PDA

View Full Version : een rick kopie nieuw leven ingeblazen



wietse
25 juli 2009, 12:26
heeft lang geduurd, maar hij is nu klaar, heb hem een paar jaar geleden op een meeting van saf gekocht, toen al gedemonteerd en kaal gemaakt en daarna vergeten.
kwam afgelopen zondag een doos tegen in m'n kelder waarvan ik dacht wat zit hier ook alweer in?
dus toen ben ik er effe tegenaan gegaan, body weer glad maken, in de spuitplamuur gezet en toen de kleur daar ging iets mis dus er zit nu een erg dikke laklaag op, en als laatste blanke lak, gisteren was het eindelijk zover, de lak was hard genoeg om gepolijst te worden en ben aan het afbouwen begonnen.
ik ben erg tevreden met dit resultaat, een rick kopie bemachtigen is dankzij het fanatisme van rickenbacker om dit tegen te gaan bijna onmogelijk.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/rick.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/rickmercy.jpg

heb zelf dat dubbele slagplaatje er nog bij gemaakt, tuners en topkam vervangen en helemaal opnieuw bedraad.

ik heb wel een modificatie uitgoevoerd, bij een originele 325 staat het midden element altijd aan met het halselement, heb dus een gibson mod uitgevoerd, dus 1 master tone en volume voor elk element, zo kan je dat midden element schakelen zoals je wilt.
het is een multiplex plank, maar niet verkeerd, lekker halsje, fretwerk is nog uitstekend.

mooie aanwinst voor mijn collectie.

Chris Winsemius
25 juli 2009, 12:28
Mooi gedaan Wietse!!!!

(Lennon model toch?)

Midwolda
25 juli 2009, 12:33
Mooi wark! Wat een leuke gitaar, lijkt me heerlijk spelen zoiets.
Meestal hou ik niet zo van drie pickups maar hier maak ik een uitzondering voor! :mmmm:

geert1976
25 juli 2009, 12:41
Mooi gedaan Wietse, als je het goed vind, kom ik die binnenkort bij je uitproberen:cheerup::cheerup:

episua
25 juli 2009, 12:47
Ziet er harstikke leuk uit Wietse!
Oh ja, de stemmechanieken passen er goed bij!

JohnLord
25 juli 2009, 13:26
Marshall knoppies!

budje
25 juli 2009, 13:26
als je haar ooit te koop wil zetten bied ik alvast een tientje!

;)

Geweldig lekker gitaartje! Mooi werk!:cheerup:

humbucker
25 juli 2009, 13:43
Mooi gedaan!!

Waar heeft het ding zijn oorsprong?

wietse
25 juli 2009, 18:17
Marshall knoppies!
kan best, die zaten een keer op een oude morris SG die ik gesloopt heb, vond ze er wel op staan.
standaard fender/gibson knoppen staan niet op een rick en om origineel ogende knoppen te vinden valt ook niet mee.

oorsprong geen idee, vermoed japan, misschien weet saf meer.

heb trouwens de slagplaten ook gespoten, had ze eerst goudkleur maar die verf droogde maar niet bleek dus op alkyd basis te zijn, dan kan je maar geduld hebben met die troep.

hessepes
26 juli 2009, 11:36
Sowieso heel knap als je een gitaar zo kunt opknappen. Ik heb zelf een rickenbacker 360 en zat 's naar de foto's van Wietse te kijken, zo van er klopt iets niet. Maar volgens mij weet ik 't nu; de 'sound hole' ontbreekt. Volgens mij is ie niet hol van binnen of wel?

http://dic.academic.ru/pictures/wiki/files/49/180px-Rickenbacker_330JG.jpg

Hoe dan ook, als ie speelt zoals een echte rickenbacker, dan is het een mooie gitaar!

wietse
26 juli 2009, 12:46
zo van er klopt iets niet. Maar volgens mij weet ik 't nu; de 'sound hole' ontbreekt. Volgens mij is ie niet hol van binnen of wel?


komt omdat het kopie is van de 325 dat zijn solids.

Jay75
26 juli 2009, 12:54
Ik heb een echte gehad, maar die was 3/4e, dus klein dingske.
Had ik helemaal niet in de gaten toen ik die van Ebay plukte hehe.

Dus die is snel weer verkocht aan een Lennon fan.

Leuke kopie man!

hessepes
27 juli 2009, 18:00
komt omdat het kopie is van de 325 dat zijn solids.

Aha! Nooit geweten, dacht dat ze allemaal semi hollow waren, weer wat geleerd!:strat:

episua
27 juli 2009, 19:37
Nou eigenlijk is een echte RIC 325 geen solid body maar ook semi hollow, echter zonder f-gat. Het Rose Morris export model uit engeland, model 1996 is een 325 maar dan wel met f-gat en in fireglow finish.

wietse
27 juli 2009, 20:10
weer wat geleerd.

almarvk
28 juli 2009, 09:29
Dat doe je toch maar weer netjes! Had je nog ruimte over aan de muur? ;)

mikeyaxeman
28 juli 2009, 12:26
leuk ding Wietse!
Mooi gedaan. :ok: