PDA

View Full Version : tele precision van squier



barno
27 juli 2009, 15:24
hi bassfolks,
heeft iemand van jullie ervaring met een tele precsion van squier. Ik vind de looks geweldig (vintage lover here) maar klinkt het ook wat?

HANNESSTINKT
28 juli 2009, 14:33
hij klonk wel leuk toen ik hem probeerde

yhcmarc
28 juli 2009, 15:05
In de Bassist waren ze er behoorlijk over te spreken.

barno
29 juli 2009, 10:10
bassist van mijn band heeft hem ondertussen gekocht: ik was behoorlijk onder de indruk van het ding. De looks zijn stunning (lake placid blue). snaarspacing iets breder dan standaard, maar hij heeft er geen last van.
Flatwounds opgeflikkerd (uiteraard) en gaan met dat ding. Het enige jammere vind ik dat de hals wel heel bleek is, ik zou 'm graag onder handen nemen met mijn vintage maple colour mixje, maar dan moet ik 'm herfretten.

Ik vind het eigenlijk ongelooflijk dat je voor 250 (tweedehands maar in nieuwstaat) zo'n mooie en goed klinkende bass kan kopen.
Mss ligt het aan mij - ben gitarist - maar ik hoor dus omzeggens geen verschil met een echte precision.

Mr.Fingers
29 juli 2009, 11:19
Barno, de LPB is de "classic vibe '50" Precision-bass (met de singlecoil), ik denk dat de TS de "vintage modified TB" bedoeld, met de Widerange humbucker in de halspositie.

Beiden zijn coole basjes, maar de TB klinkt echt wel moddervet & zwaar pompend, terwijl de '50 iets meer "punch" heeft in het midrangegebied.

barno
29 juli 2009, 12:27
Barno, de LPB is de "classic vibe '50" Precision-bass (met de singlecoil), ik denk dat de TS de "vintage modified TB" bedoeld, met de Widerange humbucker in de halspositie.

Beiden zijn coole basjes, maar de TB klinkt echt wel moddervet & zwaar pompend, terwijl de '50 iets meer "punch" heeft in het midrangegebied.

Beste Fingers, ik ben de TS :)

en ik bedoelde wel degelijk de classic vibe 50, met single coil idd, kende bij het starten van topic de juiste modelnaam nog niet.

de andere TB ken ik niet maar deze classic is echt wel waar voor zn geld, zeker voor blues, roots 'n groove

HANNESSTINKT
4 augustus 2009, 17:51
veel mensen halen die '51 en de Tele bass door elkaar geloof ik