PDA

View Full Version : Underøath



Luke-wannabe
26 juli 2009, 00:54
Ja ik heb weer een bevlieging. Underoath.
Wie o wie vind deze band vet hier? Waarom? Welk(e) nummer(s)?

budje
26 juli 2009, 08:51
niet echt eigenlijk. had er nooit eerder gehoord, en het eerste dat ik net zag op youtube maakt me niet echt vrolijk :( de woorden emo en posers (http://www.youtube.com/watch?v=Ml7O8Tfc_PA)komen in me op. het lijkt wel of er tegenwoordig steeds minder mensen echt kunnen zingen. je hebt alleen nog praten en schreeuwen.:seriousf:

Rinze
26 juli 2009, 10:03
Die zanger moet naar de kapper :ok:

Verder heb ik niks met deze muziek. Vind de melodielijnen bij dat emo-gedoe zo zeurderig. Alsof ze Robert Smith aan beide kanten proberen in te halen. En stiekem is dit gewoon popmuziek in een stofzuigerverpakking. Maar goed, ik ben een cultuurbarbaar.

Luke-wannabe
26 juli 2009, 10:35
@ Budje: Ja ik kan begrijpen dat je dat vind. Had dit soort reacties wel verwacht. Maar die drummer zingt toch :D

@ Rinze: Ja het is wel poppy, maar echt popmuziek is het niet, vind ik. Althans niet deze band. Hier zitten bij sommige nummers nog best trippende stukken in. En het zijn ook geen standaard popliedjes.

Bram+
26 juli 2009, 10:53
Ik heb ze gezien op groezrock 2006 en toén vond ik ze al afgezaagd. Er zit niet echt ontwikkeling in zie ik.

Pop omdat het gewoon prefab 'just add water' emomuziek is.

Luke-wannabe
26 juli 2009, 10:57
Ik heb ze gezien op groezrock 2006 en toén vond ik ze al afgezaagd. Er zit niet echt ontwikkeling in zie ik.

Pop omdat het gewoon prefab 'just add water' emomuziek is.
Tsja ik ben het er eigenlijk niet mee eens dat het een 13 in een dozijn band is. Maar laten we maar niet weer gigantisch in discussie gaan, want daar heb ik geen zin meer in.
Ik heb het idee dat de Emo/Hardcore scene hier op het forum niet zo groot is :D

Rinze
26 juli 2009, 11:10
Dit heeft in mijn oren niks met hardcore te maken. Hardcore is voor mij iets van twintig jaar terug. Ik word oud :dontgeti:

Heb je gisteravond die docu op 3 gezien in de Rockreeks? Ging over REM en Nirvana, en hun invloeden. Daar kwam Black Flag in voor, weet niet of je dat kent? DAT is hardcore. Man, het kippevel stond me meteen weer op de armen. Sweet memories (al heb ik BF destijds helaas niet gezien). Rise Above (http://www.youtube.com/watch?v=d5ZKEuRrR3E) :rockon:

Bram+
26 juli 2009, 11:22
Tsja ik ben het er eigenlijk niet mee eens dat het een 13 in een dozijn band is. Maar laten we maar niet weer gigantisch in discussie gaan, want daar heb ik geen zin meer in.
Ik heb het idee dat de Emo/Hardcore scene hier op het forum niet zo groot is :D
Ik sluit me in ieder geval eerst bij Rinze aan dat dit wel ruim de hardcore voorbij is.

En weet je wat het is? Bands als Thrice, Thursday, Funeral For A Friend, Taking Back Sunday, Underoath, etc. brengen nu al bijna 10 jaar steeds ongeveer dezelfde shit uit: een beetje 'mainstream' emocore/post-hardcore/screamo-achtige muziek en het begint gewoon een ontzettende baard te krijgen. 13 in een dozijn omdat dat rijtje wat ik nu noem ook gewoon heel erg vergelijkbaar is en ze bijna volgens een bepaalde formule lijken te werken. Het zit m.i. op een dood spoor.

Rinze
26 juli 2009, 11:44
Wat met de oorspronkelijke hardcore trouwens ook gebeurde: elke stroming heeft volgens mij een aantal baanbrekende bands met nieuwe ideeën, naast de hordes die erachteraan komen en voornamelijk een formule kopiëren. Maar goed, opa heeft voor vanmorgen weer genoeg gemopperd.

Luke-wannabe
26 juli 2009, 11:45
Tsjah dat is meer die oldschool hardcore. Wat 'nu' onder hardcore verstaan word is iets anders. Beetje het zelfde idee als wat nu Punk genoemd word en wat vroeger punk was.

@ Bram: Tsjah, dat kan wel zo zijn, maar zo lang luister ik nog niet naar deze muziek. Ik ben pas een jaar of 2-3 bezig met het hardere genre en heb nooit écht naar Underoath geluisterd. Misschien dat het voor mij daarom wat frisser en nieuwer klinkt ofzo.

TimoSomers
17 augustus 2009, 14:55
Vette band, vooral de 1e cd!
Mooie melodische gitaarlijnen en veel energy, verder vind ik het heel catchy ('keb de eerste cd helemaal grijs gedraaid).

TimmU
17 augustus 2009, 14:58
Hm dat is absoluut niet mijn ding,Underoath. Het enige in de Screamo/emocore hoek wat ik nog wel kan hebben is BMTH en August Burns Red.Dit ook alleen vanwege de soms brute breakdowns.

TimoSomers
17 augustus 2009, 15:15
De vetste band in die hoek vind ik inhale exhale, maar van vooral om de gitaarsound: http://www.youtube.com/watch?v=TAslLKDlnig

HaroldA
17 augustus 2009, 15:29
Iiiiiieeeeeeeeeuuwwwwwww!!!! :stop:

Vieze emo/scream zonder enige vorm van originaliteit.

http://www.mtv.com/bands/u/underoath/flipbook_05_06/images/DSC_0020.jpg

Luke-wannabe
17 augustus 2009, 16:03
Nah ik vind ze best origineel en anders dan anderen in het genre. ABR vind ik te gelikt en te strak zeg maar. Underoath is tenminste nog melodisch en origineel in z'n gitaarpartijen. Ook erg afwisselend.
Vind het ook fijn dat ze soms ook eens rustig kunnen doen. Niet 3,5 minuut voluit. Schreeuwlijk Spencer heeft ook een toffe stem vind ik.

Edit: Ik begrijp niet dat je dit niet origineel kunt noemen, ik zit het net te luisteren en hoor best veel dingen die vrij ongebruikelijk zijn in het genre. Maar zij maken het gewoon perfect passend. Ik heb het over de laatste plaat.

@ Timo: Ik luister de laatste tijd de laatste plaat van hun heel erg veel. Echt super bruut.
Define the great line is ook erg goed. Eerste vind ik niet zo tof, die eerste zanger van hun z'n stem vind ik gewoon niet lekker.

TimmU
17 augustus 2009, 16:11
nee,ABR is juist vet om het strakke lompe.Luister naar de laatste minuut van 'a shot below the belt' ,dat vind k vet.Die gasten moeten alleen niet clean zingen.

Luke-wannabe
17 augustus 2009, 16:13
Ja dat is er ook wel bruut aan, maar het is minder origineel vind ik. Niet dat ik originaliteit zo belangrijk vind, maar als we het daar over gaan hebben vind ik ABR minder origineel dan UO.

Tho
17 augustus 2009, 16:54
Iiiiiieeeeeeeeeuuwwwwwww!!!! :stop:

Vieze emo/scream zonder enige vorm van originaliteit.

http://www.mtv.com/bands/u/underoath/flipbook_05_06/images/DSC_0020.jpg

Ja eh, daar ga ik dus niet naar luisteren he? Wat ongelofelijk gay.

Luke-wannabe
17 augustus 2009, 16:59
Ja eh, daar ga ik dus niet naar luisteren he? Wat ongelofelijk gay.
Tho doe normaal. Als iemand over jouw muziek begint te zeuren trip je hem gelijk. Doe dat dan ook niet bij anderen.

Tho
17 augustus 2009, 17:14
Tho doe normaal. Als iemand over jouw muziek begint te zeuren trip je hem gelijk. Doe dat dan ook niet bij anderen.

1)dat is helemaal niet waar, dat doe ik af en toe

2)er is een grens

Luke-wannabe
17 augustus 2009, 17:18
:D Grapjurk. Flikker nou maar op uit dit topic ;)

Tho
17 augustus 2009, 17:18
you bet!

10 tekens.

Rinze
17 augustus 2009, 17:20
Tho is een mietje :cheerup:

Gitaar4LifeDude
19 augustus 2009, 14:26
ik ben al tijden helemaal leip van underoath, naar mijn mening de beste "screamo"/"emotional hardcore" band die er is.
Het feit dat het christian is doet me af en toe wel een beetje pijn haha.
Het 1e album deed het hem trouwens helemaal niet voor mij, ik vind alleen de laatste 2 eigenlijk echt te gek, die stem van die gozer is magistraal tijdens dat screamen.

TimoSomers
19 augustus 2009, 14:39
Nah ik vind ze best origineel en anders dan anderen in het genre. ABR vind ik te gelikt en te strak zeg maar. Underoath is tenminste nog melodisch en origineel in z'n gitaarpartijen. Ook erg afwisselend.
Vind het ook fijn dat ze soms ook eens rustig kunnen doen. Niet 3,5 minuut voluit. Schreeuwlijk Spencer heeft ook een toffe stem vind ik.

Edit: Ik begrijp niet dat je dit niet origineel kunt noemen, ik zit het net te luisteren en hoor best veel dingen die vrij ongebruikelijk zijn in het genre. Maar zij maken het gewoon perfect passend. Ik heb het over de laatste plaat.

@ Timo: Ik luister de laatste tijd de laatste plaat van hun heel erg veel. Echt super bruut.
Define the great line is ook erg goed. Eerste vind ik niet zo tof, die eerste zanger van hun z'n stem vind ik gewoon niet lekker.

