PDA

View Full Version : `Nieuwe` Haar Strat !



Analie-G
26 juli 2009, 11:42
Hey Boys,
Ik heb net een weekje mijn Haar strat binnen....Klinkt / speelt NU super ...................!:rockon:

MAAR toen ik em kreeg:
- kleur wit was niet wat ik besteld had
- hals was hol
- halspin zat niet vast
- intonatie was niet goed
- Brug zat niet goed vast met de 6 schroeven
- kabels die naar de output gingen waren `normale kabels ipv `vintage` kabels.....> ze waren erg gevoelig qua brom etc...
- G snaar had een boventoon na het snelle afdempen > verholpen door er een snaar glijder bij te laten zetten

Al met al heeft een vriend van mij al deze dingen super netjes verholpen want Haar was op vakantie
Hij klinkt ontzettend goed met de Suhr V60`s........

Hierbij een pic....
Gr,
Anand

http://img17.imageshack.us/img17/1502/haaru.th.jpg (http://img17.imageshack.us/my.php?image=haaru.jpg)

Hierbij een MP3 ervan ...
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=796465

humbucker
26 juli 2009, 11:44
hij ziet er wel verschrikkelijk lekker uit, maar het spreekt niet echt voor Haar als ie z'n gitaren met zoveel "makementen" de deur uit laat gaan!



Gefeliciteerd!

budje
26 juli 2009, 11:47
zal wel een onderdeel van het relicen zijn :cheerup:

Rinze
26 juli 2009, 11:50
Wel errug slordig, vind ik. Mooie gitaar evengoed :crazyhappy:

Hoe klinkt ie met de Axe-FX? Is toch heel anders met enkelspoelers lijkt mij?

arjanb01
26 juli 2009, 12:42
Hey Boys,
Ik heb net een weekje mijn Haar strat binnen....Klinkt / speelt NU super ...................!:rockon:

MAAR toen ik em kreeg:
- kleur wit was niet wat ik besteld had
- hals was hol
- halspin zat niet vast
- intonatie was niet goed
- Brug zat niet goed vast met de 6 schroeven
- kabels die naar de output gingen waren `normale kabels ipv `vintage` kabels.....> ze waren erg gevoelig qua brom etc...
- G snaar had een boventoon na het snelle afdempen > verholpen door er een snaar glijder bij te laten zetten

Al met al heeft een vriend van mij al deze dingen super netjes verholpen want Haar was op vakantie
Hij klinkt ontzettend goed met de Suhr V60`s........

Hierbij een pic....
Gr,
Anand

http://img17.imageshack.us/img17/1502/haaru.th.jpg (http://img17.imageshack.us/my.php?image=haaru.jpg)

Gefeliciteerd. Ik heb dezelfde gitaar trouwens ! Check:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/26/1248602086-440.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1784466.html)

Hendriks
26 juli 2009, 13:19
Gefeliciteerd , wel vind ik dat je van een "custom build" mag verwachten dat hij netjes afgestelt en zonder gebreken word afgeleverd.
Ik zou hem daar zeker nog eens over aanspreken.

a.c.
26 juli 2009, 13:22
heeee, waar heb ik dit euvel eerder gehoord? volgens mij al heel vaak.

Rick L
26 juli 2009, 13:24
Ik dacht dat van der Haar altijd goed werk afleverde. Blijkbaar niet.
Kon je die kosten die degene maakte voor het goedzetten van je gitaar verhalen op van der Haar?

arjanb01
26 juli 2009, 13:26
Denk het niet. Ik zou hem erop aanspreken maar die paar tientjes niet gaan verhalen op Erik, beetje kinderachtig.
Het blijft handbouw, dus het wil wel eens voorkomen inderdaad. De gitaar is tenslotte niet met Cad Cam machines samengesteld. Die van mij is 100% perfect afgeleverd destijds (2007).

Ash ketchum
26 juli 2009, 13:54
Gefeliciteerd man, mooie axe! Ik wou ook een witte Haar destijds, maar ik had mazzel met een 2dehands Haar. Ik heb dus geen ervaring met een nieuwe maar een gebruikte heeft bijna alle verwachtingen overtroffen. Het is nu mijn grab and go gitaar geworden.

Analie-G
26 juli 2009, 14:05
Bedankt boys,
Nou, ik ga geen kosten of zo verhalen ..Frits kameraad van mij heeft alles gratis gedaan......weL gaat the American Guitarstore er een klacht over indienen voor alle rare foutjes en kleurverschil...

