PDA

View Full Version : Fender classic player strat vraagjes



iron maarten
25 juli 2009, 17:07
Hey allemaal
Ik heb een paar vraagjes over de classic player series.

1) Zijn alle classic player modellen made in Mexico (MIM), of wordt de Classic player series ook in andere landen geproduceerd?

2) Wat is het verschil tussen een Cl. pl. 50 en 60 strat? (klank, bespeelbaarheid, constructie)

Ik heb wel belangstelling voor deze serie, omdat ze wat hoogwaardiger zijn dan de fender standard series MIM

mvg Maarten

Paulio
25 juli 2009, 17:58
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100668&highlight=classic+player
:ok:

Omag
27 juli 2009, 09:49
Hey,

Alle Classic Player Stratocasters (en telecasters) komen uit de Mexicaanse fabriek, maar worden gebouwd volgens de plannen van de custom shop van Fender. Ze bezitten ook andere (betere) hardware dan de standaard Mexican Strats. Na lang twijfelen en lezen heb ik mij een Classic Player 60 aangeschaft, maar aangezien het mijn eerste gitaar is kan ik geen vergelijking maken met de andere versies. Ga binnenkort wel eens vergelijken met een standaard usa versie van een vriend.

De 50 en 60 hebben verschillende halzen 50 (V-shape, 60 rond) en andere fretboards ( 50 maple, 60 rosewood) en andere pickups. Qua prijs liggen ze niet ver uiteen, zal dus van persoonlijke voorkeur afhangen.