PDA

View Full Version : Vervanger CMW studiocage? ENGL SE?



Nielsje
28 juli 2009, 14:09
Beste vrinden,

ik speel nu al een tijdje met de CMW studiocage, maar met z'n 2 knoppen is 'ie toch te eenzijdig. Nu was ik een beetje aan het surfen op dit forum, en las hier en daar over de ENGL SE.

Het schijnt dat deze versterker erg dynamisch en veelzijdig is. Ik zoek een bak die van Jazz naar Metal kan, maar die ook mooi dynamisch kan crunchen. Het geheel moet over een speakercab met G12-M20's. Ik weet dat de SE veel meer vermogen levert dan die speakers aankunnen, maar dat risico wil ik wel lopen.

Wat zijn jullie bevindingen m.b.t. de SE?

HaroldA
28 juli 2009, 14:30
Kun je niet je studiocage laten modden of heb je echt gescheiden kanalen nodig?

Met zo'n studiocage heb je IMHO een erg unieke versterker te pakken. Die vervangen met een fabrieks Engl lijkt me in eerste instantie geen verbetering.

Ik ben ook absoluut geen Engl fan :sssh:

nielsnielsniels
28 juli 2009, 14:35
Is het niet CMW ipv CWM?

soup
28 juli 2009, 14:45
Je hebt je DSL toch?

iWishmaster
28 juli 2009, 14:48
De Engl SE heeft 4 kanalen. Heb je dat wel echt allemaal nodig? Ik zou gek worden van al die knopjes. Studiocage is echt het andere uiterste wat dan betreft

Even mijn mening over veelzijdigheid:
1. Wil je echt top-of-the-bill het beste van het beste, koop meerdere aparte amps en gebruik ABC etc. switchers. Geen compromissen, echter wanneer je alles ook in 1 band gebruikte qua sjouwen niet echt praktisch.

2. Channelswitchers. Hier zijn tientallen gradaties van comprissen die je moet sluiten. Van extreem ingewikkeld als de Mesa Mark 5, tot heel toegankelijk in de vorm van een H&K Switchblade.

Je moet je afvragen wat je nu echt allemaal onder een footswitch nodig hebt / wilt hebben en wat ook met knoppen draaien of zelfs amp switchen kan.

JeroenSchaaf
28 juli 2009, 14:50
Ja wat wil je precies? wil je met pedalen gaan werken of wil je een channel switcher. Wat is je budget? En wil je sjouwen?

Wat mis je precies in de CMW?

Squier4ever
28 juli 2009, 14:53
Hij zit ons te fucken denk ik :D

iWishmaster
28 juli 2009, 14:56
Hij zit ons te fucken denk ik :D

Why didn't I think of that :chicken:.

Nellyrocks
28 juli 2009, 17:12
He Niels

Ik zou voor een randall Warhead gaan.

Mooi complex clean en een hele mooie dynamische drive. Jimi Hendrix speelde er ook op. Mozart ook.

toneblo
28 juli 2009, 17:31
Vraag anders eens aan ome Chris wat ie van die Engl vindt....!!!
Voor het geld van die engl kun je die hamsterkooi wel een beetje pimpen dacht ik zo..extra loopradje erin, dubbele drinkfles en misschien wel een zwembadje!!!:crazyhappy:

@ chris: Niemand maakt zulke mooie hamsterkooien als jij hoor!;)

Chris Winsemius
28 juli 2009, 18:38
@Nielsje:

qua dynamiek, TONE en veelzijdigheid kan ik je de Peavey Bandit aanraden. Boetieker dan boetiek bestaat er niet. Deze versterkers worden HANDMATIG in de winkels gezet en hebben plus-naar-plus en min-naar-min bedrading.

zo'n CWM amp vind ik zelf beduidend minder...






























LOL!!!

rickert
28 juli 2009, 18:50
Ik zoek ook al tijden naar de Engl SE mod voor m'n Studiocage. De gril heb ik al gevonden, nu zoek ik nog een soort frontje met de knoppen.

Pepe
28 juli 2009, 18:58
.. en ik zoek al tijden naar een CMW frontje voor mijn princeton... wat zit de wereld toch ingewikkeld in mekaar http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Les Paul R8
28 juli 2009, 19:10
Ik zoek ook al tijden naar de Engl SE mod voor m'n Studiocage. De gril heb ik al gevonden, nu zoek ik nog een soort frontje met de knoppen.

Ik heb toevallig net vandaag aan Chris gevraagd of hij mijn Studiocage wat meer als een Engl SE kan laten klinken. Voorwaarde is dan wel dat je een Warmoth Les Paul nodig hebt.....

Arjan12
28 juli 2009, 19:29
Ik snap de clou niet helemaal...

nielsnielsniels
28 juli 2009, 19:33
chocopasta is lekker

Misery Signals
28 juli 2009, 19:36
Het kan een mopje zijn, maar als zijn Studiocage maar twee knopjes heeft, kan ik me ook inbeelden dat hij ieen amp met meer knopjes/wattage wil (en die er niet uiziet als een Chinese vogelkooi met alle respect :) De andere amps op die CMW site zijn daarentegen erg mooi ). Die Studiocage zal vast wel goed klinken.
Ik geval van een inside joke trek ik mijn woorden in, maar er zijn beter grapjes :)
Trouwens die DSL dat je verkoopt, doet die de job niet?

MS

Michael AE
28 juli 2009, 19:44
Hahahaha! Meesterlijk topic.

Mitch
28 juli 2009, 19:52
Je amp heeft maar twee knoppen??

http://shirtplanet.nl/images/big/ongeschikt2_1.png

caliban
28 juli 2009, 20:01
Indien Nielsje dit topic serieus bedoelt: ik vind de SE redelijk tegenvallen voor rock. Goeie clean, geweldige scheur, maar tussenin valt tegen.

Negative K3 fan
28 juli 2009, 22:24
eerst luisteren en dan pas opties gaan afwegen nielsje, niet op specs en verhalen afgaan!

Ik moet de eerste Engl die ik echt de moeite waard vind nog tegenkomen, misschien dat het de SE wordt... Maar ik zou er niet mee willen worden gezien.

soup
28 juli 2009, 22:58
eerst luisteren en dan pas opties gaan afwegen nielsje, niet op specs en verhalen afgaan!

Ik moet de eerste Engl die ik echt de moeite waard vind nog tegenkomen, misschien dat het de SE wordt... Maar ik zou er niet mee willen worden gezien.
Op wat speel je zelf nu, je eigen custom head (of doe je dat al lang niet meer :) )?

sjaak1990
28 juli 2009, 23:33
Wel weer wat anders dan zo'n simpele amp (lijkt mij wel erg lekker 2 knoppen). Ik heb nog nooit een ENGL gehoord die ik een echt lekkere crunch vond hebben, heb de SE verder niet gehoord hoor. 2 kanaals amp clean en metal en dan de studiocage ernaast voor de dynamische crunch?

caliban
28 juli 2009, 23:33
Ik moet de eerste Engl die ik echt de moeite waard vind nog tegenkomen, misschien dat het de SE wordt... Maar ik zou er niet mee willen worden gezien.

Zo extreem zien ze er toch niet uit?

soup
28 juli 2009, 23:39
Te veel knoppen/settings.


Iets waar ik niet tegen kan. :(

http://image58.webshots.com/58/7/64/60/2240764600055434249vqtjmI_fs.jpg

sjaak1990
28 juli 2009, 23:44
Veel knoppen hoef je niet altijd bang voor te zijn. Als je bas/mid/treble volume presence en gain per kanaal hebt dan heb je al een berg knoppen maar dan is het nog wel makkelijk.

Misery Signals
28 juli 2009, 23:49
Als het geen grap is: stom dat de helft huilt à la: Ooh hij vindt Chris CMW zijn amps niet goed genoeg, en niet eens antwoordt op zijn vraag.
Twee knopjes zou voor mij ook te weinig zijn ook al hou ik tegenwoordig niet van teveel franjes op een amp. Tussen twee en de knopjes van een JVM (goeie keuze trouwens) of een SE zit nog veel tussen natuurlijk.
Welke bands vindt je goed van sound TS?

MS

Lexvandoef
28 juli 2009, 23:55
Nielsje, we gaan binnenkort nog wel een keertje testen, ik wil namelijk mijn HOOK Captain 34 ook gaan inruilen op een SE (wel eerst ff testen!) en dan komt het natuurlijk wel goed uit voor de bandsound he!

2 SE's, dat moet neerkomen op zo'n 536 verschillende sounds die we tegelijkertijd kunnen maken...

Moet je eens indenken wat we dan kunnen doen he!

caliban
28 juli 2009, 23:56
Veel knoppen hoef je niet altijd bang voor te zijn. Als je bas/mid/treble volume presence en gain per kanaal hebt dan heb je al een berg knoppen maar dan is het nog wel makkelijk.

Groot gelijk, simpel is wel leuk, maar ingewikkeld uitziend betekent daarom niet ingewikkeld mee te werken. Neem nu een mark III ofzo, weinig knoppen, moeilijk mee te werken.

tillens
29 juli 2009, 00:26
Nielsje, we gaan binnenkort nog wel een keertje testen, ik wil namelijk mijn HOOK Captain 34 ook gaan inruilen op een SE (wel eerst ff testen!) en dan komt het natuurlijk wel goed uit voor de bandsound he!

2 SE's, dat moet neerkomen op zo'n 536 verschillende sounds die we tegelijkertijd kunnen maken...

Moet je eens indenken wat we dan kunnen doen he!

altijd goed als je een coverband hebt. verder; schaamteloze spam! ;)

Tristan
29 juli 2009, 01:02
CMW?
Kan je beter een BMW kopen, die heeft tenminste Drive By Wire, en een heleboel knopjes... :D

TimmU
29 juli 2009, 01:05
Precies, wat moet je nou met een studiejokeets.

macwilliams
29 juli 2009, 09:34
Ik heb de ratteval en de SE 1:1 mogen testen, in combinatie mat de bewuste LP. Persoonlijk heb ik liever de SE, veel levendiger, meer sprankelend hoog, stuwend laag en huilende mids. En dat was allemaal op een kanaal, niks geen pedalenbord nodig puur met de volume knop Vd gitaar. De "kooi" bleef daarin een beetje veel achter. Hij klonk niet slecht ofzo maar ik miste strakheid, definitie en echte roar. Maar alleen voor thuis is de kooi en een metalzone wel genoeg hoor, heb je gelijk wat meer knoppen met dubbele functie.

En probeer anders eens Park by Marshall. Past heel goed bij de skwaaier affinutty sound die je zoekt.


Succes.

almarvk
29 juli 2009, 11:12
Volledig offtopic. Ik ga nu gebruik maar van 1 knopje...