Oh ik zie net dat Define the great line niet hun eerste is :sssh:.
Maar ik bedoel dus Define the great line, die vind ik helemaal tegek.

Luke-wannabe
19 augustus 2009, 18:03
Ooh haha. Die is ook master idd!

Saf
19 augustus 2009, 18:24
Niets voor mij, Ik heb wat geyoutubed en vind het wel orgineler dan het gros van deze bands. En dat is een compliment.

Het is natuurlijk wel logisch dat wanneer je de muziekstroming niets aan vind je alles op elkaar vind lijken. Vrienden van mij zijn helemaal into grunge/stoner, ik vind dat eentonigedieselgoederentrein muziek. Als ik dan vraag of er een cd van een andere band op mag blijkt het een verzamelcd te zijn. En zij hebben dan weer hetzelfde met mijn zorgvuldig afwisseld samen gesteld folk verzamel cdtje.

De hardcore connectie heb ik nooit ze echt begrepen bij deze bands, Een vriend van mij noemt het "oh wat ben ik toch een alternatief meisje" muziek. Zo zou ik het zelf niet willen noemen maar begrijp wel wat hij bedoelt. Het feit dat je schijnbaar neit mag lachen in het openbaar begrijp ik er niet aan. Maar dat vind ik met "kijk eens hoe boos ik wel niet kan kijken"metal enzo ook.

Wat ben ik eigenlijk een zannikzak op muziekgebeid...

Overigens wil ik jullie niet bashen ofzo. Het mooie aan muziek is dat iedereen iets anders leuk vind. Op mijn favo muziek kun je ook honderden negatieve dingen zeggen.

Rinze
19 augustus 2009, 19:02
Op mijn favo muziek kun je ook honderden negatieve dingen zeggen.


:cheerup:Open er een topic over! :cheerup:


Wij doen de rest.

Saf
19 augustus 2009, 23:57
daarben ik niet zo bang voor.

FruscianteFan
20 augustus 2009, 10:55
Iiiiiieeeeeeeeeuuwwwwwww!!!! :stop:

Vieze emo/scream zonder enige vorm van originaliteit.
Ben ik de enige die me kan ergeren aan mensen die afgeven op een band omdat ze niet origineel zijn?

Het gaat er niet om hoe origineel een band is, maar hoe goed een band is.

Tho
20 augustus 2009, 11:00
Ben ik de enige die me kan ergeren aan mensen die afgeven op een band omdat ze niet origineel zijn?

Het gaat er niet om hoe origineel een band is, maar hoe goed een band is.

Dat ben ik wel helemaal met je eens. Gelukkig is dat in de deathmetal scene een bekend feit. Mensen houden er nog steeds van om de clichés terug te horen in nieuwe bands die 20 jaar geleden origineel waren en daar ben ik blij om.

Luke-wannabe
20 augustus 2009, 11:57
Ik vind het zelf ook altijd lame.
Als de muziek goed is is het goed, klaar. Originaliteit is leuk, maar origineel zijn om het origineel zijn klinkt soms ook maar gewoon kut..

interessander
20 augustus 2009, 12:03
Cliche's kunen heel goed zijn en voortkomen uit de grondleggers van een genre of voorlopers ervan. Maar een cliche kan ook een riff zijn die elke 16-jarige gitarist met een startersoakket strat en metalzone over een vector versterker bedankt (licht autobiografisch, ik had een zoom ipv de metalzone)

Een album van een band kan dan als geheel genomen niet bijster origineel zijn in het genre, maar als er sterke riffs en songstructuren gebruikt worden maakt dat voor mij weer veel goed.

Jeroen^^
20 augustus 2009, 13:16
UnderOath is toch wel een van mijn favo bands. Nieuwe CD is echt goed vind ik. Al zijn er veel mensen dat niet met me eens :dontgeti:

glennshred
20 augustus 2009, 14:49
Ik heb ééns wezen luisteren naar een clip van UnderOath..

Mijn eerste indruk toen het begon: weer zo'n bandje dat cliche begint
maar al gauw hoor je de power en verderop komen er elementen in
die spannend klinken, daarom sluit ik me aan bij luke:
Als de muziek goed is is het goed.

Alleen spijtig dat er zoveel van die bandjes zijn die zo goed als
niets nieuw toevoegen, om maar te zeggen klein beetje uit de richting
gaan.. ach ja moeten er ook zijn he ;)

Dancing Lobster
20 augustus 2009, 21:23
Zeker geen slechte band, alhoewel ik ze tegenwoordig niet meer beluister. Leuk in het begin toen ik ze leerde kennen, maar ik werd ze al redelijk snel beu.
Nja heb nu het nummertje van de beginpost opstaan, klinkt nog steeds goed, misschien moet ik ze toch maar eens terug wat meer gaan beluisteren :p

Luke-wannabe
21 augustus 2009, 00:29
Ja Writing on the walls is lekker!
Ik luister de laatste tijd echt heeeeel veel die laatste plaat. Heerlijke nummers maar ook leekker geproduceerd/opgenomen. 2 keer drums ingespeeld, zang in een gang opgenomen, feedbackende gitaren. MASTER!

