PDA

View Full Version : HNGD! (Silverburst alert)



HaroldA
28 juli 2009, 21:19
Ik ben net thuisgekomen van een ritje naar Lot, Belgie (net voorbij Brussel) en thuisgekomen met een Gibson SG Silverburst (GOTW #3) (http://www.gibson.com/en-us/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/SG%20Standard/)

http://www.gibson.com/Files//USA/2007/SGSWSBCH1.jpg

Helaas is het te donker om fatsoenlijke foto's te maken, maar Google (http://images.google.nl/images?q=sg%20silverburst&oe=utf-8&rls=com.ubuntu:en-US:unofficial&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wi) staat er vol mee!

Ik ga 'm nou voorzien van nieuwe snaren en dan lekker nog ff spelen (de foto's volgen asap)! :rockon:

Ukeloeder
28 juli 2009, 21:24
Ben benieuwd naar de fotoos van de actual gitaar, maar voor nu alvast gefeliciteerd!

HaroldA
28 juli 2009, 21:30
Ben benieuwd naar de fotoos van de actual gitaar, maar voor nu alvast gefeliciteerd!

Hij lijkt best veel op deze: (sorry voor de grote foto)
http://greatdaneband.com/Images/MusicalEquipment/07GibsonSG_Silverburst/WEB_07SG_Silverburst-005.jpg

En de "actual" gitaar: http://www.2dehands.be/gibson-sg-silverburst-60991703.html :cheerup:

Ukeloeder
28 juli 2009, 21:32
Je houdt 'm ook silverburst? Is wel effe wennen denk ik, maar zeker erg apart.

Spitfire
28 juli 2009, 21:47
Fuck yeah ultieme stoner gitaar :rockon:

Jay75
28 juli 2009, 21:58
Ziet er vet uit, niet MIJN ding, maar toch! Nice!

SG's zijn wel gewoon de coolste gitaren die er zijn!

Ik had ook zo'n guitar of the week tijdje geleden trouwens, alleen was dat een witte 61RI

casper innosence
28 juli 2009, 22:04
SUUUPERVET jaloerrsss

JeroenSchaaf
28 juli 2009, 22:08
Gefeliciteerd jo! ziet er vet uit!

budje
28 juli 2009, 22:11
lekker ding hoor! Wees maar blij!

niekrhcpniek
28 juli 2009, 22:26
Normaal hou ik niet van SG's maar dit is toch echt een beauty!

aaronstonebeat
28 juli 2009, 22:31
Ik hou wel van SG's. Ik vind dit erg mooi :ok:

hole
28 juli 2009, 22:33
Niiiiiiceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

HaroldA
28 juli 2009, 22:44
Wat een positieve reacties!:ok:

Ik wou altijd nog een SG hebben, maar dan niet zo'n saaie rooie of bruine. Toen zag ik deze op 2ehands.be en toch maar een keer geboden.

De gitaar ziet er in het echt veel gaver uit dan op die foto. De silverburst ziet er lekker 'metalig' uit en de houtnerf/structuur is nog net zichtbaar onder de lak. Echt heel sjiek!

Het fretboard heeft net z'n eerste druppeltjes fretdoctor gehad en is nu zelfs nog zwarter ;)

Rinze
28 juli 2009, 23:36
Mooie gitaar, is weer eens wat anders. Had deze nog nooit gezien eigenlijk. Wat voor pups zitten erin?

Bluze
28 juli 2009, 23:42
Die naam van die adverteerder ! :cheerup::ok:
En mooie gitaar natuurlijk :)

hezz
29 juli 2009, 00:14
F*ck yeah! Prachtige silverburst man!

HaroldA
29 juli 2009, 00:17
Mooie gitaar, is weer eens wat anders. Had deze nog nooit gezien eigenlijk. Wat voor pups zitten erin?

