PDA

View Full Version : "Gestolen" database?



Quasar
26 juli 2009, 10:53
Hebben "we" op gitaarnet, of is het een goed idee om serienummers en andere belangrijke gegevens centraal te verzamelen zodat we daar makkelijk zoekacties op kunnen uitvoeren? heeft wel wat haken en ogen als ik erbij nadenk maar op het forum krijgen we allemaal losse berichten. Het zou mooi zijn als we snel kunnen controleren of iets wat we op marktplaats willen kopen wel ok is. Tis maar een idee

:grouphug:

which reminds me, even alle serienummers van mijn gitaren opschrijven lol

Je zou het ook kunnen omdraaien: een db van al onze gitaren die (nog) niet gestolen zijn

hmmm... probleem: niet alle gitaren hebben een serienummer o.i.d.

AART
26 juli 2009, 23:04
Database van serials van gestolen gitsaren ed. lijkt me wel een goed plan. Van niet gestolen dingen gaat niet werken.

Serial + kleine omschrijving en evt. een foto. Maar moet dan wel aangepast worden als een gitaar terug is. En je moet geen off topic posts hebben dan.

Het kan zeker, moet alleen de mod ook meewerken.

iWishmaster
27 juli 2009, 09:48
Zoiets lijkt me lastig om 'forumbased' te maken. In een database is dit veel eenvoudiger. Foto's zou ik niet aan beginnen in dat geval. Database van niet-gestolen gitaren lijkt me nogal zinloos eerlijk gezegd.

Het idee is goed!

nickofzo
30 juli 2009, 00:52
het idee is wel goed opzich,

koen=)
30 juli 2009, 16:15
heel goed idee:ok: maar onpraktisch:(

kenx
30 juli 2009, 17:51
Gewoon een 'database' van uw gestolen gitaren, zo wordt de lijst niet té lang, en kan je simpelweg controleren of de gitaar die je wil kopen, geen gestolen exemplaar oid. is... De serienummers chronologisch rangschikken uiteraard...


Keep up the good work ;)

nickofzo
31 juli 2009, 12:52
Gewoon een 'database' van uw gestolen gitaren, zo wordt de lijst niet té lang, en kan je simpelweg controleren of de gitaar die je wil kopen, geen gestolen exemplaar oid. is... De serienummers chronologisch rangschikken uiteraard...


Keep up the good work ;)

of gewoon een zoekfunctie plaatsen:P hoef je het nummer alleen in te typen ...
maar geen flauw idee hoe je dat doet:P

Portel
4 augustus 2009, 23:26
of gewoon een zoekfunctie plaatsen:P hoef je het nummer alleen in te typen ...
maar geen flauw idee hoe je dat doet:P

CTRL + F

10 tekens

koen=)
5 augustus 2009, 14:35
veel succes met de database

Chocola
6 augustus 2009, 01:28
Goed idee :)

Gewoon een SQL deetabeestje hosten op een Linux servertje die gelinkt is aan een website, easy as pie :p, en klaar :)