EpiCenturiesAWAy
21 augustus 2009, 16:28
Topic nog niet gezien..

Dit is al een paar jaar m'n favoriete band..

Echt een geweldige band naar mijn mening, zit zoveel variatie in en zoveel unieke dingen..
Dit is een band die echt superhard heeft gewerkt voor wat ze bereikt hebben..!

Vooral define and lost in the sound zijn echt super! En die live-dvd is ook echt geweldig, zeker eens kopen!

productie van die laatste 2 platen is echt abnormaal goed!

Luke-wannabe
21 augustus 2009, 19:01
Ja ik vind die platen ook het vetst. Die eerste meuk vind ik eigenlijk een beetje kut.. Die eerste zanger trek ik gewoon slecht..

Jeroen^^
22 augustus 2009, 16:03
Ja ik vind die platen ook het vetst. Die eerste meuk vind ik eigenlijk een beetje kut.. Die eerste zanger trek ik gewoon slecht..

Act Of Depression vind ik best erg prettig(Ooit gehoord ?). Is wel een hele andere stijl dan Define The Great Line en Lost In The Sound Of Separation. Alleen Cries Of The Past trok ik niet echt.

Voor de fan's is de CD+DVD versie van Lost In The Sound Of Separation echt een aanrader want op de DVD zie je hoe ze de CD opnemen en achter de schermen ouwehoeren met elkaar :ok:.

EpiCenturiesAWAy
22 augustus 2009, 17:10
Act Of Depression vind ik best erg prettig(Ooit gehoord ?). Is wel een hele andere stijl dan Define The Great Line en Lost In The Sound Of Separation. Alleen Cries Of The Past trok ik niet echt.

Voor de fan's is de CD+DVD versie van Lost In The Sound Of Separation echt een aanrader want op de DVD zie je hoe ze de CD opnemen en achter de schermen ouwehoeren met elkaar :ok:.

Zo'n dvd versie heb je ook van define the great line. Echt de moeite om die cd's te kopen, echt supervette artwork altijd!

Luke-wannabe
22 augustus 2009, 19:08
Act Of Depression vind ik best erg prettig(Ooit gehoord ?). Is wel een hele andere stijl dan Define The Great Line en Lost In The Sound Of Separation. Alleen Cries Of The Past trok ik niet echt.

Voor de fan's is de CD+DVD versie van Lost In The Sound Of Separation echt een aanrader want op de DVD zie je hoe ze de CD opnemen en achter de schermen ouwehoeren met elkaar :ok:.
Die eerste twee platen heb ik natuurlij gechecked, maar ik trek die scream gewoon niet. Veels te lelijk.
Lost footage heb ik op youtube gezien inderdaad. Heel vet hoe ze die gitaren laten feedbacken door voor de kast te gaan staan.

caliban
31 augustus 2009, 01:13
Eerste drie albums vind ik niks (eerste twee kan ik geen vijf minuten luisteren, derde is te luisteren, maar productie klinkt slecht, en nummers zijn niet al te interessant :)). Laatste drie albums zijn allemaal fantastisch, only chasing safety is dikke emo, maar heel goeie nummers, en gaat moeilijk vervelen. Define the great line is een van mijn favoriete albums in om het even welk genre. Van het begin tot het einde heel sfeervol, tegelijk hard, en heel erg gevoelig. Lost in the sound... is mooi, enkele super nummers op, maar soms net iets te veel chaos in, maar leuk om af en toe helemaal uit te luisteren.

Super band!!!!

pannekoek
31 augustus 2009, 16:14
underoath is echt heel gaaf, ik heb het vorig jaar veel geluisterd toen ik aan het werk was:seriousf:

Pitje®
7 september 2009, 17:47
ummm die drummer heeft ook nog een eigen bandje ... "the almost"

alleen de cd doet het voor mij niet helemaal... hoewel het nummer "southern weather" toch wel weer lekker klinkt...

misschien iets om te checken als je underoath wat aan vind.

Luke-wannabe
7 september 2009, 17:50
Almost is wel ok. Maar wat minder karakteristiek dan UO. Toch lekkere poppunk achtige shizz. Ligt goed in het gehoor en tof dat -ie gewoon alles op die laat lekker zelf heeft ingespeeld. Gitaar kun je dus ook wel aan 'm over laten.

Haaspaas
7 september 2009, 18:06
Niet slecht, maar zeker niet orgineel. Hetzelfde geld voor mijn reactie geloof ik :sssh:.

toon-
7 september 2009, 18:20
Niet slecht, maar zeker niet orgineel. Hetzelfde geld voor mijn reactie geloof ik :sssh:.

Maar je hebt wel een geweldige naam :ok:

caliban
7 september 2009, 18:52
Niet slecht, maar zeker niet orgineel. Hetzelfde geld voor mijn reactie geloof ik :sssh:.

Bedoel je the almost of underoath? The Almost vind ik heel vet, en als je het album een paar keer gehoord hebt worden alle nummers beter. Op zich vrij origineel, maar underoath is origineler. Elk album is anders, als dat niet origineel is :dontgeti:. Define the great line is op zich gewoon een genre.

Luke-wannabe
7 september 2009, 19:12
Ik vind Lost in the sounds toch wel echt hun klapstuk hoor. Gaat echt diep. Love de polyritmiek ook die gelijk als je het plaatje aan zet je gezicht in geblazen word.

Bl44t44p
7 september 2009, 20:36
Ik ben juist niet zo kapot van die laatste plaat, nummers blijven niet echt goed hangen. En de productie vind ik ook niet zo lekker in het gehoor, alhoewel er wel hele vette elementen in zitten.

Define The Great Line blijft mijn favoriet, wat een geweldige plaat is dat :) Ik vind die interludes ook echt te gek, of hoe je ze ook wil noemen (Salmarnir, Emergency Broadcast, To Whom It May Concern, Desolate Earth). Afgelopen jaar op Groezrock eindelijk live mogen aanschouwen.. dat was ook echt waanzinnig, hele toffe live band!

Ondanks het het enigzins hoge zeikgehalte van Spencer's speech (http://www.youtube.com/watch?v=HC0LJMowRAs, het begin) vond ik het toch wel echt nice dat ie zoiets deed :)

Bl44t44p
7 september 2009, 21:01
Ik kijk trouwens ook altijd met erg veel plezier naar hun tourreports op YouTube, omdat ik dan een band zie die enorm geniet van iedere seconde van hun tijd en het feit dat ze zo een kans, die lang niet voor iedereen is weggelegd, hebben gekregen.

http://www.youtube.com/watch?v=Bm2nJPYWEJw
http://www.youtube.com/watch?v=Ws1R4i0j5qI
http://www.youtube.com/watch?v=Tomt5VYUN00
http://www.youtube.com/watch?v=7EJPN4i_RlY
http://www.youtube.com/watch?v=wf1Qr52nWWQ
http://www.youtube.com/watch?v=1ZK6VduX7IM

Luke-wannabe
8 september 2009, 10:28
Ik moet toegeven dat ik ook even door Lost in the sounds heen moest, maar hij heeft me inmiddels helemaal gegrepen. Het is gewoon een heerlijke plaat die je in veel moodswings op kunt zetten. Als je somber bent is het lekker om effe aan die duisternis te hangen. Maar als je blij bent is het juist weer super opbeurend, die harde beuknummers.

Lekker:
http://www.youtube.com/watch?v=Tz86qV--c8w
http://www.youtube.com/watch?v=9-cKfOUJoN8
http://www.youtube.com/watch?v=gcaiknJBSwc (met mooie misheard lyrics)
http://www.youtube.com/watch?v=sVPooKsLxII

Gewoon lekker bruut. I like it.

caliban
8 september 2009, 12:17
Niks beter dan misheard lyrics :D

Ik vind het ook vette nummers, maar ze hebben niet allemaal die geweldige melodische drive die het album ervoor heeft

Bl44t44p
27 november 2009, 22:22
http://melkweg.nl/artikelpagina.jsp?artikelid=163452&disciplineid=muziek

Fuck yeahhhhh. Wie gaat er nog meer :) ? Vanaf morgen 10.00 uur kaartverkoop!

Luke-wannabe
28 november 2009, 17:43
Ik wil echt GRAAG. Niet eens duur ook joh! 12 eu ofzo? Hoe doen ze het joh.

Luke-wannabe
1 december 2009, 00:52
Zullen we ook nog van dit soort taferelen kunnen verwachten ?:D
http://www.cornerstonefestival.com/content/photos/underoath-11.jpg

caliban
1 december 2009, 02:33
Speciaal :p

Luke-wannabe
1 december 2009, 11:52
Die toetsendude d'r achter ook :D
"Yeah, that's my boy right there!"

caliban
4 december 2009, 18:40
Ik ga waarschijnlijk 18 maart :), gaat zó vet zijn.

Bl44t44p
11 december 2009, 01:40
Kaartjes in de pocket. En Architects zijn support :D :D :D had ze paar weken geleden met Never Say Die! Tour gemist dus dat kan ik dan mooi goedmaken :)

caliban
11 december 2009, 15:12
Architects is wel cool, maar tegenover Underoath vind ik het niet veel.

Ik heb Architects maar een keer gezien, eigenlijk eerder gehoord van uit de backstage. Dikke drie jaar geleden met mijn toenmalige band een show waar zij 'maar' de preheadliner waren, op dat moment echt helemaal geen grote band. Herinner me dat ze op dat moment zelf niet zeker waren of ze door wilden gaan, aangezien het allemaal nogal veel kostte, het touren en dergelijke. Ondertussen een van de grotere bands in de scene geworden.

caliban
8 februari 2010, 23:28
Optreden komt dichter bij, ik kijk er heel hard naar uit :). Kaart is besteld en al betaald, maar moet ze nog in de Fnac afhalen.