Neck Pickup: 490R Alnico magnet humbucker
Bridge Pickup: 498T Alnico magnet humbucker

Voor de rest is het gewoon een Standard, op het ebony fretboard en de Grover tuners na (en de silverburst!)

geert1976
29 juli 2009, 00:25
Holy shit wat een mooie, daar krijg ik een gespannen hals van:mmmm:

JeanPaul du Vinnie
29 juli 2009, 01:47
Heel heel mooi. Proficiat! En dan nog voor zo'n prikje... :)

almarvk
29 juli 2009, 09:29
Inderdaad instant stoner!

stratie
29 juli 2009, 09:32
oehhh me likey likey!:cheerup:

HaroldA
29 juli 2009, 09:47
Heel heel mooi. Proficiat! En dan nog voor zo'n prikje... :)

Goed punt... Ik zou eigenlijk helemaal niet weten wat zo'n silverburst SG zou moeten kosten... :???:

Je hebt al een nieuwe SG Standard voor < 1000,- en de GOTW's lagen voor "normale prijzen" in de winkel.

koen=)
29 juli 2009, 10:30
hele vette gitaar
alleen de naam van de adverteerder :dontgeti:

HaroldA
29 juli 2009, 10:40
hele vette gitaar
alleen de naam van de adverteerder :dontgeti:

Jep. Hele aardige gast, maar met "Vandenneucker" als achternaam ben je wel een beetje genaaid ;)

euroboy
29 juli 2009, 11:05
Wat heb je ervoor betaaldt? Erg vette gitaar! ik heb er zelf even naar gezocht maar ik vond ze niet... Ook vet is de les paul silverburst van de GOTW serie...

Rubster
29 juli 2009, 11:17
Super vette gitaar, met super vette kleur! Lekker ongewoon, ik houd daar wel van! Veel plezier er van/mee!

HaroldA
29 juli 2009, 11:36
Wat heb je ervoor betaaldt? Erg vette gitaar! ik heb er zelf even naar gezocht maar ik vond ze niet... Ook vet is de les paul silverburst van de GOTW serie...

Die Les Paul Silverburst (GOTW) is wel een Standard en niet een Custom, zoals de originele Silverbursts uit de 70's. (waarvan het zwart zo gaaf groenig is geworden!)

En ik heb er 900 voor betaald. Het leek me een nette prijs, zeker gezien het aantal positieve reacties hierboven!

euroboy
29 juli 2009, 18:26
Die Les Paul Silverburst (GOTW) is wel een Standard en niet een Custom, zoals de originele Silverbursts uit de 70's. (waarvan het zwart zo gaaf groenig is geworden!)

En ik heb er 900 voor betaald. Het leek me een nette prijs, zeker gezien het aantal positieve reacties hierboven!

900 Betaal je bijna voor een gewone SG tweedehands! Mooi man!

Ja ik weet dat het standards les pauls zijn maar ze zijn o zo mooi! Ik moet en zal ooit nog eens een guitar of the week serie bezitten... Welke weet ik nog niet want er zijn er (naar mijn mening) enorm veel gitaren gemaakt in die serie die echt geweldig zijn.... (van uitzicht dan al en ook specs die naar mijn zin zijn.) Veel plezier met die SG!!

nickofzo
29 juli 2009, 18:55
dat is ook ubergeil

ik had toen ik men les paul aan het zoeken was.. ook een les paul studio robot in men handen... ook silverburst.. op het uiterlijk was ik verliefd, maar vond 2000 een beetje veel voor een studio, heb toch maar een classic genomen die ook zo duur was maar wel ff 6 tandjes beter klinkt..

maar die kleur is zeker ubergeil

ook bij mij komen de gibson kleuren nooit juist op de foto:P
en let niet op mij.. ik was gewoon aan het kijken van hoe en wat

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/82/l_b3be7ea51d0c4d4983e77130b2208f19.jpg

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/105/l_7cd2bc74d0fd45768408fcc5398878c5.jpg

http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/90/l_3a694d36acac44c8a4afb6b29c82d6f2.jpg

de rechter is het dus geworden

vulvasonic
29 juli 2009, 19:37
Gefeliciteerd!!! :cheerup:

Ik ben zelf een groot liefhebber van de SG, maar ik heb nooit kunnen wennen aan SG's die een minder traditionele afwerking hebben. Dat 'silverburst' is dan ook niet aan mij besteed. Ik hou het op 'bruin', cherry, zwart of wit. Maar dat zal jou hoogstwaarschijnlijk en volledig terecht aan je sluitspier oxideren, niet?

