PDA

View Full Version : opnemen met macbook lukt me niet



dodoweirdo
27 juli 2009, 20:58
Ik heb mijn microfoon en preamp aangesloten op de edirol UA25, ik kan deze perfect horen op de microfoonuitgang van de edirol maar het lukt me maar niet om het op te nemen in logic 8 express. Weet iemand wat ik vergeet aan te vinken in logic of wat ik verkeerd doe? Ik heb geprobeerd in 48khz. Want in 96khz kan je blijkbaar niet opnemen en afspelen tegelijkertijd, weet iemand een alternatief waarbij ik wel in 96khz kan opnemen en afspelen. Want de audio convertie gebeurt al in mijn ssl alpha ch, dus ik zou gewoon een interface met digitale ingang, usb en koptelefoon output nodig hebben. Of zie ik dan iets over het hoofd?

STW
27 juli 2009, 21:47
ik denk dat de samplerate niet het probleem is. eerder een instelling in logic.

-is je edirol goed geinstalleerd (en heb je de handleiding gelezen)?
-is de edirol geselecteerd als audio-interface in logic (en heb je de handleiding gelezen)?
-heb je de goede ingang geselecteerd in logic?


ik weet natuurlijk niet hoe ervaren je bent. en ik ben ook helemaal niet bekend met logic en die edirol. maar misschien helpt dit je op weg.

pippydude
29 juli 2009, 17:56
zo heb ik ook eens bijna mijn macbook uit het raam gegooid van frustratie. Even later bedacht ik me pas dat de interface wek aangevinkt moest zijn in logic en dat er communicatie was tussen de twee....

Megadeth22
29 juli 2009, 22:17
Probeer 't anders in Garageband (iets simpeler dan Logic), als hij 't daar doet weet je dat je in Logic even moet rommelen met settings. :strat: