instantie te heavy vond. dat "but Quincy thought it too tough" slaat terug op "we rocked it out", niet op "as Eddie had played a good solo"

Nellyrocks
29 juli 2009, 12:13
Dat staat daar helemaal niet, hij heeft het over zijn eigen gitaarpartijen (de slagpartij) die QJ in eerste instantie te heavy vond. dat "but Quincy thought it too tough" slaat terug op "we rocked it out", niet op "as Eddie had played a good solo"

mmmm. dan verschillende interpretaties. Nu je het zo zegt.

iWishmaster
29 juli 2009, 12:31
Ik weet niet wie dat stukje geschreven heeft, maar ik kan er helemaal niks zinnigs van maken. Die moet nodig op Engelse les ... Zover ik weet heeft Lukather de rythm sounds ingespeeld en Van Halen de Solo. Beide gebruiken over het algemeen behoorlijk andere gear, dus je zult een beetje moeten experimenteren als je ze beide wilt benaderen.

Probeer eens een tubescreamer of andere booster voor je crunch box. Stel de crunchbox in met heel weinig gain en niet teveel bas. Wanneer je aan de solo begint trap je de tubescreamer erbij (tip: toneknop bijna helemaal open, volume ook bijna helemaal open, met de gain spelen dat je een mooi glad geluid hebt dat niet gaat rondzingen).

070_RHCP_070
29 juli 2009, 18:24
bedankt voor de reacties! ik ga er mee kloten ;)