PDA

View Full Version : Mixer?



RobertoL
26 juli 2009, 10:29
Omdat ik ingangen tekort kom op mijn recorder (Tascam DP-02CF), zoek ik een mixer, om meer instrumenten tegelijk op te kunnen nemen. Nou was ik aan het rondkijken, en zag ik dat de Behringer Xenyx serie redelijk goedkoop was en dat hij redelijk goede recensies kreeg. Is het echt zo goed als ze zeggen en zo niet, wat zijn betere alternatieven?

Ik zoek dus iets met:

- 2 of meer xlr inputs met phantom power
- in totaal iets van minimaal 5 kanalen
- het liefst een headphone out
- panning L/R
- EQ

Mijn budget ligt zo rond de 90 euro.

roel-snip
26 juli 2009, 11:19
Prima apparaatjes. Enige nadeel ( al vind ik dat wel meevallen ) , is dat de voorversterking niet zo heel geweldig is. Ik heb er zelf een met 2 xlr inputs zonder effecten , maar nu liever gaan voor 4 xlr en met effecten. Prijs kwaliteits
verhouding is prima.

RobertoL
27 juli 2009, 08:59
Waarom is de voorversterking niet geweldig en waarom zou je nu voor een versie gaan met 4 xlr inputs en effecten?

Roman
27 juli 2009, 09:35
Budget spul, dus verwacht geen geweldige converters. Simple fact.
Dat wil niet zeggen dat je hoorbaar slechte zooi in huis hebt. Afhankelijk van je eisen kun je prima zo'n kreng aanschaffen.

Check ook een Phonic.com. Ik vind dat zelf iets lekkerder dan Behringer, maar zelfde budget range. Denk vooruit en koop iets met meer aansluitingen dan dat je nu nodig hebt.

bert k
27 juli 2009, 09:52
Sterker nog, in de Xenix serie zitten helemaal geen converters. :D Je verwart een mengtafel met een audio-interface...

Ik heb altijd goeie ervaring gehad met Behringer. Ruist niet overdreven, doet wat het moet doen, alleen de toonregeling is niet echt bijzonder, maar die moet je niet gebruiken, daar heb je een computer voor. :) Prima waar voor de centen.

RobertoL
27 juli 2009, 09:55
Computers ga ik toch niet/NIET gebruiken! Nooit meer. Ik heb nog nooit/NOOIT een goed moment beleefd met een computer. Altijd dat gekloot.