PDA

View Full Version : nieuw gitaartje Yamaha



Ibanez666
25 juli 2009, 19:46
De electronica moet nog nagekeken worden, maar klinkt acoustisch erg prettig. Yamaha APX-5

http://img232.imageshack.us/img232/2831/dsci5431.jpg

Rinze
25 juli 2009, 19:48
Jezus. ga je een winkel beginnen of zo? Je hebt toch net twee akoestische gitaren gekocht?

Ibanez666
25 juli 2009, 19:49
Jezus. ga je een winkel beginnen of zo? Je hebt toch net twee akoestische gitaren gekocht?

Ja klopt en ik hou de beste uiteindelijk, was ook niet duur inclusief luxe koffer

Rinze
25 juli 2009, 19:50
Ah. Ik zou die Ibbie van de week houden denk ik. Die APX-en vind ik akoestisch altijd nogal ehhh... klein.

Ibanez666
25 juli 2009, 19:51
Ah. Ik zou die Ibbie van de week houden denk ik. Die APX-en vind ik akoestisch altijd nogal ehhh... klein.

Hmm de acoustische sound bevalt me wel eigenlijk.

Ibanez666
25 juli 2009, 19:55
Alleen maar hopn dat de reparatie van de piezo niet te duur wordt, want dan hou ik hem alleen acoustich. Ik heb 100 betaald voor de gitaar + koffer en ik dacht die koffer is al de helft waard, dus kan ik nog wel wat uitgeven aan een reparatie.

Rinze
25 juli 2009, 20:13
Komt dat nou ook weer van Ebay? En je vrouw is geloof ik weer even weg of niet? Maakt het zeker wel gemakkelijker om al die shit het huis in te smokkelen :seriousf:

"Nee schatje, ik weet echt niet waar al die gitaren in de kelder vandaan komen"

JeroenSchaaf
25 juli 2009, 20:27
Gefeliciteerd man met je nieuwe aankoop :D

vederlicht
25 juli 2009, 22:40
Prachtig gitaartje en strakke koffer en dat voor "geen geld". Heeft ie nou zo'n brede steel of lijkt dat maar zo? Wat werkt er precies niet, heeft ie een element? wat een vragen....maar gefeliciteerd!
Vederlicht

Plant
25 juli 2009, 23:52
Opvallend dat deze APX-5 geen cutaway heeft! Ik ken ze alleen met.

Ik had zelf ooit een zwarte APX-6 (met cutaway) die al gauw een defekt aan het element systeem had. De APX-6 had twee elementen - een piëzo onder de brug en een of andere transducer in de kast. Die transducer zat ergens aan de binnenkant geplakt en had losgelaten. Die bungelde ineens los aan z'n draadje in de kast. Gelukkig was het binnen de garantieperiode.

Als regelaars had je 3 draaiknoppen bovenop die je door indrukken kon verzinken in de kast. Volume, Tone en Balance om het de mix tussen de elementen te kunnen instellen.

Heeft jou APX-5 ook zo'n 'ruwe kunststof' afwerking aan de buitenkant (zij- en achterkant)? Dat spul schijnt als schuurpapier op je kleren te werken.

De gitaar is redelijk kompakt en gemaakt voor versterkt gebruik, daarom klinken ze ook akoestisch 'klein'.

Ibanez666
26 juli 2009, 09:36
Komt dat nou ook weer van Ebay? En je vrouw is geloof ik weer even weg of niet? Maakt het zeker wel gemakkelijker om al die shit het huis in te smokkelen :seriousf:

"Nee schatje, ik weet echt niet waar al die gitaren in de kelder vandaan komen"

haha, nee gewoon marktplaats en ze wist er van :)

Ibanez666
26 juli 2009, 09:38
Gefeliciteerd man met je nieuwe aankoop :D

thnx :)


...

Ibanez666
26 juli 2009, 09:39
Prachtig gitaartje en strakke koffer en dat voor "geen geld". Heeft ie nou zo'n brede steel of lijkt dat maar zo? Wat werkt er precies niet, heeft ie een element? wat een vragen....maar gefeliciteerd!
Vederlicht

De hals lijkt wat breder, is het misschien ook wel, maar niet zo heel erg veel breder als hij op de foto lijkt. Er komt helemaal geen geluid uit. Als ik de batterij aansluit, hoor je wel de gebruikelijke tik, dus er loopt wel een signaal via de kabel naar de amp. Maar ik breng hem volgende week weg en als het gemaakt kan worden voor een redelijk bedrag, dan laat ik hem maken, anders houd ik hem acoustisch. Zit toch in mn acoustische beginfase en ben nu vooral aan het oefenen, hoewel ik er gisteravond met mn vrouw samen een klein optredentje mee heb gegeven in de tuin van vrienden.