Luke-wannabe
9 februari 2010, 01:35
Ik ga 17 maart in de Melkweg. Modderfokking veel zin in!
Eerst maar eens ABR volgende week :D Maar stiekum vind ik UØ vetter!

Tho
9 februari 2010, 07:09
http://www.rockonaltitude.com/wp-content/uploads/2009/05/underoath.jpg

http://www.globaldomination.se/forums/images/smiles/icon_dead.gif

Luke-wannabe
9 februari 2010, 10:49
Tho. Moet ik je effe in je bek komen pissen ofzo. Weg uit dit topic! Ik hoef je mening niet te horen :D

Luke-wannabe
9 februari 2010, 10:57
Wow dat Architects is best bruut!
http://www.youtube.com/watch?v=LgZWEAhj3Uo

caliban
9 februari 2010, 12:39
Nieuw Architects is heel erg vet, dit is ook een leuk nummer:

http://www.youtube.com/watch?v=3tsFbHW1cxM

Clean vocals op het einde zijn heel speciaal, niet de typische emo-vocals, heel erg leuk gedaan!

Tho
9 februari 2010, 17:46
Tho. Moet ik je effe in je bek komen pissen ofzo. Weg uit dit topic! Ik hoef je mening niet te horen :D

Sorry, kwam weer even stangen omdat ik je lief vind :D

Luke-wannabe
9 februari 2010, 23:44
Sorry, kwam weer even stangen omdat ik je lief vind :D
Kssssjjtt!!

rickert
10 februari 2010, 00:23
Nieuw Architects is heel erg vet, dit is ook een leuk nummer:

http://www.youtube.com/watch?v=3tsFbHW1cxM

Clean vocals op het einde zijn heel speciaal, niet de typische emo-vocals, heel erg leuk gedaan!

Dat met de "clean" vocals vind ik erg gaaf! Is er geen band die zulke muziek speelt met wat "normalere" vocals? Dan vind ik het best gaaf namelijk:D!

caliban
10 februari 2010, 18:36
Killswitch engage is iets minder screamed, en heeft ook zo wat die grootse cleans, maar is toch anders.

Bandje beginnen?

Luke-wannabe
10 februari 2010, 18:49
Ik vind Killswitch echt niet zo vet als Underoath ofzo hoor.. Vind het eigenlijk geen fuck aan.

caliban
11 februari 2010, 15:49
Ik vind Killswitch echt niet zo vet als Underoath ofzo hoor.. Vind het eigenlijk geen fuck aan.

Ik vind het soms wel cool-bruut, en live is het ook leuk, maar het heeft zeker niet de diepgang van UO :)

J.B.
11 februari 2010, 17:43
Niet mijn ding. Het mag zo goed zijn als het wil, maar zo'n shitstorm aan keyboard en screamen en klaagzang en zielig doen... P.O.S. heeft "It's Dangerous Business..." wel geweldig gebruikt als sample.

TimoSomers
11 februari 2010, 17:49
Dat met de "clean" vocals vind ik erg gaaf! Is er geen band die zulke muziek speelt met wat "normalere" vocals? Dan vind ik het best gaaf namelijk:D!

Yo rick, check Saosin ff (eerste CD) is wel zoiets (ietsiepietsie softer) met hele lekkere cleane vocals.

Zelf vind ik de CD Witness van Blessthefall het allerlekkerst in dit genre (ook veel meer clean dan architects), ook even checken maybe!


OT: SPIJT DATK NIET GA, is het uitverkocht?

Bl44t44p
11 februari 2010, 22:47
Nog niet.

10 tekens

Luke-wannabe
11 februari 2010, 23:15
Niet mijn ding. Het mag zo goed zijn als het wil, maar zo'n shitstorm aan keyboard en screamen en klaagzang en zielig doen... P.O.S. heeft "It's Dangerous Business..." wel geweldig gebruikt als sample.
Youtube link?

caliban
11 februari 2010, 23:39
Yo rick, check Saosin ff (eerste CD) is wel zoiets (ietsiepietsie softer) met hele lekkere cleane vocals.

Zelf vind ik de CD Witness van Blessthefall het allerlekkerst in dit genre (ook veel meer clean dan architects), ook even checken maybe!


OT: SPIJT DATK NIET GA, is het uitverkocht?

Blessthefall zou ik me eens moeten in introduceren, ken ik echt niet veel van.

Saosin is (ook de tweede cd) moeilijk te definiëren als genre :). Ergens heeft het iets hardcore en iets heel fel emo, maar toch is het gewoon rock met de technische dingen van metal er ook in (goeie gitaristen btw).

De vocalist op het eerste album klinkt veel meer emo, en klinkt veel dramatischer. Ik denk trouwens dat er op het tweede album zelfs nog minder gescreamed wordt.

TimoSomers
12 februari 2010, 01:34
Blessthefall zou ik me eens moeten in introduceren, ken ik echt niet veel van.

Saosin is (ook de tweede cd) moeilijk te definiëren als genre :). Ergens heeft het iets hardcore en iets heel fel emo, maar toch is het gewoon rock met de technische dingen van metal er ook in (goeie gitaristen btw).

