PDA

View Full Version : Monitorswitch (2xTRS->2xTRS/2xMONO)



MjS
27 juli 2009, 15:24
Ik heb nu twee setjes speakers staan (redelijk HiFi setje en KRK RP5's) en daar wil ik graag tussen switchen. Op mijn interface zit al een hele mooie analoge volumeknop, dus dat hoeft niet meer, ik hoef puur te switchen. Ik dacht: eitje, outputs met inputs verbinden en gaan met die banaan. Helaas ligt het iets ingewikkelder, of tenminste, ik snap er niet zo veel van!

Uit mijn interface komt er een stereo gebalanceerd signaal: 2x stereo jack dus, 3 signalen per jack. Deze wil ik doorlussen naar mijn KRK's (precies zelfde aansluitingen, 2x stereo jack dus) of naar mijn HiFi (mono jacks, wordt toch tulp uiteindelijk). Ik begrijp dat ik hiervoor een On/On switch nodig heb? Maar wat voor switch heb ik hier dan precies voor nodig en hoe moet ik deze bedraden? Want er bestaan volgens mij geen switches die 6 signalen doorlussen....

MjS
27 juli 2009, 21:43
Update, vanalles besteld, waaronder een 4PDT switch. Ik begrijp nu ongeveer hoe ik het moet doen: ground allemaal met elkaar verbinden, hot en cold naar switch. Nu moet ik er alleen nog achter komen welke signalen ik op welke pootjes moet solderen, iemand tips?