PDA

View Full Version : Zoom h4



Peter Kok
25 juli 2009, 13:37
Beste mensen,
Ik ben geen pro v.w.b. opnames en zit met een probleem.
Ik neem de oefensessies van onze band op met een ZOOM H4.
Geen probleem, goeie opnames.
Om de opnames aan de mensen te laten horen (ik zet ze dan op een gezamenlijk gmail-account), stop ik vervolgens het geheugenkaartjekaart uit de ZOOM in de pc, start het bestand via mediaplayer en record selecties (songs) via Audacity, MP3Pro of Cooleditpro die ik vervolgens opsla als mp3 (of wav).
Als ik via het kaartje afspeel zijn de opnames glashelder.
De uiteindelijke ge-recorde mp3 geeft echter heel veel ruis. Niet weg te halen met ruisverwijdering.
Vroeger deed ik precies hetzelfde, maar niet met een ZOOM maar met (via de USB poort) een Sony Minidisc en had dit probleem niet.

Het zijn maar opnames van oefensessies, maar het moet toch veel beter kunnen. Rechtstreeks van het kaartje is het ook glashelder.

Iemands suggesties of tips voor me?

peterkok18@gmail.com

kevaho
25 juli 2009, 17:24
Dag Peter,

dat record selectie waar je het over hebt staat mij niet aan. Normaliter is deze stap ook overbodig.
Het bestand dat je transfert van je zoom naar de computer moet je gewoon openen in Audacity. Van daar uit kan je editten, normalizeren, etc. Normaal gezien is dit bestand zoiezo al een mp3. Het nog eens resampelen van het bestand gelijkt mij dus ook niet nodig.

Succes