Veel plezier ermee en speel je kloten eraf!!! :blast:

euroboy
29 juli 2009, 20:29
dat is ook ubergeil

ik had toen ik men les paul aan het zoeken was.. ook een les paul studio robot in men handen... ook silverburst.. op het uiterlijk was ik verliefd, maar vond 2000 een beetje veel voor een studio, heb toch maar een classic genomen die ook zo duur was maar wel ff 6 tandjes beter klinkt..

maar die kleur is zeker ubergeil

ook bij mij komen de gibson kleuren nooit juist op de foto:P
en let niet op mij.. ik was gewoon aan het kijken van hoe en wat

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/82/l_b3be7ea51d0c4d4983e77130b2208f19.jpg

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/105/l_7cd2bc74d0fd45768408fcc5398878c5.jpg

http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/90/l_3a694d36acac44c8a4afb6b29c82d6f2.jpg

de rechter is het dus geworden

silverbust is uber.... Maar zonder binding eikes!!! (op een les paul dan) En voor Robot gedoe ben ik niet te vinden.... 2000 euro??? Voor een zelfstemende les paul joepie??? Zit daar nu echt iemand op te wachten vraag ik me af...

Fuhgawz
29 juli 2009, 20:38
GodDAMN dude die Silverburst SG is zoiets mijn droomgitaar! Als je die ooit besluit te verkopen dan mag je me PM'en. Echt doen he! ;)

Maar in ieder geval gefeliciteerd met je aankoop. SG's zijn sowieso awesome en Silverburst is gewoon de vetste 'kleur' ooit. Punt! Veel plezier ermee!!

:rockon:

nickofzo
29 juli 2009, 20:44
silverbust is uber.... Maar zonder binding eikes!!! (op een les paul dan) En voor Robot gedoe ben ik niet te vinden.... 2000 euro??? Voor een zelfstemende les paul joepie??? Zit daar nu echt iemand op te wachten vraag ik me af...

inderdaad.. normale studio heb je al voor minder dan 1000 euri
bij een prijs als die had ik em wel overwogen

koen=)
29 juli 2009, 20:48
@ nickofzo zit je daar nou bij schreeven nijmegen:) daar kom ik heel vaak

nickofzo
29 juli 2009, 21:36
jep;)

topwinkel.. iig de beste service die ik ooit in een gitaarwinkel gehad heb:P feedback vriese waren wat minder... en het toppunt van slecht was echt eilandmuziek:O .. maar heb ooit al het verhaal getypt ergens:P

HaroldA
29 juli 2009, 23:24
GodDAMN dude die Silverburst SG is zoiets mijn droomgitaar! Als je die ooit besluit te verkopen dan mag je me PM'en. Echt doen he! ;)

Vandaag ermee gerepeteerd en hij ziet er niet alleen erg gaaf uit, hij klinkt en speelt ook heerlijk! :rockon: Ik had veel eerder een SG moeten kopen, maar dan had ik deze waarschijnlijk niet gehad!

Maar als (heel bijna) iedereen deze SG zo gaaf vind, waarom stond hij dan 2 maanden te koop??? Of kijkt er niemand op 2ehands.be? Maar ja, zelfs Google vond de advertentie als je op 'silverburst' zocht... :???:

euroboy
29 juli 2009, 23:44
Vandaag ermee gerepeteerd en hij ziet er niet alleen erg gaaf uit, hij klinkt en speelt ook heerlijk! :rockon: Ik had veel eerder een SG moeten kopen, maar dan had ik deze waarschijnlijk niet gehad!

Maar als (heel bijna) iedereen deze SG zo gaaf vind, waarom stond hij dan 2 maanden te koop??? Of kijkt er niemand op 2ehands.be? Maar ja, zelfs Google vond de advertentie als je op 'silverburst' zocht... :???:

Zonder zeveren als hij te koop stond als ik mijn gibson had gekocht februari ofzo Dan had ik hem gekocht.... Ik zou er heel erg blij mee geweest zijn. Ik zou geen bak geld meer moeten aan mijn ouders en hopelijk was zijn kop niet afgebroken en dan had ik nu tenminste een gitaar om op te spelen.... Nu zit ik hier gek te worden als ik even niets om handen heb omdat ik gitaar wil spelen maar ik kan niet want ik heb geen klotegitaar! [frustratiemodus uit.[

vulvasonic
30 juli 2009, 01:15
Maar als (heel bijna) iedereen deze SG zo gaaf vind, waarom stond hij dan 2 maanden te koop??? Of kijkt er niemand op 2ehands.be? Maar ja, zelfs Google vond de advertentie als je op 'silverburst' zocht... :???:
Niet iedereen die zo te spreken is over deze gitaar, zal van plan zijn geweest een SG aan te schaffen. En niet iedereen die WEL bezig is met het sparen voor een SG, heeft het geld al bij elkaar om daadwerkelijk al tot aanschaf over te gaan. En tsja, niet iedereen zal de advertentie gezien hebben.

