PDA

View Full Version : audio interface



kingyellow
27 juli 2009, 17:47
Ik snap er echt geen drol meer van.
ben in het bezit van onderstaand product, Nu is mijn vraag:
vervangt dit apparaat nu tevens mijn geluidskaart ??

http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackUSB.html

bert k
27 juli 2009, 18:20
Kort antwoord: Ja. Is gewoon een geluidskaart.

kingyellow
27 juli 2009, 18:43
Dank voor je reactie!!:grouphug:

roger
30 juli 2009, 00:06
Ik heb 'm ook, werkt perfect!

Gr Roger

tom123
30 juli 2009, 09:00
is een audio interface alleen voor geluids vertraging weg te halen of
krijg je er ook beter geluid door?

MjS
30 juli 2009, 09:23
is een audio interface alleen voor geluids vertraging weg te halen of
krijg je er ook beter geluid door?

Er blijft altijd een kleine vertraging. Dan spreek je over minder dan 10ms bij de meeste modellen. Dit is nauwelijks hoorbaar, maar meestal lossen de audio-interfaces het zo op (voorbeeld met een microfoon):

de microfoon wordt versterkt en er wordt een digitaal signaal van gemaakt. Dit signaal wordt doorgegeven aan de computer. De computer geeft een digitaal signaal naar de interface door (bijvoorbeeld een backingtrack) en de interface maakt hier een analoog signaal van en mengt het microfoon-signaal met het computersignaal. Interfaces die direct monitoring (of zero-latency monitoring) hebben zorgen dat het microfoonsignaal en het computersignaal evenveel vertraging hebben, zodat het lijkt alsof je geen latency hebt.

Dat er nog wat latency blijft is geen probleem, deze hoor je niet of nauwelijks bij lage settings. Bovendien geeft de interface aan je programma (bijv Cubase) door hoeveel latency er is. Cubase knipt dan automatisch die latency eraf.

Een interface kan ook de geluidskwaliteit bevorderen (bijv. door een betere omzetten van analoog naar digitaal en andersom, door betere pre-amps etc).

bert k
30 juli 2009, 14:25
Meestal is de on-board geluidskaart van je computer of laptop echt slecht. Veel ruis, geen microfooningang. Dan is een interface al snel een heel stuk beter.

Fenderwim
30 juli 2009, 20:05
is een audio interface alleen voor geluids vertraging weg te halen of
krijg je er ook beter geluid door?

Ook om beter/professionele aansluitingen te kunnen maken, want bij een interne geluids kaart is dat veel moeilijker, omdat er geen plaats voor is.

Groeten

Wim