PDA

View Full Version : peavey bandit 112 > line 6 spiderII > vox ad15vt > vox pathfinder 15 ?



nerdyrockstar
27 juli 2009, 12:38
I know er zijn veel van zulke topics, maar ik wilde ff een conclusie trekken. Kort en krachtig.

Dus. Ik heb keuze uit aantal amps ( voor rock, indie, garage, grunge) heb nog even rongesnuffeld op verschillende fora en dit is de conclusie die ik erit trok:


peavey bandit 112 > line 6 spiderII 30 w > vox ad 15 vt > voxpathfinder 15

Klopt dit? Min of meer?

Ik wilde eerst voor Voxjes gaan maar er wordt geroddeld over slechte kwaliteit van crunch/overdrive/distortion. can this be true :???:

P.S. heeft iemand misschien nog ervaring met randall rg 30 uit de seventies? is it any good?

iWishmaster
27 juli 2009, 12:57
Is werkelijk helemaal niks van waar. Het is allemaal puur een kwestie van smaak en that's it. Ga naar de winkel, ga testen, post hier je bevindingen en dan kunnen we misschien advies geven.

hugo123
27 juli 2009, 13:04
Ja ik heb ervaring met de Randall RG50 uit de 80's.
Ze klinken zeer redelijk, goed clean mooie distortion, en ze zijn behoorlijk goedkoop.

ACSlater
27 juli 2009, 16:06
De Line6 is niet veel soeps, de Pathfinder heeft inderdaad een minder bruikbare distortion. De Ad15 ken ik niet. De Peavey is voor een beginner een prima versterker met het bijkomende voordeel dat hij erg luid kan en daarom prima voor je eerste bandje is.

iWishmaster
27 juli 2009, 16:14
De Line6 is niet veel soeps, de Pathfinder heeft inderdaad een minder bruikbare distortion. De Ad15 ken ik niet. De Peavey is voor een beginner een prima versterker met het bijkomende voordeel dat hij erg luid kan en daarom prima voor je eerste bandje is.

Probeer je mening vooral als feiten te presenteren in dit geval. Line 6 is zeker wel veel soeps voor het geld, echter niet in alle gevallen en niet voor alle smaken.

nerdyrockstar
27 juli 2009, 16:57
aha I c :)

Ik zou ze graag allemaal willen testen enzo maar het probleem is dat alle advertenties uit verschillende streken komen en het is nogal alstig met vervoer enzo... en youtube helpt ook niet echt want op veel videos geluid is van beroerde kwaliteit.
vandaar dat ik het jullie vraag, al begrijp ik ook dat veel van je eigen smaak afnahgt. :soul:

Neals
27 juli 2009, 17:26
En de Valvestate vergeten?

Valvestates zijn een slagje duurder dan Bandits, maar je hebt er ook een fatsoenlijke versterker aan waar je nog een tijdlang mee kan doorspelen in je eerste band. Ook zijn ze als serie iets flexibeler omdat ze van 20 tot 150 watt verkrijgbaar zijn.

Neals
27 juli 2009, 17:27
Ik heb zelf een AD30Vt gehad. En in mijn herinnering was dit een zeer strakke amp. Verder geld: Je moet er van houden :)

deefke666
27 juli 2009, 17:30
t gaat er ook een beetje vanaf hangen hoeveel je wilt/kan uitgeven he ;)

nerdyrockstar
27 juli 2009, 19:17
nou ik denk dat ik voor tweedehands ga dus mijn budget ligt rond 100-150 (150 alleen als die eeeeeeeecht moeiete waard is :P )

deefke666
27 juli 2009, 19:34
is het vooral voor thuis of ga je ermee in een bandje spelen ook....?

nerdyrockstar
27 juli 2009, 20:09
neeh alleen voor thuis voor in mijn kamer eignelijk... daarom wilde ik eerst een vox. maar op zich peavey bandit ondanks zijn grootte vind ik ook een interessante optie...

deefke666
27 juli 2009, 20:40
ik persoonlijk zou ook voor de bandit kiezen....
kan je nog alle kanten mee uit als je later in een bandje wil spelen....

Neals
27 juli 2009, 22:22
Ik zou doorsparen en voor een Valvestate 8080 of iets dergelijks gaan. Vooral op het moment dat je verder komt met spelen zal zo'n investering zich terugverdienen.

Voor het budget wat jij noemt is de Peavey Bandit ook de betere oplossing.

mario88
28 juli 2009, 18:12
Peavey bandit is idd ook een goede optie. Als het volume op 1 of 2 staat is die ideaal voor op je kamer. En mocht je ooit in een band komen heb je er ook nog wat aan. Je komt makkelijk mee in de band, en ook met een drummer die nog al hard slaat(ervaring ;))