MAAR goed, Ik ben er SUPER tevreden over !

Ook met de AXE FX ,helemaal te gek ..hoef niks aan te passen in mijn afstellingen ...als ik de Nik Huber Orca gebruik , hoor je echt de volle hmbuckers etc en de Haar hoor je echt als Strat....

Wel had ik destijds gevraagd om een extra zware body en hals en inderdaad : hij is net zo zwaar als mijn Orca : 3,5 kg

Al met al , dik tevreden over de gitaar , minder over de afhandeling etc....

Analie-G
26 juli 2009, 14:11
welke pickups heb je erin Arjan ?

Orpheo
26 juli 2009, 14:12
3,5, extra zwaar?! das juist extra LICHT. imho begint zwaar pas bij 5 kilo.

en een hals moet hol staan, want als ie bol staat, gaat het aanlopen bij de frets op het midden van de hals (rond de 12e fret dus).

intonatie is snel gebeurd.

halspen niet goed vast; ik kan me daar niks bij voorstellen. als ie ratelt, dan ratelt ie, en dan moet de toets eraf om het te repareren. als het moertje los zit, en de hals is hol, dat klopt wel natuurlijk.

een kabeltje kan niet gevoelig zijn voor brom; dat ligt aan de elementen. een slechte soldeerjoint kan wel noisy zijn natuurlijk.

Dat de g snaar een boventoon bleef hebben, en dat de kleur niet correct was, as spec'd, dat is gewoon een blooper van de bovenste beste plank. de rest hoort eigenlijk ook niet, maar is zo gepiept.

Ik hoop dat je er wel heel veel plezier aan gaat beleven, want tis wel een beauty!

stinkhippie
26 juli 2009, 14:20
mijn haar is een lake placid blue tele, ik doe hem nooit meer weg.
nooit last gehad met mr. haar, perfect aangeleverde gitaar, zónder halspen, dus nog meer toon!

Luke-wannabe
26 juli 2009, 14:24
Zonder halspen? Is dat niet heel link? Als -ie bol of hol gaat staan krijg je dat niet meer ongedaan..

Analie-G
26 juli 2009, 14:27
3,5, extra zwaar?! das juist extra LICHT. imho begint zwaar pas bij 5 kilo.

en een hals moet hol staan, want als ie bol staat, gaat het aanlopen bij de frets op het midden van de hals (rond de 12e fret dus).

intonatie is snel gebeurd.

halspen niet goed vast; ik kan me daar niks bij voorstellen. als ie ratelt, dan ratelt ie, en dan moet de toets eraf om het te repareren. als het moertje los zit, en de hals is hol, dat klopt wel natuurlijk.

een kabeltje kan niet gevoelig zijn voor brom; dat ligt aan de elementen. een slechte soldeerjoint kan wel noisy zijn natuurlijk.

Dat de g snaar een boventoon bleef hebben, en dat de kleur niet correct was, as spec'd, dat is gewoon een blooper van de bovenste beste plank. de rest hoort eigenlijk ook niet, maar is zo gepiept.

Ik hoop dat je er wel heel veel plezier aan gaat beleven, want tis wel een beauty!

mijn Orca is 3,5 kg en vind ik zwaar genoeg hihih

Ik wil mijn gitaarhals altijd KAARSRECHT hahaha , niks geen hol / bol gebeuren ..zo licht mogelijk spel voor mij, en inderdaad , alle andere feiten waren met wat afstel werk snel gepiept...

MAAR een grote vercshil in kleur : ik wilde de Arctic White zoals Fender dat heeft ...ipv krijg ik een standaard wit....vrij apart...wel een klacht waard , maar toch vind ik em zo ook super...

Fistfunk
26 juli 2009, 14:30
Heb gehoord dat je bij Haar nooit een gitaar voor je moet laten bouwen. Altijd een kopen die hij al af heeft of een 2e hands, aangezien je hem dan kan testen en bij die custom-built kun je maar net pech hebben met fout hout of mankementen als dit..

Baco
26 juli 2009, 14:39
Erg knappe gitaar! Spijtig van die mankementjes, zou toch niet mogen voor die prijs, toch? Ik ben ook erg nieuwsgierig, binnenkort ook m'n eerste single coil gitaar binnen...

humbucker
26 juli 2009, 14:40
3,5, extra zwaar?! das juist extra LICHT. imho begint zwaar pas bij 5 kilo.


dude, 't is een strat, geen plank mahonie van 5 cm dik...

Analie-G
26 juli 2009, 14:41
Ach ja de American Guitarstore is bekend met deze kleine problems van Haar en stelt de gitaar eerst af voordat ze aan de verkoper worden gegeven ...ik was ze iets te snel af...

Analie-G
26 juli 2009, 14:41
Clipje toegevoegd :
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=796465

Trouwens gitaar weer ff opnieuw gewogen : 4 kg....hij heeft ontbeten hahaha

xaviervr
26 juli 2009, 14:44
zo, dat klinkt niet slecht

welke amp gebruikte je?

Orpheo
26 juli 2009, 14:45
dude, 't is een strat, geen plank mahonie van 5 cm dik...

elzen en essen hebben een soortelijke dichtheid gelijk of hoger aan mahonie...:makeup:

een strat van 3,5 kilo is echt licht.

een lichte stratbody bij warmoth is ongeveer 1.75 kilo. de hals is ongeveer 1 kilo, de trem en pickups bij elkaar is ongeveer 750 gram a 1 kilo, dus tja, al met al, 3.5 voor een strat is licht :)

humbucker
26 juli 2009, 14:49
een lichte haarbody zal dan 1 kg zijn hé :)

arjanb01
26 juli 2009, 14:55
De mijne heb ik in 2007 gekocht bij Kaj. Gekocht uit een badge van 12 gitaren (dus geen 6 maanden levertijd). Perfect afgeleverd geen rammelende halspen, exacte sixties specs zoals ik het wilde hebben (dus met slabboard toetst en nitro lak), olympic white (net zoals jij die hebt waarschijnlijk). Hele gave kleur toch, imo de mooiste strat kleur.
De PU's die erin zitten zijn John Suhr V60 Lowpeaks. Volgens velen klinisch, te modern, kil etc... maar voor mij zijn er geen betere strat elementen. Ook wanneer je met flink wat gain speelt klinken ze erg goed, alleen moet je dan wel de tone knob iets op de helft zetten, anders gaat het iets te schel klinken. Ik gebruik hem naast mijn MM Luke. Meestal voor repetities en af en toe gebruik ik ze met optredens.

Analie-G
26 juli 2009, 15:00
zo, dat klinkt niet slecht

welke amp gebruikte je?


Thanks : JTM45 + Tubescreamer Mod...

Analie-G
26 juli 2009, 15:01
De mijne heb ik in 2007 gekocht bij Kaj. Gekocht uit een badge van 12 gitaren (dus geen 6 maanden levertijd). Perfect afgeleverd geen rammelende halspen, exacte sixties specs zoals ik het wilde hebben (dus met slabboard toetst en nitro lak), olympic white (net zoals jij die hebt waarschijnlijk). Hele gave kleur toch, imo de mooiste strat kleur.
De PU's die erin zitten zijn John Suhr V60 Lowpeaks. Volgens velen klinisch, te modern, kil etc... maar voor mij zijn er geen betere strat elementen. Ook wanneer je met flink wat gain speelt klinken ze erg goed, alleen moet je dan wel de tone knob iets op de helft zetten, anders gaat het iets te schel klinken. Ik gebruik hem naast mijn MM Luke. Meestal voor repetities en af en toe gebruik ik ze met optredens.


Ja man, kleur vind ik zelf ook mooier dan ik em had door gegeven hahaha en die V60 bevallen super dus......
Ikke heb geen Tone knob...wou alleen een volume hebben....

arjanb01
26 juli 2009, 15:03
Ja man, kleur vind ik zelf ook mooier dan ik em had door gegeven hahaha en die V60 bevallen super dus......
Ikke heb geen Tone knob...wou alleen een volume hebben....

Ah, oke. Dus een beetje in de EVH-style... apart. Maar jij hebt dus niet last van schelheid bij het spelen met veel gain als je het halselement gebruikt ?
Daarvoor gebruik ik de tone knop wel.
Wat de kleur betreft, volgens mij kan je bij Erik of Olympic white of gebroken wit bestellen (met een geeltint erdoor), ook mooi maar vergeeld wordt olympic white vanzelf wel als je genoeg in een rokerige kroeg/feesttent met veel zweet speelt -:)

Analie-G
26 juli 2009, 15:44
Ah, oke. Dus een beetje in de EVH-style... apart. Maar jij hebt dus niet last van schelheid bij het spelen met veel gain als je het halselement gebruikt ?
Daarvoor gebruik ik de tone knop wel.
Wat de kleur betreft, volgens mij kan je bij Erik of Olympic white of gebroken wit bestellen (met een geeltint erdoor), ook mooi maar vergeeld wordt olympic white vanzelf wel als je genoeg in een rokerige kroeg/feesttent met veel zweet speelt -:)


Ik gebruik nooit de tone knoppen en vind ze maar altijd in de weg zitten...had ze op mijn oude Yamaha ook al lang eraf gehaald...
Nee, geen last van schelheid...de Axe heeft een mooie warme hoog, tenminste ik kies voor die amps die dat hebben....

Veel plezier ermee kerel !
A+

Shaggy
26 juli 2009, 18:44
Hoi Anand,

Proficiat man, leuk om te lezen dat je gewoon happy bent. Ik zie je vaak op Ibbies en metalachtige gitaren spelen. Is dit je eerste strat?


ps die midnight chaser doet me denken aan een oude arcade game "Outrun".

Analie-G
26 juli 2009, 18:52
Hoi Anand,

Proficiat man, leuk om te lezen dat je gewoon happy bent. Ik zie je vaak op Ibbies en metalachtige gitaren spelen. Is dit je eerste strat?


ps die midnight chaser doet me denken aan een oude arcade game "Outrun".

Hey Shaggy,
Thanks man .......MAAR ik speel / heb nooit Ibanez en andere metal achtige gitaren gehad ...hihhi
Enige wat ik heb is een Yamaha RGX1212A ...maar dat ding is 20 jaar oud...en altijd alleen op dat ding gespeeld sinds ik nu voor 2-3 jaar de Huber Orca heb wat ontzettend bevalt...en enkele jaren geleden had ik op een hele oude Strat gespeeld die ik waanzinnig vond...maar nooit een echt goede tegenkwam.....Haar is waanzinnig en stukken goedkoper....

Midnight Chaser is zekers een lekkere nummer , wel een oude hahaha

Shaggy
26 juli 2009, 19:25
Ok haha, dan is die naturel axe de yamaha dan?

robzilla
26 juli 2009, 19:28
even over die boventoon? hoe uit zich dat precies? ik heb het nog nooit meegemaakt.. En wat is een snaar glijder? zit dat op je brug of je nut?

Mooie gitaar man, veel plezier ermee.. :)

Analie-G
26 juli 2009, 20:19
Ok haha, dan is die naturel axe de yamaha dan?

Nee, yamaha is de zwarte , Bruine / naturel is de Nik Huber Orca , de witte is Haar Strat...

Analie-G
26 juli 2009, 20:25
even over die boventoon? hoe uit zich dat precies? ik heb het nog nooit meegemaakt.. En wat is een snaar glijder? zit dat op je brug of je nut?

Mooie gitaar man, veel plezier ermee.. :)

Die boventoon kreeg ik door een lichte overdrive sound te nemen , een open G akkoord te spelen en dan te dempen met je plectrumhand en je plectrumhand weer snel eraf en voila ...hij begon te klinken....met snaar glijder bedoel ik die metalen ding wat op de kop zit en bijv in mijn geval nu de e-b snaar en de tweede de g-d snaar begeleidt...dus niet op de brug maar op de kop na de nut lock....

frander
26 juli 2009, 21:39
Volgens mij is je Haar artic white of niet? Dit is zeker geen Olympic white, dat is veel meer gebroken!

Analie-G
26 juli 2009, 21:46
Volgens mij is je Haar artic white of niet? Dit is zeker geen Olympic white, dat is veel meer gebroken!

Nee : Arctic White zoals Fender dat heeft is een iets meer geel wit...niet zo geel als Olympic White.....wat ik nu heb is geen van beide maar gewoon spierwit hahaha

frander
26 juli 2009, 22:01
Nee : Arctic White zoals Fender dat heeft is een iets meer geel wit...niet zo geel als Olympic White.....wat ik nu heb is geen van beide maar gewoon spierwit hahaha

Nakend wit dus. Ook mooi!

heavy-metal-thunder
27 juli 2009, 17:09
Klinkt erg lekker. Zelfs het kleur is mooi en als het nitro lak is, zal ze rap vergelen. Maar waarom, oh waarom, maakt men met de grootste zorg een nieuwe gitaar, om ze nadien met allerlei apparatuur te mishandelen om ze er oud uit te laten zien. Neen, ik hou niet van Relic, want ik vind dat dit iets is dat je zelf moet "maken" door er veel op te spelen. Ik gebruik gedurende een 5-tal jaar een Les Paul, waarvan de toets al wat begint in te lopen, achteraan de neck is er op sommige plaatsen al wat lak weg.... dat vind ik spijtig, maar tja, het hoort er bij omdat ik ze dagelijks bepotel, repeteer optredens. Is mijn mening en niemand hoeft die te delen, maar ik wou het toch maar even kwijt.

frander
27 juli 2009, 17:42
Natuurlijk is een natural relic mooier...echter, ook onbetaalbaar!

heavy-metal-thunder
27 juli 2009, 17:56
mja, maar ik vind dat een relic moet komen door er zelf op te spelen. Ik heb vorig jaar een (in nieuwstaat) 65 NOS reïssue strat gekocht, maar ondertussen ook al lekker vergeeld, hier en daar wat krassen, fret- en buckle wear etc... maar elke "beschadiging" is er gekomen omdat ik er mee gespeeld heb. Maar nogmaals, dat is maar mijn mening die niemand moet delen. Het belangrijkste is uiteindelijk hoe ze klinkt en speelt.

frander
27 juli 2009, 18:12
Je hebt helemaal gelijk! Dat wordt dus sparen voor een orginele ouwe strat...

Analie-G
27 juli 2009, 18:15
Ik snap wat je bedoelt , ik heb mijn Yamaha nu al 20 jaar en alles is er zelf of door mij op gekomen ....en ik had em liever zo de Haar strat want ik wil een gitaar hebben waarmee ik niet hoef op te passen hoe ik ermee omga.....

Mijn reden is dus niet om een gitaar `oud ` te laten lijken want dan hou ik mijzelf voor de gek....
Als ik em helemaal `nieuw` zou kopen , zou ik er heel voorzichtig mee opgaan om em nieuw te houden ...dit doe ik bijv met mijn Orca.....die wil ik zo lang mogelijk mooi houden hahahah
Nu is de Haar mijn All To Go gitaar en ben niet bang voor beschadigingen etc.....en hij klinkt helemaal toppie dus.....

ieme
21 augustus 2009, 17:55
Gefeliciteerd. Ik heb dezelfde gitaar trouwens ! Check:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/26/1248602086-440.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1784466.html)

Wat een waanzinnige strat! ik heb zelf een witte haar strat gehad en nu nog een sunburst haar strat...

groovieguitarguus
21 augustus 2009, 20:37
Mijn reden is dus niet om een gitaar `oud ` te laten lijken want dan hou ik mijzelf voor de gek....
Als ik em helemaal `nieuw` zou kopen , zou ik er heel voorzichtig mee opgaan om em nieuw te houden ...dit doe ik bijv met mijn Orca.....die wil ik zo lang mogelijk mooi houden hahahah
Nu is de Haar mijn All To Go gitaar en ben niet bang voor beschadigingen etc.....en hij klinkt helemaal toppie dus.....

Dit vind ik inderdaad een van DE redenen om een Relic te kopen.
Ben zelf ook een enorme zeikerd. Heb nu een near Mint les Paul van 27 jaar oud... neem hem wel mee naar optredens en zie toch kleine beschadigingen. Eigenlijk zonde... Daarnaast heb ik nog een paar mooie Mint collectors. Ben dus nog op zoek naar een paar hele gave 'werkpaarden' met mooie schade (Relic).... Ik vind het echt een heel gave gitaar. Ook de sound erg fraai en klinkt goed. Een opname met microfoon, of rechtstreeks?
Chorus is een G-Force?

gr. Guus

Neira
17 september 2009, 12:15
wederom een schitterende Strat uit de 'HAAR' stal, heb exact dezelfde....have fun !
ben zelf bezig met een 2e 'Haar' bouw a la David Gilmour's Apple Candy Red Strat met EMG's....ben beniewd !
:strat:

ekkybedmond
19 september 2009, 10:44
Denk het niet. Ik zou hem erop aanspreken maar die paar tientjes niet gaan verhalen op Erik, beetje kinderachtig.
Het blijft handbouw, dus het wil wel eens voorkomen inderdaad. De gitaar is tenslotte niet met Cad Cam machines samengesteld. Die van mij is 100% perfect afgeleverd destijds (2007).

?? Handbouw zou je juist uiterst kritische beoordeling van de bouwer mogen verwachten: niet passen is niet goed.
Toch ?

Cad cam: een vervangingshals van bijv AllParts past ook niet op iedere US Strat, terwijl je dat wel mag verwachten