De vocalist op het eerste album klinkt veel meer emo, en klinkt veel dramatischer. Ik denk trouwens dat er op het tweede album zelfs nog minder gescreamed wordt.

Witness van Blessthefall is echt een heerlijke plaat, 35935 keer vetter dan de eerste (op witness hebben ze ook een nieuwe geniale vocalist).
Hier een voorbeeldje: http://www.youtube.com/watch?v=2vsG9NkZC-A
Lekkerder wordt het niet:blast:!

Maaaaaaar Underoath dus, allicht ben ik ook te vinden @ dat concert!

caliban
12 februari 2010, 14:49
Is wel erg vet, clean vocals hebben iets vrij gay (waar ik op zich geen problemen mee heb), maar het geheel maakt het vrij stoer :). Goeie producing, en best wel atypisch gebruik van gitaar :dontgeti:

Luke-wannabe
12 februari 2010, 17:13
Vind het wel apart hoe ze zo in het begin staan te springen. Wél echt typerend voor de stijl, maar ze doen het wel érg overdreven :D

caliban
12 februari 2010, 18:51
Vind het wel apart hoe ze zo in het begin staan te springen. Wél echt typerend voor de stijl, maar ze doen het wel érg overdreven :D

Toen ik pas in een metalcore band speelde, ergerde ik me aan de soms (in mijn ogen toen) belachelijke 'choreografie' (parkway drive irriteerde me daar toen mee :)). Zelf stond ik als een idioot stil op podium :s. Gelukkig ben ik er zelf in to geraakt. Het straalt gewoon dikke power uit vind ik.

Luke-wannabe
12 februari 2010, 19:09
Ja dat is het ook wel :)


Ik vind Architects trouwens niet zo vet.. Gedownload, maar te graag moeilijk willen doen waardoor het niet meer lekker gaat klinken. En me gewoon iets té ruig.

caliban
12 februari 2010, 19:20
En me gewoon iets té ruig.

Pussy...

















:seriousf:

Luke-wannabe
12 februari 2010, 19:22
Graag! (+10)

caliban
12 februari 2010, 19:26
Graag! (+10)

Black pussy, white pussy, spanish pussy...?

Bram+
12 februari 2010, 20:01
dreadlock pussy!

Bl44t44p
12 februari 2010, 20:45
Gelukkig ben ik er zelf in to geraakt. Het straalt gewoon dikke power uit vind ik.

Precies :) Die discussies daarover zijn wel erg vermoeiend.. al dan niet real en blabla, laatste trend: http://blog.wfmu.org/freeform/2009/06/more-on-attack-attack-crabcore-explained.html

*zucht*

caliban
12 februari 2010, 23:20
Precies :) Die discussies daarover zijn wel erg vermoeiend.. al dan niet real en blabla, laatste trend: http://blog.wfmu.org/freeform/2009/06/more-on-attack-attack-crabcore-explained.html

*zucht*

Zij gaan er dan ook wel helemaal over

Luke-wannabe
13 februari 2010, 01:12
Ik heb er verder niks tegen hoor. Ik vind het wel cool altijd.

caliban
14 februari 2010, 00:23
Iedereen vindt attack attack! goed, niemand durft het gewoon toe te geven.

Luke-wannabe
14 februari 2010, 01:46
Ik vind Attack Attack oprecht kut.

Bl44t44p
14 februari 2010, 13:12
Ik vind het oprecht fucking vet.

caliban
14 februari 2010, 13:17
Ik vind Attack Attack oprecht kut.

Echte kwaliteit zou ik het niet durven noemen, maar amusant en leuk toch wel

J.B.
19 februari 2010, 19:12
Youtube link?

Damn. Beter laat dan nooit
http://www.youtube.com/watch?v=a7UFQaDoS9o

Dancing Lobster
22 februari 2010, 18:43
Na maanden niet meer naar deze band te hebben geluisterd, heb ik ze vandaag maar weer eens "vanonder het stof vandaan gehaald". En dat had ik eerder moeten doen, het blijft lekkere muziek :rockon::cheerup:

Tho
22 februari 2010, 22:45
Iedereen vindt attack attack! goed, niemand durft het gewoon toe te geven.

Dat zijn toch die homofielen?

caliban
22 februari 2010, 23:07
Gay is het allemaal wel ja

caliban
22 februari 2010, 23:08
Damn. Beter laat dan nooit
http://www.youtube.com/watch?v=a7UFQaDoS9o

Waarom kunnen hiphoppers zelf nooit eens een muziekje maken :dontgeti:

Tupac heeft mooie nummers, tot je weet dat de melodie en muziek gepikt zijn....

