PDA

View Full Version : Satchurator + TSL100 = teleurstellend



belfrink
28 juli 2009, 09:22
Afgelopen zaterdag heb ik een Satchurator en Time Machine opgehaald bij de GF in Drachten.

Ik heb em getest op een Vintage Modern wat zeker niet onaardig klonk.

Eenmaal thuis aangekomen de spullen natuurlijk snel aangesloten om te gaan testen maar ik werd onaangenaam verrast door de hoeveelheid bass de Satchurator genereerd op mijn TSL ... niet normaal.

Ik ben nu al 2 dagen aan het klooien maar de enige sound wat ik eruit krijg is dat van een opgefockte kettingzaag ...

Treble en tone ophoog gooien is geen optie omdat de tone dan te iel en schel word, bass omlaag haalt veel karakter weg uit het geluid.

PS: Merkte wel gisteren dat er een breuk in mn gitaarkabel zit, kan dit invloed hebben op de bass/treble response ?

Zijn er hier mensen met DSL/TSL amps met een Satchurator die er wel een goede sound uit krijgen ?

Misery Signals
28 juli 2009, 09:45
Ik zou zeggen: pak altijd je head mee als je kunt als je gaat testen. de ene head reageert totaal anders op pedaaltjes als een andere. Ook fx loops verschillen dag en nacht. Heb je de satch tussen gitaar en amp staan?

MS

belfrink
28 juli 2009, 10:00
Ik zou zeggen: pak altijd je head mee als je kunt als je gaat testen. de ene head reageert totaal anders op pedaaltjes als een andere. Ook fx loops verschillen dag en nacht. Heb je de satch tussen gitaar en amp staan?

MS

Ja, gewoon voor de pre-amp.

Misery Signals
28 juli 2009, 10:05
Wat is die PAD switch op da ding?

MS

belfrink
28 juli 2009, 10:09
Wat is die PAD switch op da ding?

MS

Is een switch voor als je nog pedalen voor de Satchurator hebt staan, zoals een crybaby bv. Het signaal word dan beter opgepakt oid.

Misery Signals
28 juli 2009, 10:33
Laat anders eerst je cable maken of koop een nieuwe, en post dan je bevindingen.
Problemen waarbij meer parameters een rol spelen zijn moeilijker te achterhalen.

MS

belfrink
28 juli 2009, 10:41
Laat anders eerst je cable maken of koop een nieuwe, en post dan je bevindingen.
Problemen waarbij meer parameters een rol spelen zijn moeilijker te achterhalen.

MS

Ja idd, zal vanmiddag eens een andere kabel proberen :)

caliban
28 juli 2009, 10:48
PS: Merkte wel gisteren dat er een breuk in mn gitaarkabel zit, kan dit invloed hebben op de bass/treble response ?

Zijn er hier mensen met DSL/TSL amps met een Satchurator die er wel een goede sound uit krijgen ?

Wat bedoel je eigenlijk met een breuk in je kabel. Als hij over is, zou er gewoon niks meer door mogen komen, maar ik denk niet dat dit veel te maken gaat hebben met je geluid dat tegenvalt.

belfrink
28 juli 2009, 10:51
Wat bedoel je eigenlijk met een breuk in je kabel. Als hij over is, zou er gewoon niks meer door mogen komen, maar ik denk niet dat dit veel te maken gaat hebben met je geluid dat tegenvalt.

Als ik aan de kabel zit dan kraakt en/of valt het geluid gedeeltelijk weg.

Chiel
28 juli 2009, 10:57
Met een slechte soldering kun je bakken aan dynamiek gaan missen. Volgens mij is dat exact wat er ook aan de hand is. Zo heb ik ooit mijn rack opnieuw bekabeld en ineens had ik een paar dB's extra.

belfrink
28 juli 2009, 19:35
Net nog even getest en een andere kabel maakt geen verschil.

Nog een beetje lopen prutsen maar ik merk dat het lastig is een goede mix te vinden tussen bass en treble. Als ik teveel treble indraai worden de hoge tonen vrij schel maarheb ik wel weer een lekker punchy bottom end. Vica versa lekkere leadtones maar bottom end te blurry.

Bah ... dilemma`s :|

Misery Signals
28 juli 2009, 19:37
Terug naar de winkel ermee en inruilen of je geld terug. En oh ja, neem je eigen head mee.

MS

Negative K3 fan
28 juli 2009, 22:22
Ik heb de satchurator ook eens getest en ik vond hem niks aan.

Het kan gewoon zo zijn dat ie niet lekker werkt met je versterker of met de settings van die versterker, dan is het een miskoop geweest. Niks aan te doen.

Probeer wel eerst even goed te kloten met de instellingen van je TSL.

robert-gitarist
28 juli 2009, 22:24
Ik neem aan dat je de Satchurator op het cleane kanaal gebruikt van je TSL?
Ik heb zelf positive ervaringen met pedalen op een TSL én DSL. Zelf heb ik een DSL en deze pakt vrijwel alle pedalen prima op, geen problemen mee :) Maar goed, wie weet is de Satchurator een ander verhaal ;)

HvV
28 juli 2009, 23:28
Als je er maar 1 hebt is het lastig, maar heb dit met al je gitaren? Ik heb mijn Satchurator nu op een H&K Switchblade 50 draaien maar dat klinkt gewoon goed. Ik heb ook wel een toename van bass (evt. treble ook) bemerkt maar een beetje bass wegdraaien op de amp lost dat wel op. Ik heb 'm nu eigenlijk altijd aan staan, wil ik clean dan draai ik de gain gewoon terug. Niet teveel volume op de satch, zo rond 1 uur. Tone zo rond 10. Batterij of voeding ook ok? (batterijtje wat er bij zat was binnen 2 dagen leeg, draait nu op een voeding).

TimmU
29 juli 2009, 01:29
Ik had de gain op 2 uur, tone in het midden, en volume iets hoger. Pad switch uit. Dat werkte voor mij altijd.Merkte wel dat dat niet op elke amp zo is. Mijn Blackheart moet hem niet bijvoorbeeld. Ach, die Satchurator is toch al de deur uit.:)

Joey Handsome
29 juli 2009, 08:46
Haal hem uit je sig dan.

Nielsje
29 juli 2009, 10:40
Hehehe, hij past wel op, want dan mag z'n hele sig nog maar 4 regels zijn :D

belfrink
29 juli 2009, 11:47
Ik neem aan dat je de Satchurator op het cleane kanaal gebruikt van je TSL?
Ik heb zelf positive ervaringen met pedalen op een TSL én DSL. Zelf heb ik een DSL en deze pakt vrijwel alle pedalen prima op, geen problemen mee :) Maar goed, wie weet is de Satchurator een ander verhaal ;)

Yep, gewoon op het clean kanaal.

Pedalen (buiten een DS1 om) eigenlijk nooit problemen mee gehad. Heb nu wel de VPR en Deep switch uit staan, wat al een behoorlijk stuk scheelt in de bass weergave. Nadeel is wel weer dat het volume iets verder open moet omdat anders het geluid er niet echt uit komt.

Settings die ik nu gebruik;

Gain 4
Bass 6
Mids 9
Treble 3
Presence 3
Deep off
VPR off

Ga vanavond nog maar eens een beetje verder tweaken :)