PDA

View Full Version : Egypte



Claudjahbab
27 juli 2009, 10:28
Het lijkt me nu al geen goed idee meer, maar goed :makeup:
Ik ga dus naar Egypte toe met vakantie, en het is gewoon haast té moeilijk om TWEE weken lang NIET te kunnen spelen, ik ben er gewoon verslaafd aan namelijk XD (Als ik een dag niet heb gespeeld heb ik niet geleefd). Ik speel namelijk meestal 1 a 2 uur per dag. Maar goed, vanwege de hitte lijkt het me niet erg 'gezond' voor de gitaar en de lijm, ik heb trouwens een spaans model uit Santander. Iemand een suggestie?

xxx(een 4de x voor degene die me het antwoord geeft!)

Claudjahbab

zoon van Piet
27 juli 2009, 10:33
gewoon doen! het vervoer erheen is linker dan het verblijf..
mocht er iets gebeuren, is dat natuurlijk jammer.. maar niet zo erg als twee weken niet spelen!

hier met dat kusje! :mmmm:

Claudjahbab
27 juli 2009, 10:35
Hahaha, je hebt gelijk :)
x!

zoon van Piet
27 juli 2009, 10:39
lekker! :p

xaviervr
27 juli 2009, 11:04
en er is toch nog altijd airco :blast:

Claudjahbab
27 juli 2009, 11:09
Hahahah je weet toch?

peter_heijnen
27 juli 2009, 11:12
Lieve piepels, hate to spoil the fun, maar voor gezelligheid hebben we off topic, OK?

hoofd
27 juli 2009, 11:20
Het lijkt me nu al geen goed idee meer, maar goed :makeup:
Ik ga dus naar Egypte toe met vakantie, en het is gewoon haast té moeilijk om TWEE weken lang NIET te kunnen spelen, ik ben er gewoon verslaafd aan namelijk XD (Als ik een dag niet heb gespeeld heb ik niet geleefd). Ik speel namelijk meestal 1 a 2 uur per dag. Maar goed, vanwege de hitte lijkt het me niet erg 'gezond' voor de gitaar en de lijm, ik heb trouwens een spaans model uit Santander. Iemand een suggestie?

xxx(een 4de x voor degene die me het antwoord geeft!)

Claudjahbab
Tsja, ik weet niet waar je heen gaat in Egypte, maar als je naar Caïro vliegt, zou je daar naar Mohammed Ali straat kunnen gaan, daar zitten allemaal muziekwinkeltjes en kan je voor een prikkie een gitaar kopen om twee weken op te pingelen. Beetje afdingen enzo, kijken en vergelijken in verschillende winkeltjes, hoeft echt niet duur te zijn en als je de gitaar ook weer heelhuids mee terug kan nemen, dan heb je een leuk souvenir. :satisfie:

FruscianteFan
27 juli 2009, 12:05
Tsja, ik weet niet waar je heen gaat in Egypte, maar als je naar Caïro vliegt, zou je daar naar Mohammed Ali straat kunnen gaan, daar zitten allemaal muziekwinkeltjes en kan je voor een prikkie een gitaar kopen om twee weken op te pingelen. Beetje afdingen enzo, kijken en vergelijken in verschillende winkeltjes, hoeft echt niet duur te zijn en als je de gitaar ook weer heelhuids mee terug kan nemen, dan heb je een leuk souvenir. :satisfie:
En daarmee is zo ongeveer het bewijs geleverd dat gitaren het Egyptische klimaat kunnen overleven - tenzij ze speciale hittebestendige gitaren zouden hebben ;)

Ik denk dat ik liever niet op vakantie zou gaan dan dat ik op vakantie geen gitaar heb. Ik ben er ook zo een die elke dag moet spelen.

aaronstonebeat
27 juli 2009, 12:37
De gitaar is ooit vanuit de Arabische wereld via Spanje in Europa terecht gekomen.
Temperatuur maakt weinig uit, lijkt me. Snelle veranderingen in luchtvochtigheid kunnen riskant zijn.

hoofd
27 juli 2009, 14:59
Temperatuur maakt weinig uit, lijkt me. Snelle veranderingen in luchtvochtigheid kunnen riskant zijn.

Het is dan ook de plotselinge overgang van bijvoorbeeld het Nederlandse klamme, vochtige klimaat, naar het koele droge klimaat van de cabine, naar het zeer droge en zeer warme Egyptische klimaat dat de gitaar de das om kan doen. Maar als je ter plekke voor niet al teveel geld een leuk gitaartje kan scoren om op te pingelen, mooi toch. :ok:

Hoeft trouwens ook niet persé een gitaar te zijn, koop voor de grap 's een lokaal snaarinstrument, je bent toch op vakantie. :crazyhappy:

jplm
27 juli 2009, 19:30
Hallo.

Ik heb destijds (toen ik ook nog van mezelf dacht dat ik elke dag moest spelen op vakantie) in Cairo een echte Chinese Bay Ling gekocht, dat ging wel voor twee weken. De akkoorden op de eerste paar frets waren wel om aan te horen, verderop op de hals moest je niet komen. Hij heeft ook de (zwaar airconditioned) treinreis van 9 uren van Cairo naar Luxor overleefd, en aan het eind van de reis heb ik 'm aan een Egyptisch ventje van het hotel verkocht. Ik zag het nut van zo'n souvenir niet in :).
Ik heb hem trouwens uit een of ander zaakje in Heliopolis gekocht, dat had een Egyptische vriend op internet nagevraagd bij de Caireense gitaristen. Momenteel heb ik trouwens een paar vrienden in Cairo die een heuse band hebben (Offbeat), als je de weg eenmaal weet kun je ook in Egypte goede electrische gitaren op de kop tikken, ze hebben een oefenruimte, en opnamestudio, enz. Dus het is er allemaal wel.

Groet, Jan.

Git Aar
27 juli 2009, 20:08
Koop gewoon een ukelile voor een tientje om af te kicken. Past in elke koffer, heb je toch wat in je handen :noob:

Sinner1980
27 juli 2009, 20:10
Volgens mij kun je daar sowieso wel dikke gitaren kopen...getuige de Egyptische metal band Toetanchamon amarth...zwaar populair daar;)

Claudjahbab
28 juli 2009, 18:56
Dit is mijn plan:
Ik neem mijn gitaar mee, koop een goedkope daar als souvenir, en als ik terug van vakantie kom, dan koop ik een nieuwe western gitaar :D
Dan heb ik alles gecombineerd XD