PDA

View Full Version : Gibson Nighthawk - 2 pickups + 5 way switch



djgitarist
25 juli 2009, 21:28
Mijn nieuwste aanwinst is een Gibson Nighthawk, met 2 pickups en een 5 standen schakelaar.

Weet iemand welke pickup combinatie actief is in een bepaalde stand?
Met de schakelaar in positie 1 heb je de halspickup, en in positie 5 heb je de neck pickup.
Zo ver was ik al, maar wat zijn alle tussen standen? Worden de humbuckers geplitst, of uit fase geschakeld?

Op de site van Gibson krijg ik bijna geen informatie over deze gitaar, kan iemand mij hierbij helpen?

Luigi
25 juli 2009, 21:30
Google is your friend!!! En dan zie je dit.
(http://www.blueshawk.info/nighthawk_schematics.htm)

Midwolda
25 juli 2009, 21:32
Shortest thread ever. :seriousf:

Luigi
25 juli 2009, 21:34
....kon ik maar net zo snel gitaar spelen.....;)

aaronstonebeat
25 juli 2009, 21:47
Leuk, die kende ik nog niet. Zo'n beetje Gibson's Fender; geen commercieel succes. Kennelijk toch geliefd bij veel gebruikers. En dat kan ik me voorstellen als je van 'n veelzijdige gitaar houdt.

Foto's !!! Filmpje !!!

Otje
26 juli 2009, 10:37
Ik heb er ooit een gehad en ben zo stom geweest om 'm weg te doen :soinnocent: . Gefeliciteerd met je aankoop, ik denk dat je er veel plezier van zult hebben!

djgitarist
26 juli 2009, 12:39
Bedankt dat zocht ik dus. ik heb zelf ook eerst via google gezocht, maar niet op het woord schematics.

De hals humbucker als single coil klinkt het zachtst. De brug pickup als single coil vind ik vreemd genoeg het vetste scheur geluid hebben, ik had dat juist verwacht van de brug pickup als humbucker geschakeld!

aaronstonebeat
26 juli 2009, 13:41
Misschien staan de spoelen parallel geschakeld als ze in humbucker stand staan? Ik weet het niet, maar dat zou het wel kunnen verklaren.