PDA

View Full Version : een Fender Jaguar of een Ibanez Iceman??



Senexterus
25 juli 2009, 22:05
Hallo.

Ik kan niet kiezen tussen 2 gitaren :
een fender jaguar en een ibanez iceman.

Ik zoek voor een groove metal sound.
Ik vind een Fender Jaguar heel erg vet klinke alleen ik ben bang als ik een liedje van metallica erop ga spele zoals master of puppets dat het dan niet zo vet gaat klinke.
En bij een Ibanez Iceman klinkt het heel erg wreed als je metal erop speelt .
Maar een Ibanez Iceman heeft geen groove achtige toon ( dat ik niet zo super erg vind maar ik wil gewoon het best geschikte gitaar voor mij vinden).

,Senexterus

Sinner1980
25 juli 2009, 22:36
Ik vind de Iceman het lekkerste klinke...
En die is het meest metal, lekker doen dus...

muziekschuur
25 juli 2009, 22:43
Ik denk dat je de Jaguar van een EMG kan voorzien zodat je door te schakelen tussen elementen al je sounds zal hebben

Luke-wannabe
25 juli 2009, 22:49
Als er echt een gitaar niét geschikt is voor metal is het de Jag wel.
Lekker die Ijscoman nemen dus.

FruscianteFan
26 juli 2009, 00:33
Als er echt een gitaar niét geschikt is voor metal is het de Jag wel.
Lekker die Ijscoman nemen dus.
In dit geval kan ik inderdaad alleen maar de Jaguar (tenminste, de 'normale' Jaguar) afraden, maar het kan wel.

Jeroenofzo
26 juli 2009, 01:00
Iceman kan prima grooven. Als we het over de 700 hebben althans, die andere weet ik niet.

Bram+
26 juli 2009, 10:39
Maar een Ibanez Iceman heeft geen groove achtige toon ( dat ik niet zo super erg vind maar ik wil gewoon het best geschikte gitaar voor mij vinden).

,Senexterus
Wat bedoel je eigenlijk met een groove-achtige toon? Aan welke bands moet ik dan denken?

Luke-wannabe
26 juli 2009, 10:54
Groove Metal is volgens mij Pantera. Maar dat moet wel lukken met elke humbucker gitaar. Da's meer een sound die door de amp word gemaakt.

Bram+
26 juli 2009, 10:55
Dat dacht ik ook. Volgens mij gaat elke metal wel zolang je een humbucker bij de brug hebt, maar misschien mis ik iets.

humbucker
26 juli 2009, 11:57
Als er echt een gitaar niét geschikt is voor metal is het de Jag wel.
Lekker die Ijscoman nemen dus.

+1




tien tekens!

Senexterus
26 juli 2009, 14:53
Dank jullie wel ! =D
Ik ben eruit ! =D
Ik ga een iceman ICT700 nemen:blast::rockon::cooler::punk:

------- -------
- - - -
- - - -
------- -------

- -
- -
----------------

Senexterus
26 juli 2009, 19:46
Wat bedoel je eigenlijk met een groove-achtige toon? Aan welke bands moet ik dan denken?


aan pantera

Bram+
26 juli 2009, 20:21
Uit een ICT700 komt inderdaad geen instant Pantera, omdat een gitaar maar één schakel is in je totale geluid. Als je dezelfde versterker, effecten, vingers, studio, producer, etc. neemt als Dimebag, kom je denk ik wel een heel eind in de buurt..