PDA

View Full Version : LC met SS pre amp



Agent_Smith
26 juli 2009, 21:02
Ik heb hier staan een LC 100w bak (staat geen Mk IV ofzo op). Hij heeft gewoon 4x EL34 in de eindtrap + bijbehorende ECC83 fasedraaier. Echter bezit deze een transistor pre-amp.
Weet iemand meer van deze versterkers, want ik kende eigenlijk enkel de 'normale' plexi-klonen.
Maar vooral: heeft iemand een schema van dit bakkie? :)

muziekschuur
26 juli 2009, 22:30
Foto's foto's.

caliban
26 juli 2009, 23:28
Lijkt me leuk om een lampen preamp in te bouwen.

Agent_Smith
26 juli 2009, 23:46
Foto's foto's.

Okee, dat kan :) Maar wordt wel morgenavond ofzeau...

Agent_Smith
26 juli 2009, 23:47
Lijkt me leuk om een lampen preamp in te bouwen.

Ja met dat liep ik ook al :)

rhcp_schipper
27 juli 2009, 12:22
Is het een combo of een losse top? Staat er verder geen type aanduiding op?

Waar is de versterker gemaakt? Kun je dat achterhalen van het type plaatje?

Ben nu wel benieuwd welke versterker het nu om gaat.

Agent_Smith
28 juli 2009, 09:42
Is het een combo of een losse top? Staat er verder geen type aanduiding op?

Waar is de versterker gemaakt? Kun je dat achterhalen van het type plaatje?

Ben nu wel benieuwd welke versterker het nu om gaat.

Het is een top. Ziet er aan de buitenkant gewoon zo uit als alle andere jaren '70 LC's. Maar er is helemaal geen typeplaatjes ofzo (meer), dus geen idee welk type het is.
Anders dan de bekende LC's heeft deze een stalen chassis (ipv aluminium met houtblokken) en diepgemonteerde mega zware trafo's.

Zoals beloofd, de foto's:

http://img11.imageshack.us/img11/8833/jul09001.jpg

http://img11.imageshack.us/img11/3343/jul09003.jpg

http://img11.imageshack.us/img11/1372/jul09004.jpg

Any ideas?

guitarnijboer
28 juli 2009, 10:00
Dit is geen London City of aanverwant, maar een Marquis versterker (duits) komt uit de buurt van Hamburg dacht ik. Zelfde pricipe als LC volgens mij. Er zijn plexi klonen en PA versterkers (volledig buizen) van en dus ook eentje met transistor preamp. Dit chassis zit dus in een verkeerde kast...

caliban
28 juli 2009, 10:41
Vreemd geval wel :). Hoe klinkt hij trouwens?

Agent_Smith
28 juli 2009, 12:05
Dit is geen London City of aanverwant, maar een Marquis versterker (duits) komt uit de buurt van Hamburg dacht ik. Zelfde pricipe als LC volgens mij. Er zijn plexi klonen en PA versterkers (volledig buizen) van en dus ook eentje met transistor preamp. Dit chassis zit dus in een verkeerde kast...

Okee, dank je! Weet iemand of er schema's hiervan ergens te vinden zijn? Google laat me een beetje in de steek hier...

Agent_Smith
28 juli 2009, 12:07
Vreemd geval wel :). Hoe klinkt hij trouwens?

Geen idee, kheb m nog niet aangezet. Wou eigenlijk eerst wat zaken nakijken.
Heb sowieso nog geen idee wat (en of) ik er (iets) mee ga doen.

Negative K3 fan
28 juli 2009, 22:37
Ziet er prima uit als donor ampje. Als je er een 50 watter van maakt met 2 eindventielen heeft de voedingstrafo genoeg pit over voor een shitload aan voorversterkerbuizen :blast:

muziekschuur
28 juli 2009, 22:42
Nette ingewanden. Ik zou zo denken dat ie als een klokje moet klinken....

caliban
28 juli 2009, 23:00
Heb sowieso nog geen idee wat (en of) ik er (iets) mee ga doen.

Indien niet, zou ik hem wel willen overkopen (zolang het niet te veel kost en onder voorbehoud dankzij mijn erbarmelijke financiële situatie).

Agent_Smith
30 juli 2009, 13:02
Indien niet, zou ik hem wel willen overkopen (zolang het niet te veel kost en onder voorbehoud dankzij mijn erbarmelijke financiële situatie).

Uiteraard ben je de eerste die het hoort :)
Maar ik zal m eerst een testen. Hij zou gewoon nog moeten werken...

caliban
30 juli 2009, 17:51
Uiteraard ben je de eerste die het hoort :)
Maar ik zal m eerst een testen. Hij zou gewoon nog moeten werken...

Thanks :-).

Agent_Smith
30 juli 2009, 21:26
Nou, ik heb m gewoon eens aangezet (heb dat ding al redelijk lang staan met de bedoeling m idd om te bouwen tot iets....uh...leuks :) ). Eerst ff zonder buizen en wat gemeten. Toen gewoon met buizen.
Nou, ding klinkt idd als een klok. Vooral ook qua volume :D Alleen als er geen gitaar is ingeplugd een klein beetje buzz, maar zal niet veel bijzonders zijn. Verder toppie!

newbreed
7 augustus 2009, 23:09
Nou, ik heb m gewoon eens aangezet (heb dat ding al redelijk lang staan met de bedoeling m idd om te bouwen tot iets....uh...leuks :) ). Eerst ff zonder buizen en wat gemeten. Toen gewoon met buizen.
Nou, ding klinkt idd als een klok. Vooral ook qua volume :D Alleen als er geen gitaar is ingeplugd een klein beetje buzz, maar zal niet veel bijzonders zijn. Verder toppie!

Is dit niet een nederlands fabrikaat van
"de koekoek" ?
Ik heb er nl zelf een gehad, 150 watt
type ceasar