PDA

View Full Version : Resonerende brugveren Stratocaster.



Maarten16
26 juli 2009, 20:01
Ik heb 2 maanden geleden een standard Stratocaster van iemand overgekocht, nu had hij de brug plat met de body waarna ik dat daarna verander heb zodat ik hem nu beide kanten op kan gebruiken.

Als ik nu met distortion bijvoorbeeld powercords speel hoor je een beetje dubbelend geluid wat volgens jullie zou komen door de brugveren die resoneren. Er zitten 3 veren aan de brug, zou het resoneren minder worden als ik er 5 aan zou hangen of maakt dat niks uit? Of zijn er nog andere tips?

Luke-wannabe
26 juli 2009, 20:09
Wat ik deed bij mijn strat is er wat keukenrol tussen proppen. Probleem opgelost!

aaronstonebeat
26 juli 2009, 20:12
Volgens ons ? :dontgeti:

Ik heb het wel eens gelezen hier, zelfs dat het kenmerkend voor de klank van een strat is. Op mijn eigen merk ik het eerlijk gezegd niet echt, maar die staat ook zo dat ie alleen maar omlaag kan.

Misschien iets (een plakje van een schuursponsje ofzo) tussen de veren en de body doen?

Luigi
26 juli 2009, 20:50
Een stukje schuimrubber onder de veren doet wonderen!

Plant
26 juli 2009, 23:55
@Maarten16

Als je er meer veren op gaat zetten bij dezelfde snaardikte (snaarspanning), zul je de schroeven daar waar de veren aan de body zitten een stuk losser moeten draaien om het geheel weer zwevend te krijgen zoals nu. Ik vraag me af je ze er niet te ver uit draait met 5 i.p.v. 3 veren. Zal ook een beetje van de veren afhangen.

Bedenk ook dat je tremolo stugger aan zal voelen tijdens gebruik.

Ikzelf had het verschijnsel ook met de tremolo buiten werking plat op de body (echt vastgezet, ik gebruik het niet). Die veren - in mijn geval 4 - trilden dan ook mee en toen heb ik tussen de veren 2 aan 2 een strookje schuim gestoken :ok:

Of het bij de Strat sound hoort :dontgeti: Er zijn gitaristen die het dekseltje aan de achterkant weglaten om zo met de hand aan de veren juist allerlei geluidseffekten te creëren.

snaarplukker
27 juli 2009, 00:50
Of het bij de Strat sound hoort :dontgeti: Er zijn gitaristen die het dekseltje aan de achterkant weglaten om zo met de hand aan de veren juist allerlei geluidseffekten te creëren.
Die kregen hun gitaar terug van reparatie zonder tremmelo cover plate net als een van de forumleden hier.;)
Er zijn er die een strookje schuimrubber in de veren stoppen of sileconenkit inspuiten om de trillingen te dempen.

munkie
27 juli 2009, 17:38
Er zijn gitaristen die het dekseltje aan de achterkant weglaten om zo met de hand aan de veren juist allerlei geluidseffekten te creëren.

Blast from the past: Jean Marie Aerts van TC Matic: Putain Putain :rockon:

Plant
27 juli 2009, 20:07
Off-topic natuurlijk maar jáááh :crazyhappy: TC Matic :rockon::rockon::rockon:

RS-Rik
27 juli 2009, 22:04
ik heb een ouwe met 5 veren, daar was het heel heftig. Toen heb ik de veren van binnen dicht gekit.