PDA

View Full Version : Gitaarliefhebber zoekt all-round lampenversterker



StratocasterBob
27 juli 2009, 19:45
Dag iedereen hier bij gitaarnet,

Ik speel sinds een jaar of 6 elektrische gitaar en sinds kort in een band.
Omdat ik alle genres en subgenres van de rockmuziek kan appreciëren wou ik me niet specifiëren in bijvoorbeeld een metal gitaar of een jazz gitaar. Daarom nam ik wat ik in mijn ogen als dé all round-gitaar zag, namelijk de fender stratocaster (eerst een squier, een jaar geleden een fender aangeschaft). Als versterker koos ik destijds een combo niet al te klein/groot: de peavey envoy 110. Een slimme keuze volgens mij omdat ik nog maar net begon met spelen en het hoefde niet te luid.

Nu speel ik zoals ik al zei in een band, waarvan de rest van de bandleden lampenversterkers hebben, en de drummer een luide drumset. Met andere woorden, ik wordt overstemd met mn kleine peavey. Ook moet ik nu van de ex gitarist van de band zn versterker nog lenen voor optredens. Een beetje een ongemakkelijke situatie dus.

Ik ken van de technische kant echt niets van versterkers noch van gitaren. Daarom vraag ik hulp aan jullie, echte kenners ;)

Ik zoek een all-round lampenversterker die zowat elk genre aankan. Dit onder mijn maximum budget van 1000 € (tweedehands mag ook). Enige suggesties? Laat me iets weten, ook als je meer info nodig hebt.

Alvast bedankt
Bob

nielsnielsniels
27 juli 2009, 20:04
Edit : Welkom :D

Hm, ik denk dat als je een allround versterker zoekt, eentje moet zoeken met goede cleans. Als je metal of rock etc. erop wilt spelen, kan je altijd nog een pedaaltje ervoor doen.

Ik zou een Blues Deluxe aanraden, die is redelijk uitgebreid. Heeft 2 channels, goede drive, reverb, effects loop. 40 Watt, luid genoeg en 1x12 speaker dus niet al te zwaar!
PS : 40 watt buizen is VEEL VEEL luider dan 40 watt transistor ;)

Bij Feedback in de aanbieding voor 750
http://www.feedback.nl/?b=2232206000&a=47