Van enkele winkeliers weet ik dat iedereen altijd staat te gapen en te kwijlen bij al die mooie Gibsons, die er te koop hangen. En toch blijven juist DIE gitaren vaak jaren hangen. Ook mijn Les Paul heb ik gekocht in de wetenschap dat ze al 5 jaar lang in die winkel hing.
Het gaat toch om een hoop geld. En als mensen het eindelijk hebben (dat geld), geven ze het ook niet zomaar uit. Men gaat testen, vergelijken en op zoek naar het beste wat ze op dat moment kunnen krijgen.

Een mooie gitaar verkoop je niet zomaar even! :D

Les Paul R8
30 juli 2009, 08:06
Gefeliciteerd! Mooie gitaar. Veel plezier ermee!

Fuhgawz
30 juli 2009, 10:20
Vandaag ermee gerepeteerd en hij ziet er niet alleen erg gaaf uit, hij klinkt en speelt ook heerlijk! :rockon: Ik had veel eerder een SG moeten kopen, maar dan had ik deze waarschijnlijk niet gehad!

Maar als (heel bijna) iedereen deze SG zo gaaf vind, waarom stond hij dan 2 maanden te koop??? Of kijkt er niemand op 2ehands.be? Maar ja, zelfs Google vond de advertentie als je op 'silverburst' zocht... :???:

Tja je bent niet altijd op zoek naar een gitaar. Ik heb toevallig een paar maanden geleden nog een SG Classic (met P90's) gekocht en dan is de koopzin wel even voorbij. ;) Je kijkt daarbij ook niet elke week of er specifiek een Silverburst SG te koop staat. Zeker niet in Belgie. Je verwacht ook niet dat ze te koop staan omdat er maar zo weinig zijn!

Maar inderdaad bro, SG's zijn awesome!! Fijn dat meer mensen dat beginnen te ontdekken. ;) Heel veel plezier ermee!

:soul:

HaroldA
30 juli 2009, 10:32
Je kijkt daarbij ook niet elke week of er specifiek een Silverburst SG te koop staat. Zeker niet in Belgie. Je verwacht ook niet dat ze te koop staan omdat er maar zo weinig zijn!

Ik vond het alleen maf dat ik in die 2 maanden de enige bieder ben geweest... Ik wou "altijd nog eens een SG" dus had helemaal geen haast bij de koop. Dat ik uiteindelijk met een uniek exemplaar naar huis ben gegaan is meer geluk dan wijsheid!

Fuhgawz
30 juli 2009, 10:35
Inderdaad lucky bastard! En nu gaan spelen jij!! ;)

geert1976
30 juli 2009, 12:59
Ik vond het alleen maf dat ik in die 2 maanden de enige bieder ben geweest... Ik wou "altijd nog eens een SG" dus had helemaal geen haast bij de koop. Dat ik uiteindelijk met een uniek exemplaar naar huis ben gegaan is meer geluk dan wijsheid!

dus jij hebt hem gekocht voor het bod wat "harold" geplaatst had? dat was dus echt een koopje:ok:

HaroldA
30 juli 2009, 13:17
dus jij hebt hem gekocht voor het bod wat "harold" geplaatst had? dat was dus echt een koopje:ok:

Jep! :cheerup:

nickofzo
30 juli 2009, 13:54
hoeveel heb je er voor betaald dan?

HaroldA
30 juli 2009, 14:09
hoeveel heb je er voor betaald dan?


En ik heb er 900 voor betaald. Het leek me een nette prijs, zeker gezien het aantal positieve reacties hierboven!


900 Betaal je bijna voor een gewone SG tweedehands! Mooi man!


En de "actual" gitaar: http://www.2dehands.be/gibson-sg-silverburst-60991703.html :cheerup:


dus jij hebt hem gekocht voor het bod wat "harold" geplaatst had? dat was dus echt een koopje:ok:

:soinnocent:

nickofzo
30 juli 2009, 14:25
oeps sorry;)

ja dat is inderdaad een koopje :O!