Ibanez666
26 juli 2009, 09:43
Heeft jou APX-5 ook zo'n 'ruwe kunststof' afwerking aan de buitenkant (zij- en achterkant)? Dat spul schijnt als schuurpapier op je kleren te werken.



Yep, dat heeft hij, maar heb nog niets van het schuurpapiereffect gemerkt

FruscianteFan
26 juli 2009, 10:33
Hmm de acoustische sound bevalt me wel eigenlijk.
Ik had een tijdje terug een Yamaha te leen die er in ieder geval hetzelfde uitzag (behalve dat die een cutaway had) en het viel me op de het akoestische geluid veel zachter was dan dat van mijn vaders oude dreadnought. Veel 'frisser' ook. Maar die hals! Mede dankzij de lage actie speelde ze veel makkelijker en lichter dan mijn eigen gitaar (de Jaguar dan - onze akoestische gitaar speelt sowieso erg zwaar).

Gefeliciteerd :). Welke gitaren had je nog meer aangeschaft?

Ibanez666
26 juli 2009, 17:09
Ik had een tijdje terug een Yamaha te leen die er in ieder geval hetzelfde uitzag (behalve dat die een cutaway had) en het viel me op de het akoestische geluid veel zachter was dan dat van mijn vaders oude dreadnought. Veel 'frisser' ook. Maar die hals! Mede dankzij de lage actie speelde ze veel makkelijker en lichter dan mijn eigen gitaar (de Jaguar dan - onze akoestische gitaar speelt sowieso erg zwaar).

Gefeliciteerd :). Welke gitaren had je nog meer aangeschaft?

Deze actie is niet superlaag, eerder hoog. Ik had nog twee jaren 80 Ibbie acoustische gekocht een met en een zonder piezo

Plant
26 juli 2009, 23:11
Deze actie is niet superlaag, eerder hoog.

Bij die APX-6 van mij werden 2 kunststof reepjes van ik als ik me goed herinner 0.5 en 0.7 mm dik geleverd. Die waren bedoeld om onder het brugzadel te leggen om de aktie te kunnen verhogen. Toen ik het brugzadel er eens uithaalde, bleek dat daar ook al 1 of 2 van die reepjes onder lagen. Zo kon ik dus de aktie verlagen zonder te hoeven vijlen.
Misschien heeft je APX-5 dit ook wel. Ik heb dit nooit ergens anders gezien.

Makor1966
26 juli 2009, 23:52
De hals lijkt wat breder, is het misschien ook wel, maar niet zo heel erg veel breder als hij op de foto lijkt. Er komt helemaal geen geluid uit. Als ik de batterij aansluit, hoor je wel de gebruikelijke tik, dus er loopt wel een signaal via de kabel naar de amp. Maar ik breng hem volgende week weg en als het gemaakt kan worden voor een redelijk bedrag, dan laat ik hem maken, anders houd ik hem acoustisch. Zit toch in mn acoustische beginfase en ben nu vooral aan het oefenen, hoewel ik er gisteravond met mn vrouw samen een klein optredentje mee heb gegeven in de tuin van vrienden.
APXjes zijn ook heel bruikbaar in bandverband, want weinig feedback door ondiepe klankkast.
Gefeliciteerd ermee! Hoop dat ie een beetje goedkoop te repareren is. Had het ook met mijn APX toen ik 'm net had, was een los contactje, kostte €35,- ofzo. Daarna geen problemen meer gehad.

Ibanez666
27 juli 2009, 08:53
APXjes zijn ook heel bruikbaar in bandverband, want weinig feedback door ondiepe klankkast.
Gefeliciteerd ermee! Hoop dat ie een beetje goedkoop te repareren is. Had het ook met mijn APX toen ik 'm net had, was een los contactje, kostte €35,- ofzo. Daarna geen problemen meer gehad.

thnx, ik heb er nu een keer onversterkt mee "opgetreden" in de tuin van vrienden dus en mn vrouw kon gewoon voluit zingen zonder dat mn gitaargeluid verdween. En ze heeft een behoorlijk volume als ze zingt. We zullen zien wat de kosten betreft. Anders is het gewoon een leuke gitaar voor me om te leren tokkelen, want ben eigenlijk 100% electrisch gitaar+ plectrum gitarist. Het is de bedoeling dat ik niet alleen leer tokkelen met mn vingers, maar dit ook kan gaan gebruiken als basis voor hybrid picking.