Bl44t44p
16 maart 2010, 15:56
Morgen is het zover!! Nu alleen nog ff beter worden (voel me hondsberoerd nu) en dan kunnen we een mooi feestje gaan bouwen :D

'spoiler': http://www.setlist.fm/setlist/underoath/2010/leeds-metropolitan-university-students-union-leeds-england-43d4b343.html

Luke-wannabe
17 maart 2010, 11:59
Oyea! Heb echt fakking veel zin man. Ik ga niet de setlist bekijken :D

Bl44t44p
17 maart 2010, 12:36
Ik vind 'm in ieder geval heel erg dik!!!!

en nog een nieuw filmpje :) http://www.youtube.com/watch?v=3jcKk3zrUsY

caliban
17 maart 2010, 13:30
Ik heb gisteren eindelijk mijn ticket gehaald :). Tomorrow is only a day away!

Luke-wannabe
18 maart 2010, 01:38
Tof filmpje!
Ik vond de gig goed! Aaron zat nogal te kutten met z'n kit in het begin. Pedaal wilde niet helemaal volgens mij. En verder echt een chaos op het podium met dat elke keer Spencer's pedalenplank heen en weer moest.
Goeie show hoor, maar het had denk ik nog een tandje strakker gekund. Ze zaten er denk ik gewoon niet zo lekker in.

Luke-wannabe
18 maart 2010, 08:53
Ik vroeg me trouwens af hoe ze in godsnaam aftelden.. Het was echt iedere keer dat ze niet eens naar elkaar keken en precies tegelijk begonnen. Maar later begreep ik het. Ze spelen natuurlijk met in-ear en daar krijgen ze een click over!

Bl44t44p
18 maart 2010, 16:35
Was inderdaad heel vet! Er ging wel meer mis trouwens (behalve dat kapotte pedaal vielen ook een floortom, dat electronicaspul en de mic bij de kick om; gitaargeluid haperde even paar keer; pedalensettings verkeerd door mensen die eroverheen stapten enz.) maar ach dat overkomt de beste. Podium was misschien ook wel iets te klein voor al hun spullen.

Maar shit wat kunnen die gasten een gruwelijke show geven zeg :| echt van genoten, ondanks dat ik halfziek vanaf het balkon moest toekijken :p

Luke-wannabe
18 maart 2010, 17:48
Ja klopt dat is ook zo! Maar lol dan stond ik echt dicht bij jou! Ik stond links op het balkon!

caliban
19 maart 2010, 17:12
Toen ik aankwam was ik misselijk, enkel de laatste nummers van Architects kunnen zien. Wat een ongelofelijk vette gitaarsound btw hebben die kerels :crazyhappy:.

Naar het begin van underoath toe gelukkig al minder misselijk, en tijdens is het helemaal weggegaan. Ik vond het heel erg goed, soms mocht het strakker, en qua vocals maken ze het zich niet zo easy. Bijna onmogelijk voor Aaron om alles helemaal goed te zingen. Ik vraag me trouwens af of op albums hij niet meer van de clean vocals doet (sommige die de screamer nu doet, en sommige die baardmans live doet). Ik wist ook niet dat Spencer gitaar speelt, en op de vetste gitaren van hun allemaal nog wel. Eerst een mooie telecaster, daarna een Les Paul...

Luke-wannabe
6 april 2010, 01:14
Jezus, Aaron stapt op!

We are taking this opportunity to sadly inform you the six of us have decided at the end of the current european tour, Aaron will no longer be playing in Underoath. This was not a decision made in haste but a thought out and prayed upon group agreement. It in no way effects any of the shows left on this tour. They will still be our best efforts and enjoyable experiences for all. For the future, Aaron will be pursuing other musical and ministry endeavors. As for the rest of us we will continue to work hard on the new Underoath record. We appreciate the love and support from everyone in the past and hope that all of us will continue to receive your support on our future paths. We love you guys. ....
.. ..
Tim, Grant, Aaron, James, Chris, and Spencer....


Bron: Underoath Myspace

Bl44t44p
6 april 2010, 01:17
Je bent me 3 min voor :|

Maar heel schraal!!! Echt zonde :(

caliban
7 april 2010, 08:44
Kut man, pff :???: Hoe spijtig. Vraag me af hoe de muziek gaat evolueren zonder Aaron

Luke-wannabe
7 april 2010, 09:17
Yeah me too.. Vond hem toch wel een groot aandeel in de band hebben en niet alleen door de cleane vocals. Z'n drumwerk bij Underoath is erg origineel en soms out of the box. Heel goed. Grote invloed voor me geweest de laatste tijd.
Écht heel zonde dit inderdaad!
Ben benieuwd naar z'n opvolger. Die heeft een moeilijke job, aangezien elke Underoath fan natuurlijk wegloopt met Aaron.

Ik hoop dat -ie meer gaat doen met The Almost. Dat blijft toch ook een kickass band.

http://www.youtube.com/watch?v=YH9UYgnpga4

caliban
7 april 2010, 10:49
Clipje wil niet gaan hier :(. Het vreemde is echt: Aaron was eigenlijk Underoath. Hij was de enige die overbleef van de originele bezetting. Nu ja, de eerste screamer vond ik bijvoorbeeld redelijk slecht, zo een scherpe stem. En de eerste platen klinken niet bepaald overdacht, maar toch...